Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2016-09-11 16:10:54 följande:

Åh vad kul! Jag kommer nog att berätta för jobbet till veckan! Så de kan planera plus att jag slipper smyga! För jag gissar att illamåendet kickar in om 1-2 veckor.

Än så länge har jag lite ömmande bröst också är jag väldigt trött!

Jag gav mina föräldrar en kylbag med mjöl, mjölk, ägg och margarin igår . De stod som frågetecken ett bra tag och funderade fram och tillbaka haha. Men till sista klickade det. När jag väntade andra barnet så var typ det enda jag kunde äta utan att kräkas var pannkakor. Och mamma

Och pappa kom med jämna mellanrum med en laddning pannkakor och jordgubbssylt ;)

Vi var samlade hela min familj( typ 20

Pers) så det blev många skratt, hejarop och glädjetårar. ;) när de hade gissat rätt

Klockrent! Och så underbart med all kärlek!
  • Symetrical

Jag som knappt tyckte att jag hade någon hormonrand! Den blev minst sagt mer framträdande nu efter förlossningen. ;P

• Symetrical
    happylife skrev 2016-09-11 19:50:53 följande:

Snygg mage

Eller hur!? Sjukt hett med hormonrand! Tur att det inte är badsäsong på länge, för efter storebror fanns den kvar i över ett halvår! ;'D
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-12 06:25:55 följande:

Jag var seriös! jag har kvar min rand fortfarande, tycker det är fint <3

Jaha! Men gulle dig. :-* Är din lika skev som min? :P
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-12 06:28:55 följande:

Hörrni det här alltså..förra gången jag blev gravid fick jag tacka nej till ett bra jobberbjudande pga det. Och nu, vad händer då? Jo jag ska på en intervju idag för ett jobb som skulle se väääldigt bra ut på mitt cv som jag gärna vill ha. Men då är jag preggo, igen! Så olägligt.

Känns jobbigt att gå på intervjun men jag tänker att jag kör all in och om jag blir erbjuden jobbet får jag se hur jag gör...

Btw kan jag inte dricka kaffe nu längre, smakar Pekka. Kom efter några v sist men nu väldigt tidigt! Och jag vaknar tidigt väldigt kissnödig och magen är som en ballong. Det har jag inte saknat =P men oj så glad jag är att få känna detta igen!! <3

Klart att du skall köra ända in i kaklet! Just kill it och så får du ta ställning till "konsekvenserna" sen. lycka till!
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-09-12 07:06:04 följande:

Åh vad skönt att det funkar för dig!

Ja jag blev väldigt skakig, och fick hjärtklappning av pillren.. Sen var jag lika illamående.

Samma här! Tog ev udden av illamåendet en aning, men biverkningarna var så jobbiga att det ändå vart ett pest eller kolera-scenario.
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-12 07:26:13 följande:

Ser inte att din är skev?

Det är den! XD men å andra sidan är hela min överkropp skev, så vore konstigt om den varit rak. ;P
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-09-12 08:55:19 följande:

Kom inte och snacka med mig om hormonrand - hår är en som går helt upp i urringningen och skev är den också. Har inte tänkt så mkt på det, är mest oroad för kon-magen som pekar rakt fram och inte ens syns bakifrån som säkert har delat magmusklerna som en isbrytare så de aldrig aldrig finner tillbaka till varandra igen :-/

Men åh, en sån fin mage du har! Oroa dig inte för magmusklerna, det löser sig.
  • Symetrical
    eid skrev 2016-09-12 11:54:08 följande:

Har varit hos Mvc idag och hade en hel lista med funderingar. Passade på att fråga ang. vikten, men hon sa att det inte var några konstigheter över huvudtaget och att jag inte skulle oroa mig, så nu kan jag slappna av lite mer. Fick lyssna på bebis hjärtljud för första gången- så häftigt ????

Världens underbaraste ljud! <3

Skönt att hon inte såg vikten som något problem heller.
  • Symetrical
    happylife skrev 2016-09-12 12:15:20 följande:

Har inte ont mer än molvärk/vanligt light mensvärk.... Fick exakt sånt här brunt klet förra grav och det var ingen fara. Hade hoppats slippa denna psykiska terror denna gång! Och självklart ska jag resa bort också på lördag mitt i allt.. Så trött på att springa på gynakuten å lämna blod för å se hcg

Undra om jag ska tempa imorn å se hur tempen ligger? Å se om de blöder mer eller slutar... Samt ta ett gravtest i slutet av v..

Det låter ju vettigt. Kanske köpa hem ett tvåpack cb digital och ta ett typ imorgon och sen ett på fredag, för att se hur det artar sig.

Håller tummarna blå här för att det är något ofarligt och kommer på allvar bli fly förbannad på universum om det inte är det. Ingen förtjänar att få MF, men i synnerhet inte du!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend