Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-08-23 08:08:51 följande:

Haha ja underbart är kort, får njuta mens det varar.

Hur har natten varit? Fått sova nått? Kommer der tätare värkar?

GästenT skrev 2016-08-23 10:49:15 följande:

Jag hoppas Symetrical är och föder nu. ^^

Sagan12345 skrev 2016-08-23 12:40:16 följande:

Ja nu är hon så där jobbigt tyst igen :)

Hahaha. Inte än, raringar!

Natten var lite jobbig med fragmentartad sömn, men tänkte gå och vila lite snart innan jag åter går ut och går. Snacka om att sd kommer oftare och är starkare då! Generellt kan man nog säga att de sakta men säkert blir tätare, loppan, men går lååååångsamt!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-23 13:47:57 följande:

Magen har blivit större såklart. Men i övrigt känns det inte som det hänt något alls vad det gäller form och sånt. Vad tycker ni?

Går in i v. 37 imorgon och jag börjar faktiskt få svårt att se när jag rakar bikinilinjen. Får se om det håller tiden ut eller inte. Passade iaf på att fixa lite extra med tånaglar och fötter idag:) Om den möjligheten försvinner snart. Jag har knässkålar som går ur led om jag böjer dem snett (skräddarställning t.ex.) så jag kan bara böja dem rakt upp.

Loppan84 skrev 2016-08-23 13:53:26 följande:

Nej ser mest ut att ha blivit större ja. Och du har blivit brunare :D

Bra jobbar med bikinilinjen, den rök för mig i typ vecka 27 haha. Mvh Midget

Apropå bikinilinjen ansade jag där nere igår innan bm-besöket. Vet inte hur mycket jag lyckades snitta mig själv, men påminde onekligen om Stockholm blodbad sen när jag skulle torka mig. XD
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-23 14:04:37 följande:

Syns det lika tydligt för er som för mig att magen sjunkit? Synd att jag inte har en nyare bild - höger är vecka 29 och höger idag vecka 31 (32 imorgon).

Men från att suttit rätt under brösten och peka rakt upp till att peka ner. Såg naveln hela tiden på översidan av magen och nu är den på undersidan så jag inte kan se den. Har bara gått upp ca 0,8 kg under dessa veckor så storleken på magen tror jag egentligen inte ökat såå mycket som det ser ut som.

Tycker absolut att den sjunkit, även om jag inte vet vilken som är från idag!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-23 15:52:17 följande:

Det var verkligen bra jobbat som fullgången (typ) :) kan ju erkänna att det blir rätt blodigt här med emellanåt. Går inte alla att utföra med samma finess som tidigare ;)

Förstod inte riktigt vad du menade med bilden. Hade du en sån där megavärk igen? Eller hakade appen upp sig? Appropå gravidappen så fick jag förresten ladda ner en separat värktimer igår eftersom den andra fastnar i tiden när mobilen släcker ner vid 1 min.

Japp, den höll i sig i 15 min! 8-/

Tror också att jag skall ladda hem en annan värkapp. Tycker inte att den är så bra på gravidappen. Vilken laddade du hem?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-23 15:53:55 följande:

Vad är det för app du använder?

Haha bra jobbat med blodbadet ;)

Gravid och baby. Finns en värktimer där, men den är sådär, så tänker ladda ner någon separat nu.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-23 15:54:59 följande:

Haha vänster är idag skulle det stå ;)

Låter rimligt! Annars hade jag tyckt att magen höjt sig ganska rejält!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-23 17:24:05 följande:

Contraction timer heter den (röd ikon med ett vitt "pulssträck" på). Men det var första bästa med minst ful bild, så vet inte hur den står sig gentemot de andra :) verkar (värkar ) ok hittils iaf!

Den här kör jag på nu. Funkar bra. Tror dock att de flesta är ganska jämbördiga.

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-23 22:07:13 följande:

Nej det tror jag inte är någon fara :) De försvinner liksom i perioder och pendlat både i regelbundenhet och styrka. Därför är det lite svårt att säga något snitt. De kommer oftast med 2-4 min mellan, håller i sig 60-90 sek, men sen kan det var helt lugnt i flera timmar också. Stora skillnaden är att de flyttar sig mer riktat i livmodern med ordentligr tryck nedåt och mer "nyp" under "toppen". Det är svårt att förklara för det var ungefär som jag kände innan också, men annorlunda. Känns iaf väldigt bekant från förra gången:)

Den där beskrivningen känner jag igen mycket väl! Plus känslan av att man skall tappa bebisen nu sedan ett par dagar tillbaka. XD
    GästenT skrev 2016-08-23 19:55:21 följande:

Symetrical, hur mår du? :) Orkar du hålla inne tills på fredag?

Tveksamt, men vad vet jag!?

Har haft brutal mensvärk och mer eller mindre smärtsamma värkar under i princip hela natten. Dock varit relativt glest mellan de riktigt onda, så har då kunnat slumra till.

Känner mig ganska medtagen nu, inte minst efter ytterligare en utdragen en på 8 min och 40 sek innan. >_<

Får se hur detta utvecklar sig. I alla fall fått i mig lite frukost nu och sambon kommer jobba hemifrån, om ifall att.
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-08-23 22:07:13 följande:

Nej det tror jag inte är någon fara :) De försvinner liksom i perioder och pendlat både i regelbundenhet och styrka. Därför är det lite svårt att säga något snitt. De kommer oftast med 2-4 min mellan, håller i sig 60-90 sek, men sen kan det var helt lugnt i flera timmar också. Stora skillnaden är att de flyttar sig mer riktat i livmodern med ordentligr tryck nedåt och mer "nyp" under "toppen". Det är svårt att förklara för det var ungefär som jag kände innan också, men annorlunda. Känns iaf väldigt bekant från förra gången:)

Den där beskrivningen känner jag igen mycket väl! Plus känslan av att man skall tappa bebisen nu sedan ett par dagar tillbaka. XD
    GästenT skrev 2016-08-23 19:55:21 följande:

Symetrical, hur mår du? :) Orkar du hålla inne tills på fredag?

Tveksamt, men vad vet jag!?

Har haft brutal mensvärk och mer eller mindre smärtsamma värkar under i princip hela natten. Dock varit relativt glest mellan de riktigt onda, så har då kunnat slumra till.

Känner mig ganska medtagen nu, inte minst efter ytterligare en utdragen en på 8 min och 40 sek innan. >_<

Får se hur detta utvecklar sig. I alla fall fått i mig lite frukost nu och sambon kommer jobba hemifrån, om ifall att.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend