Gravida från Tempar/Fertility Friend
Haha bra där. Hur går det med fogarna när du går så mycket?
Haha bra där. Hur går det med fogarna när du går så mycket?
Duktig du är som går så mycket, hoppas de sätter igång snart.
Du är ju helt galet hur lång tid man är gravid. Jag är inte ens halvvägs och tycker jag väntat en evighet :)
Alltså, känner mig som en ny människa. Sovit 13 timmar i sträck inatt och fortfarande slö och ligger och vilar. Haha helt sjukt att man kan sova så mycket plötsligt, men väldigt skönt att verkligen sova ut. Idag har jag inte märkt några sd eller onda hugg så undrar om det beror på att jag är utvilad första gången på typ 2 veckor?
Hur går det här inne? Symetrical mitt tips är tydligen ute, men har fortfarande chans på pojke :) Hur känns det idag?
Galet nära bf ändå ju! När födde du sonen? (Dagar före/efter bf alltså) Så spännande!
Upplevde förresten aldrig att min mage sjönk förra graviditeten (trodde innan att det var något som hände för alla?!)
Fina magen <3 men nu ska den bort snart :) jag tycker att din mage sjunkigt. Men kanske inte sådär övertydligt som det blir på vissa. Vet inte riktigt vad jag ska tro om min egen heller. Bm säger att hon ligger jättelångt ner och jag själv känner ju huvudet inifrån. Men magen känns inte alls särskilt låg.
Jag tror du kanske spricker snart...
Fick totalt andningsstopp och efter jag fick igång lite av andningen kaskadspydde jag och fick starka värkar. Vad f-n är det som händer? Känner mig väldigt orolig och rastlös, hoppas detta är övergående, börjar bli riktigt rädd att han ska komma tidigt. Är det någon vits att åka in nu i helgen, isåfall är det bara födeavdelningen som häller och det vore väl lite konstigt när det är allmänmpendet som blivit sämre? Bättre att gå till MVC eller min vanliga husläkare för detta väl? Alltså: svårt att andas, mycket sammandragningar men inget blod eller fostervatten och inte regelbundna
Tack söta ni <3
De bad mig komma in för säkerhetsskull. Tappen såg fin ut men har fått bricanyl för att lugna förvärkarna. Fick också en inandningsspray som heter pulmicort för andningen så hoppas det blir bättre. Bm sa att de kan hängs ihop och andningsuppehåll under natten kan sätta igång förvärkar så kan varit snarkningen/andningsproblemen som satte igång det så håll lite koll om ni får såna problem som mig med snarkningen/andningen om ni också får mycket värkar.
Hur går det med din snarkning Eagle? Kan rekommendera sppen "snore lab" så märker du om du har andningsuppehåll för då ska man medicinera enligt bm, för det är värre för bebis med andningsuppehåll än medicinen.
Alltså nu får ni tjejer som har barn sedan tidigare hjälpa mig! Har helt glömt/förträngt hur man definierar en värk. Visst räcker det inte med att "bara" ha ont..? Magen måste väl dra ihop sig samtidigt?!?
Jag hade ganska brutal mensvärk igårkväll i både mage och korsrygg och nu på morgonen låg jag och klockade i sängen i ett par timmar. Hade då sammandragningar/(för)värkar med ganska exakt tio minuters mellanrum, trots att jag bara låg stilla. Sen när jag gick upp och rörde på mig kom de något tätare. Får se vilket håll detta går åt. Antingen ebbar de ut, eller också tilltar dem. Tid hos bm kl 11:30 om inte annat, så då tänker jag be om en undersökning för att se hur landet ligger.
Woooho!! Det börjar hända grejer! Gud va spännande!
Åh så spännande! Skickar massa pepp!
Heja heja och stort lycka till om de sätter igång :)
Åhh!!! Massa lycka till idag Symetrical <3