Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Så då har vi gissningar på:

19/8: Loppan (pojke)

21/8: Eagle (flicka) och Symetrical (flicka)

22/8: Sagoskog (flicka)

24/8: Sagan (flicka)

26/8: Gästen (pojke)

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-18 15:49:11 följande:

Symetrical ta några trappor och kanske lite sexling idag då så mitt tips håller :) inatt startar det tror jag, du åker in imorgon förmiddag så kommer han imorgon runt lunch :D

Vore ju grymt! Har gått en del i regnet hitintills idag, inklusive några trappor så på det viset är jag tillmötesgående. Sex blir det dock INTE! Skulle känna själv på tappen innan, men det gjorde så ont att det inte gick. Ser föga fram emot alla undersökningar sen på förlossningen. >_<

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-08-18 16:26:36 följande:

Jäklans duktig du är på att vara ute och promenera!! Varför får man så ont? Fick göra en undersökning och det gjorde svinont!! Det brukar det ju aldrig göra.

Tack raring. Mår så dåligt av att bara ligga hemma, så måste ut och gå minst en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Jag tror att det beror dels på den ökade blodförsörjningen till området (= ökad känsel) och dels på att man är trängre än vanligt. För min del är det även främre foglossning som gör att det känns lite som att man skall gå av på mitten när det är någon som är därinne och pillar. XD
  • Symetrical
    HelenaSaga skrev 2016-08-19 07:46:24 följande:

Oj den skickade iväg för tidigt. Enligt kurvan skulle det väl teoretiskt kunna varit äl då. Men lite konstigt att ha äl redan cd 9 när jag tidigare haft mellan dan 13-16. Vad tror ni?

Jag skulle tro att du hade äl cd 13, vilket är nära det ff satt ut. Jag blev också flyttad från bf 26-27/8 till 23/8 redan vid första vul, vilket sedan dess hållit i sig både vid kub och rul. Vet 100% säkert att jag inte hade äl tre-fyra dagar innan ff satt ut det, utan det handlar nog snarare om att ägget fäste tidigt (stämmer bra överens med att jag plussade relativt svagt men ändå tydligt på äl +10). Så det där är inget att läsa in sig för mycket i.
  • Symetrical
    mamalolo skrev 2016-08-19 09:36:09 följande:

Nu har jag varit på gyn-undersökning för att kolla mitt myom (muskelknuta på livmoder). Fick inga besked nu - de ska ha något slags samråd på tisdag. Kommer veta mer efter det.

Läkaren kunde dock se ett liiitet embryo på drygt 2mm (bekräftar 4+4) och gulkroppen på höger sida som upprätthåller graviditeten. Det hon också kunde se är att myomet sitter nära vänster äggledare vilket ev kan ha förhindrat graviditet/befruktning de gånger jag haft ÄL på vänster sida. Som tur är fäste ägget långt ifrån myomet denna gång. Mindre risk för komplikationer då.

Ev kommer de vilja hålla koll på myomet under graviditeten (om den fortskrider) eftersom graviditetshormon kan "boosta" myomet så att det växer sig större.

Låter onekligen som "best case scenario"! Så skönt
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-19 12:06:42 följande:

Nej vad gör du här. Du ska ju föda idag. Hur är formen? Ut och gå med dig <3

Hahaha. Har ganska mycket ytlig kramp i magen, samt mer illamående och mensvärk i korsryggen sedan igår. Får se hur lång tid det tar innan det leder till något mer konkret! Har promenerat 5,86 km än så länge idag. Blir snart middagsvila och sen en promenad till innan jag hämtar hem min skatt från dagis.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-19 13:07:13 följande:

Ingen som har tankar om slemproppen? Har fått byta trosor 2 gånger igår och satt i trosskydd idag. Är så himla slemmigt, trosorna blir genomblöta så det går ut på byxorna :-O

Väldigt svårt att svara på! Det kan som sagt vara delar av slemproppen, då den ju kan börja gå långt innan fl och sen återbildas hela tiden fram tills det är dags. Det kan ju också vara "vanliga" gravidflytningar. Jag hade mer kletiga flytningar för ett par månader sedan, medan de nu är mycket rinnigare och lite mjölkfärgade.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-08-19 13:01:42 följande:

Heja vad duktig du är! Har fortfarande en bra känsla för 19e även om det börjar bli stressigt ;)

Gör mitt yttersta för att ditt tips skall gå in!

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend