Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Ehhh vad är det?

Vi har köpt svågerns bilstol så det har vi. Vi har också säng. Vagn ska vi börja titta på nu.

Men vad mer är det ni menar att man måste ha? (Utom de självklara som kläder och blöjor)

GästenT skrev 2016-06-12 11:06:30 följande:

Har ni några tips och bra info om babyskydd? :)

• Loppan84

Haha ok, jag vet verkligen ingenting.

Nån som känner till Maxi-cosi? Det är den vi kan köpa från svågern. Är väl inte nått problem med att köpa en begagnad bilstol? Den är ren och fin iaf.

GästenT skrev 2016-06-12 11:22:31 följande:

Det är bilbarnstolen för bäbisar som kallas babyskydd. :)

• Loppan84

Oj vad duktiga ni är!! Ska genast sätta igång :)

En helt annan sak, är det nån som fått dubbelhaka eller tjocka kinder? Jag har hittills bara gått upp pga magen inte ben, armar, bröst eller nått. Men nu plötsligt är jag så svullen och stor runt ansiktet tycker jag. Nått man kan göra mot det? Är det vätska eller fett tror ni? Äppelkind är bara förnamnet ;D

• Loppan84

Ja jag har gjort det en gång, det var toppen. Får man göra det när man är gravid?

I vanliga fall kör jag Bikramyoga så då blir man av med all vätska, det är mitt ess i rockärmen för att komma i form efter graviditeten tänker jag :)

Sajocawa skrev 2016-06-12 21:04:18 följande:

En speciell massage som utförs just för att dränera kroppen på slagg och överflödig vätska. Man brukar se väldigt tydliga resultat direkt! :) Finns behandlingar både för ansikte och kropp

• Loppan84

Vårt barnrum är gästrum och tvättrum nu. Vi tänker sätta in babysäng i vårt sovrum och ha lilleman i vår säng eller i babysängen - det får vi se vad som blir mest praktiskt. Så beroende på amning och nattsömn och annat så gör vi väl i ordning barnrummet efter några månader eller ett halvår.

Nu har jag ju inte barn, men så som de flesta berättat för mig känns det väldigt svårt att sova i annat rum än bebisen iaf de första 3 månaderna. Tror du inte det blir mycket springande på natten med matning och vaknande?

eagle87 skrev 2016-06-12 21:03:45 följande:

Vad har ni för planer gällande barn rummet etc? Vi har inte plats för så mycket i vårat rum så vi tänkte att bebisen ska sova i hans rum från dag 1 O vi ska köpa Hemnes daybed från Ikea O sova där med honom vissa nätter bara jag vissa nätter min man visa nätter båda... Ska ha en spjälsäng Gonatt från Ikea O trogen garderob O trogen byrå O använda byrån som skötbord

Ba
  • Loppan84

Jag fick ägglossning efter 3 veckor, blev ju gravid då så vet med säkerhet att det var en riktig äl. Tror en del får en cykel utan äl först men sen kommer det igång som vanligt för de allra flesta. Håller tummarna för dig <3

misslina skrev 2016-06-13 21:50:10 följande:

Hej på er tjejer! Det närmar sig med stormsteg för er. :) så mysigt!

Nu börjar det äntligen bli dags att sätta i gång för oss igen efter långa månader efter missfall, infektion och skrapning!

Men tänkte kolla med er som genomgått detta eller en del av det. ( vet att det finns andra trådar, men känner att jag vill vända mig till er)

När kom er mens och ägglossning igång? Detta är min andra mens men tror icke att jag hade äl förra månaden. Brukar Veta ganska bra tidigare när det kommer till flytningar och allmänt mående när jag har äl.

Kan det vara så att det tar några månader innan äl kommer igång efter missfall och skrapning?

T v
  • Loppan84

Nej men Gud va roligt!!! Stort grattis :)

Hur länge har ni försökt?

Ja jag gjorde det några dagar för jag va nojig men rekommenderar att sluta - det kan inte första nått gott med sig bara skapa onödig oro om tempen dippar lite (vilket den kan göra av helt andra orsaker) men inte ge någon användbar information. Så njut av att du är gravid och lägg undan termometern :)

langtanefterbaby skrev 2016-06-14 09:33:27 följande:

Jag hoppar in här efter att plussat idag

Fortsätter ni tempa efter plusset också?

• Loppan84

Ja eller hur, kommer gå så bra så :)

Vecka 22 idag, så precis passerat halva tiden :)

langtanefterbaby skrev 2016-06-14 10:54:38 följande:

Taaack! 6e försöket va det som det tog sig på! Lägger undan termometern och ska försöka njuta även fast man har sjuk oro att det inte ska gå vägen nu de närmsta veckorna! Men bara att njuta så mycket det går och tänka positivt

Hur långt gången är du?

• Loppan84

Jag vet inte riktigt längre - är så förvirrande med de olika längderna haha. men appen är ställd in på sista mensdagen utifrån när jag vet att äl va + svenska inställningar och där får jag bf 25/10 - och på rul fick jag samma datum. Så oavsett hur de nu räknat har de kommit fram till samma datum så utgår från det.

Sajocawa skrev 2016-06-14 12:15:25 följande:

Angående hur långt gången du är loppan, räknar du i svenska mått eller norska? Alltså tänker du att du ska föda 39+6 eller räknar du bf som 40+2? Nu är det ju såklart inget som säger att du kommer föda någon av dessa dagar men blev bara nyfiken på hur du tänker :)

• Loppan84

Ja de är olika, i Sverige är det väl 39+6 och i Norge är det då 40+2 tror jag. så finns det annan räkning i andra länder också :P

Sagan12345 skrev 2016-06-14 14:39:55 följande:

Är de olika?! Vad har Sverige?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend