Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Kommer säkert gå bra! Tycker det där ser ut som babymage. Ser ut som min i vecka 15, och den försvann aldrig så det var inte tarmar :)

Sagan12345 skrev 2016-07-09 18:49:25 följande:

Det är lite skräckblandad förtjusning jag känner inför kub..

Då får man ju veta om de verkligen finns något liv kvar denna gång.

Några få utvalda har redan fått veta att jag är gravid, de som fått följa mig i mina MA.

Så här ser magen ut nu sen vad som är svullna tarmar och livmoder vet jag inte :) men ut putar den ;)

• Loppan84

Tog nya bilder nu 24+3, första på 2 veckor. Herregud magen är som ett klot - inte så smal som dig Symetrical men syns väl inte så väl bakifrån? Tror du också har en pojke hehe Lite skrockfull får man väl va ;)

• Loppan84

Hoppas inte illamåendet är någon clur för mig - vill inte ens tänka på hur jag skulle må om jag skulle va ännu mer illamående med en flicka isåfall :D

Sajocawa skrev 2016-07-09 22:03:42 följande:

Håller med här! Min mage är sig lik trots olika kön :)

Däremot stämde illamående-testet verkligen in på mig ;)

• Loppan84

Haha ja du har också ett runt klot <3

Love it.

eagle87 skrev 2016-07-09 23:55:55 följande:

Fin mage :)

Kolla va lika vi är :)

• Loppan84

Ja men tror jag hade ännu större i v.11 för då va min mage fortfarande svullen men din svullnad ser ut att gått ner. Sen höll sig magen ganska lik i många veckor faktiskt tills den tog ordentlig fart Ingo vecka 17.

Men om du känner på magen med fingrarna är den mjuk eller hård?

Sagan12345 skrev 2016-07-10 00:03:58 följande:

Tack :)

Haha bara att du var i v 15 och jag i 11 ;)

• Loppan84

Hehe lägg upp din rul-bild igen så ska jag se om jag står fast vid pojke :)

Symetrical skrev 2016-07-10 06:02:34 följande:

En till superfin mage! <3 Har du någon hormonrand förresten?Det gör faktiskt i princip alla, förutom Loppan och min storebror. Men han har notoriskt jämt fel på köngissningar, så tror att Loppan kan ligga pyrt till.

• Loppan84

Ursäkta lite äcklig fråga ang flytningar.

Har fått ljusbruna-grå flytningar och tjocka vits plötsligt. Är mycket och luktar lite konstigt. Vad kan detta va? Ska jag göra nått? Kan inte komma på vad färgen ska komma från annat än blod, finns det nån annan förklaring? Vi har inte haft sex eller nått som kan gett sprickor eller så.

• Loppan84

Oj, ja ser måste jag ju kolla upp då. Är på sommarhuset i Sverige och får inte gå till svenska sjukvården hur som helst längre så vet inte riktigt hur jag ska göra då men ska googla.

Men jag blev behandlad med antibiotika för bakteriell vaginos några månader före jag blev gravid. Kan det komma tillbaka av sig själv?

Men

sagoskog skrev 2016-07-11 10:32:21 följande:

Jag tycker du ska höra av dig till bm. Är det blod så är det ju troligtvis bara något ofarligt litet kärl som brustigt, men i värsta fall skulle det ju t.ex. kunna vara att tappen blivit påverkad. Och alltid bättre att ta det säkra före det osäkra :) Annars tänker jag på bakteriell vaginos. Är inte så insatt, men har för mig det är typiskt med ökade och konstigt luktande flytningar. Grå färg låter också bekant? Hur som helst så är det också viktigt att kolla upp då det i sällsynta fall kan starta en prematur förlossning.

• Loppan84

Idag sa en tant i en butik "när kommer bebisen" och så svarade jag oktober och då sa hon "Vaaa skulle nog gissat Max en månad. Måste va en stor bebis". Förstörde min dag, är säkert hormonell men blev superledsen. Känner mig redan som en jätte :( fan vad folk är dumma när man är gravid :(

• Loppan84

Är säkert ingen fara, men om du är orolig och inte känt nått mer imorgon så åk in för säkerhets skull <3 vecka 26 och framåt ska man känna han varje dag tror jag. Har märkt att min lilleman blir stilla när jag rör mig mycket eller är varm så kanske du har samma? Pröva att ligga stilla en stund och sen dricka nått iskallt

eagle87 skrev 2016-07-11 19:17:23 följande:

Han har knappt rört sig idag, blir så orolig... När ska man ringa mvc? Kände han svagt på morgonen vid 9... Normallt sett känner jag honom nästan hela dagen...

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend