Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Startade en egen tråd för detta också för det är ju lite ot i denna tråden. Sorry för det men vill också fråga er som jag "känner" och litar på också om ni ärligt talat tror detta kommer va ett problem eller om min gravidhjärna bara skapar oro för problem som egentligen inte finns...

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-28 12:49:33 följande:
    Åh vännen <3 ja kan förstå hur du känner för jag känner lite likadant i ett annat sammanhang, jag är rädd att få en tjej för pressen från det muslimska samhället och min mans traditionella familj krockar med mitt västerländska tankesätt etc.

Men jag tror att vi måste acceptera att oro inte hjälper O man aldrig vet hur framtiden blir. Hur samhället kommer se ut osv. Jag är säker på att ingen kommer döma er son pga hans färg utan folk kommer se honom som den underbara individ han är :)

Har förresten ett par kusiner som är halv indier O halv finska. Herregud va snygga de är de har blivit jagade av tjejer hela livet hehe <3.
    Vad fint skrivet Eagle <3 är nog lite hormonell idag för gråter lite nu när jag läser det du skrev också ;)

Förstår så väl hur du känner om en flicka. Min mamma är så frigjord, inte religös och tolererar ingen bullshit ang uppfostran från sin indiska familj så de har bara fått acceptera att vi barn har blivit uppfostrade 100% västerländskt. Min pappa delade tom på föräldraledigheten och detta var på 80-talet. Min indiska familj skrattade så mycket åt det, de har aldrig varit elaka eller så bara skrattat och skakat på huvud typ. men ju mer tiden har gått ju bättre förståelse har de fått för vår levnadsstil och mammas val och när vi tjejer blev vuxna blev de megastolta över att vi fick så bra jobb och sånt och började säga att det är för att vi uppfostrats så västerländskt. Status förstår dom iaf ;)
  • Loppan84

Det ovan var menat som råd Eagle. Stå på dig och tolerera inte någon elakhet om dina val eller din syn på dina barn - men var beredd på att de inte alltid kommer förstå 100%. Det är ok att inte förstå men det är inte ok att pressa på. Förstår du hur jag tänker? Med tiden kommer de vänja sig och få större förståele för din syn och livsstil.

• Loppan84

Nej då är inte så orolig alltså. Tror som sagt detta var ett anfall av graviditetshormoner där jag bara skulle oroa mig för allt möjligt konstigt, satt också också grät framför kardashians precis efter jag skrev det här inlägget så emotionell var jag åtminstone ;)

GästenT skrev 2016-05-30 15:02:06 följande:

Har inte alls erfarenhet kring just det ämnet du nämner men vet hur det är att oroa sig i förväg. Har yrkesmässigt stor erfarenhet av ungdomar och droger/kriminalitet. Det skrämmer mig att tänka på hur lätt det är att hamna fel, träffa fel folk, att inte våga säga nej. Och just bland killar verkar det så otroligt vanligt och så lätt att få tag på t.ex droger. Jag brukar gå igenom i huvudet vad man kan göra för att barnen inte ska hamna där.

Kan tänka mig att i grund och botten så är det samma oro i botten för oss båda. MEN, Man kan inte måla fan på väggen i förväg. Man får älska sitt barn upp till öronen och visa det, samtidigt lära vad som är rätt och fel i världen och göra sitt bästa för att ge en trygg uppfostran. Vad som sen händer runt omkring får man hoppas att sitt barn sen kan stå upp emot och man får fortsätta att i en sån situation stötta och finnas där. Världen är tuff, men vi kan inte skydda dom från allt utan bara förbereda dom i sig själva. :) Och inte oroa oss i förväg. ;)

• Loppan84

Haha Det var fint sagt då, jag hade reagerar likadant nu för tiden :)

GästenT skrev 2016-05-30 16:34:50 följande:

Haha så är det säkert! Känner själv stt man är mer känslig med jämna mellanrum. Både med glädje och oro. Haha. Min sambo sa i bilen från ingenstans härom dagen att "När jag ringde dig för något år sen så ringde jag mitt livs viktigaste samtal" och jag började böla. xD

• Loppan84

Hahaha <3

allt mitt har satt sig MITT på magen som Symetrical så ja är kanske pojmagen då?

Ang bröst som ni pratade som har stora bröst från början (70E) har tom fått mindre bröst :-/ De är inte ömma eller nått, undrar om det verkligen kommer mjölk där? Hänger mjölkproduktion ihop med stora/svullna/ömma bröst?

sagoskog skrev 2016-05-31 09:12:18 följande:

Ja det är väl det, men troligtvis en av de mer opålitliga teorierna :P jag har verkligen tvärtom. Alla mina + 7 kg har satt sig på höfterna. Fast det har nog mer med bullarna i munnen att göra än den i ugnen :)

• Loppan84

Hahaha <3

allt mitt har satt sig MITT på magen som Symetrical så ja är kanske pojmagen då?

Ang bröst som ni pratade som har stora bröst från början (70E) har tom fått mindre bröst :-/ De är inte ömma eller nått, undrar om det verkligen kommer mjölk där? Hänger mjölkproduktion ihop med stora/svullna/ömma bröst?

sagoskog skrev 2016-05-31 09:12:18 följande:

Ja det är väl det, men troligtvis en av de mer opålitliga teorierna :P jag har verkligen tvärtom. Alla mina + 7 kg har satt sig på höfterna. Fast det har nog mer med bullarna i munnen att göra än den i ugnen :)

• Loppan84

Ja det där är ju svårt, om det är vätska kan man väl inte påverka det så mycket?

Hade det mycket när jag gick på p-piller faktiskt, men inte nu när jag är gravid konstigt nog. Säger lite om hur mycket med p-piller påverkar ens hormoner ;)

Nu är det ju lite för varmt för strumpor men om det blir kallare igen så kan du ju kanske pröva stödstrumpor, det hade jag när jag hade svullna ben och skulle antingen gå mycket eller flyga t.ex.

Och om du har ett stillasittande jobb (kommer inte ihåg vad du jobbar med?) så är det smart att variera mellan och stå och sitta och gå en runda runt kontoret varje timme minst. När du ligger ner få upp benen på en kudde eller nått så de kommer över hjärtat och generellt försök få fötterna så högt som möjligt när du sitter eller ligger.

GästenT skrev 2016-05-31 16:36:09 följande:

Jag är så jävla svullen om benen! Typ vätska redan. :P känns som om jag kommer bli en Michelingubbe av vätska för jag äter ju lika mycket som förr? ^^ och sen med jättetuttar. xD Det är lite jobbigt mentalt när man är van med att alltid har varit väldigt tunn..

Ser inte ut som en "pojkmage" längre för mig. Men det är jag fortfarande övertygad om att det är. ;)

• Loppan84

Ja jag sitter också mycket, men om du inte har höj- och sänkbara skrivbord så be om det med en gång och så har jag ett tyst alarm på mobilen var 30e minut för att komma ihåg att ta en liten runda runt kontoret ;)

GästenT skrev 2016-05-31 17:25:12 följande:

Supersnällt med tipsen!!! Tydligen blev mamma också som en vattenballong under sina graviditeten. Fördelen är väl att det inte är lika svårt att bli av med? Ska helt klart ta till mig tipsen. Är jättedålig på att röra mig på jobbet. Har kontorsjobb så sitter iprincip konstant. Undra om det skulle underlätta lite med en pall? Har också funderat på stödstrumpor men inte kommit så långt med tanke på att det är så varmt emellanåt. xD

• Loppan84

Usch jobbigt med värmen nu också, har inte märkt nått av det.

Däremot var jag förstoppad en period. Märker väldigt mycket om jag sitter för mycket still, men nu har väl inte du ett stillasittande jobb. Men också maten såklart kan hjälpa - äter vattenmelon, kiwi och ananas typ varje dag. Har väldigt mycket cravings för frukt så det är bara bonus att det sätter fart på magen :) om du inte har en råsaftcentrifug så rekommenderar jag verkligen att köpa en sån, himmelst att få ett glas hemlagad iskall juice (ananas, äpple, ingefära är favoriten nu) både för magen och värmen :)

Sajocawa skrev 2016-06-01 21:21:02 följande:

Det låter rätt jobbigt faktiskt. Till skillnad från mig när precis allt bara släpps ut, känner mig bra mycket större än vecka 17.. :') antar att det finns för- och nackdelar med precis allt.

Jag har börjat bli så galet varm nu också, inte sådär sommar-varm utan verkligen gravid-varm.. Svettas ihjäl i skolan, idag stod halva klassen och viftade med tidningar för att kyla ner mig och efter sista behandlingen var magen helt svettig.

Och så till sista problemet, har ni också varit förstoppade nu under graviditeten? Jag minns att jag blev ddet litegrann första graviditeten men inte alls som nu... Får panik. Har ni tips?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend