eagle87 skrev 2016-05-28 12:49:33 följande:
Åh vännen <3 ja kan förstå hur du känner för jag känner lite likadant i ett annat sammanhang, jag är rädd att få en tjej för pressen från det muslimska samhället och min mans traditionella familj krockar med mitt västerländska tankesätt etc.
Men jag tror att vi måste acceptera att oro inte hjälper O man aldrig vet hur framtiden blir. Hur samhället kommer se ut osv. Jag är säker på att ingen kommer döma er son pga hans färg utan folk kommer se honom som den underbara individ han är :)
Har förresten ett par kusiner som är halv indier O halv finska. Herregud va snygga de är de har blivit jagade av tjejer hela livet hehe <3.
Vad fint skrivet Eagle <3 är nog lite hormonell idag för gråter lite nu när jag läser det du skrev också ;)
Förstår så väl hur du känner om en flicka. Min mamma är så frigjord, inte religös och tolererar ingen bullshit ang uppfostran från sin indiska familj så de har bara fått acceptera att vi barn har blivit uppfostrade 100% västerländskt. Min pappa delade tom på föräldraledigheten och detta var på 80-talet. Min indiska familj skrattade så mycket åt det, de har aldrig varit elaka eller så bara skrattat och skakat på huvud typ. men ju mer tiden har gått ju bättre förståelse har de fått för vår levnadsstil och mammas val och när vi tjejer blev vuxna blev de megastolta över att vi fick så bra jobb och sånt och började säga att det är för att vi uppfostrats så västerländskt. Status förstår dom iaf ;)