Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-05-22 17:46:42 följande:

Är de någon här som skulle vara intresserad av en träff i Stockholm i mitten på juli? Vilka bor i Sthlm?

Men Gud vad mysigt!! Vi kommer va i Sthlm och på Gotland de första två veckorna i juli. Vet inte exakt när jag är var, men om ni bestämmer ett datum så kommer jag gärna om jag är i stan.
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-05-22 17:53:42 följande:
    Spännande med rul på torsdag!

Tror också att din förändrade mage kan bero på att allt stuvas om därinne. Jag tyckte att min mage kom och fick fram tills ca v 20. Sen dess har den vuxit sakta men säkert.

Vilken tid har ni rul?
    Jag vet! Sjukt spänd, men faktiskt inte nervös än.

Kl 8 på morgonen så det är skönt att det är direkt på morgonen :)
  • Loppan84

En dum fråga kanske. Men när man är på rul kollar de bara barnet eller är det en en kontroll av mamman också? Tar de värden och sånt? Känner mig så trött och undrar om järnvärdet börjat sjunka kanske... Skulle också vilja kolla känningarna för foglossning och om det är läge att träffa en sjukgymnast. Men vet inte om rul är riktig tidpunkt att ta upp dessa grejer eller jag ska boka en egen tid för det?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-22 20:35:46 följande:
    Kanon!! Någon fler som vet något om 13 juli? :)
    Inte omöjligt alls, men kommer inte veta säkert förrän i juli. Vi åker mellan Sthlm och stugan i Gotland men när vi är var beror lite på väder etc :)
  • Loppan84

Jag har inte heller Facebook längre, tog så mycket tid och energi. men om alla flyttar över dit kan jag säkert starta ett konto bara för att va med, så tar det ju inte mer energi än denna gruppen :)

• Loppan84

Åh herregud! Hörde precis om en bekant som fick tråkigt besked på rul och blev plötsligt såååå orolig inför rul nu :-/ Men jag har ju gjort UL i v 12 och då såg allt bra ut. Risken måste väl vara väldigt liten för att de ska upptäcka nått fel på rul då?

Låt tiden gå fort nu, huu vilken obehaglig känsla.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-23 18:18:42 följande:
    Nu blir jag oxå orolig kan du berätta lite mer detaljerat här eller på PM....
    Nej nej snälla förlåt, bli inte det. Hon hade inte gjort nått ultraljud eller någon undersökning innan rul. Förlåt nu skäms jag massor för att skrämt upp dig! Vi har ju DN positiv tråd här och ingen av oss har anledning att tro att nått är fel. Vi glömmer hela grejen båda två. Lovar att inte tänka på det om du inte tänker på det. Deal?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-23 21:52:42 följande:
    Ok deal :) har du fattat att ni ska bli föräldrar än? Känner du rörelser? Vilken tid är rul på torsdag? Vi åker till morocco en vecka på torsdag :)
    Ja börjar fatta faktiskt :) börjat se på babysaker och sånt och planera för föräldraledigheten etc och då känns det mer verkligt faktiskt! Vad tycker du då? Känns det fortfarande overkligt?

Rul kl 8 på torsdag!

Mysigt med Marocko, har varit i Casablanca, marrakech och Agadir så kan skicka tips på dm om du vill. Var ska ni?
  • Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-23 23:23:05 följande:
    Åh va mysigt. Ja rent praktiskt fattar jag men ändå overkligt att jag snart ska hålla vårat barn liksom...

Va spännande du måste uppdatera direkt efter..

Vi ska till Agadir O kanske marrakech en dag, du får jätte gärna pma tips :)
    Hehe ja fattar vad du menar. Den där sista pusselbiten kanske inte faller ner förrän barnet faktiskt kommit - om ens då ;)
  • Loppan84
    Iskristall skrev 2016-05-24 22:32:19 följande:

Hej, tjejer!

Sjukt mycket på jobbet, så har inte haft mycket tid till att titta in... En vecka kvar till rul, börjar bli nervös :-/ Väntar och längtar tills jag kan känna bebis där inne i magen, v17+1 idag och ännu inget. Vet att det kan dröja med första barnet men är ivrig

Jag är på med både hemlig fb-grupp och ev träff framöver. Jag bor i Stockholm och lär vara i sthlm i juli.

Hoppas ni mår bra alla?!

Känner inte heller nått, 18+1 men man får väl ha tålamod. Skönt med rul snart iaf så kan va lugn till rörelserna kommer igång :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend