Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Grattis!! Så kul. Välkommen.

Mila skrev 2016-06-05 08:52:04 följande:

Hejhej!

Jag har tempat och använt ff i flera månader, men vi började inte försöka förns ägglossningen 20 maj. Men som det verkar nu så tog det sig direkt. Svagt positivt igår, och starkare idag. Så tänkte att jag går med här :)

• Loppan84

Tack hörrni!! Det är klart att ni har rätt! Ja folk kläcker ur sig de konstigaste sakerna :D

Sajocawa skrev 2016-06-05 10:11:25 följande:

Äh, jag var på Håkan Hellström konsert när min dotter låg i magen men det va inget farligt och hon verkar inte ha några men efter det. Nu är jag ju ingen "pålitlig källa" men oroa dig inte :) kompisar är bra på att kläcka ur sig onödiga saker när man är gravid...

Symetrical skrev 2016-06-05 10:14:43 följande:

Det finns inte en chans att det skulle kunna skada fostret hörsel, dels därför att den ligger så skyddad där inne (är som att befinna sig under vatten) och dels därför att dess hörsel inte ens är fullt utvecklad än. Det man kan märka är att bebisen påverkas lite av ljudvågorna (då främst basen) och därför blir lite mer sprallig, men värre än så är det inte. Vi var på Coldplaykonsert när jag var i v 22 med sonen och han blev ganska galen därinne, men hans hörsel for knappast illa av det.

• Loppan84

10 februari då :)

Mila skrev 2016-06-05 10:41:53 följande:

Tack! :)

Jag är faktiskt lite osäker. Man ska väl kunna se i ff appen? Ja la in när jag hade ÄL enlig appen så blev det såhär.

Här är grafen

• Loppan84

Jag gjorde det privat i vecka 8 för att jag bara ville se att hjärtat slog och vecka 12 för att man inte får göra kub här

Mila skrev 2016-06-06 15:10:21 följande:

Ursäkta att jag kapat tråden men varför får ni göra vul så tidigt? Jag gjorde det när jag var gravid med dottern pgr av att jag var så orolig..

• Loppan84

Hoppas du bara får positiva besked. Men kära Eagle låt inte familjegrejen styra din lycka on det skulle va en flicka <3

eagle87 skrev 2016-06-06 17:27:01 följande:

Såååå nervös inför rul imorn.. De absolut viktigast är såklart frisk bebis men önskar såååå gärna en pojke

• Loppan84

Haha ja skrev i fel tråd.

Jaja jag får kanske aktivera min fb igen men tycker det är så tråkigt och så blir man hängande där ;)

eagle87 skrev 2016-06-06 19:49:25 följande:

Loppan såg ditt inlägg i tempar lol, kl 9 har vi tid... Kan du inte skaffa Facebook för våran skull???!!!! :)))))) <3

• Loppan84

stackars dig <3 Det kommer gå så bra så kära du.

eagle87 skrev 2016-06-07 07:34:20 följande:

Knappt sovit mår så illa O har ångest :(

• Loppan84

Hur gick det?

eagle87 skrev 2016-06-07 07:34:20 följande:

Knappt sovit mår så illa O har ångest :(

• Loppan84

Hurra <3 <3 <3

Vad fick du för bf nu? Våra pojkar kommer va som fl-twins ;)

eagle87 skrev 2016-06-07 11:46:16 följande:

En frisk pojke!!!!!!!!! Sååååååå överlycklig

• Loppan84

Haha ja det blir en lång dag, tänkte precis innan att drt va skönt att Eagle hade tid direkt på morgonen när hon va så nervös ;)

Men det kommer gå bra, är ju som sagt bara rutin och är ju verkligen minimal risk att det skulle va nått konstigt. Ska ni kolla kön?

GästenT skrev 2016-06-07 18:50:07 följande:

Haha jaaa. Så jävla osmart!! Jobbar ju fram till 16, men sen då?! :P Haha.

Eller hur! När Symetrical gjorde rul så kändes det såå långt borta och helt overkligt. Och 2 veckor kommer nog gå jäklans fort kommer du se!! Sen är det typ dagen innan fram till rul som går så segt. xD

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend