Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-05-12 07:50:52 följande:
    Hahaha. Förlåt, men känner sååå väl igen mig i läckaget. Glöm inte era knipövningar, mina kära damer!

Skönt att du fick penicillin. Är du hemma och vilar upp dig ordentligt nu då? <3
    Ja har fått massor bäcken och knipövningar genom yogan. Men tänker att det kanske är lite sent nu, borde säkert gjort det innan man blev preggers :-/
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-12 14:10:02 följande:
    <3 Haha jaa. :) Är helt bombsäker på att det är en liten pojke i magen! Både jag och sambon är tvärsäkra! Ska bli såå kul att se om man har haft rätt under hela graviditeten sen när han föds eller om det mot all förmodan skulle ploppa ut en tjej! Haha.
    Kul att alla är så överens. Men ni ska inte kolla innan alltså? Gud vad spännande!
  • Loppan84

En fråga som är lite på gränsen kanske ;) men ni som har problem med foglossning vilka sexställningar funkar för er?

Kaggar haft ganska mycket känningar denna veckan, men har också haft mycket resor och suttit still många timmar varje dag så kanske är därför.

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-05-16 17:18:00 följande:
    Jo de hade vi men avbeställde den för den var ej så praktiskt... Har ni hittat ngn?

Har börjat känna regelbundet fladder :)
    Oj vad mysigt. Tror jag kände nått men inte säker, vet inte riktigt vad som är vad. Har ganska mycket sammandragningar och kramper men har läst att det är vanligt nu så är säkert ok.

Skönt med vagn, vi har inte köpt en enda pryl än men har fått en säng, en vilstol och en del kläder redan. Vi är så sent ute med barn att alla andra är klara så kan typ ärva hur mycket som helst ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-17 09:26:22 följande:

Åh va mysigt att ni har börjat att känna redan!! :) Längtar tills jag också gör det!!

Tycker det bubblar och kurrar i magen hela tiden av alla gaser så lär bli svårt att känna skillnad på allt. Haha

Haha så har jag också. Tyckte jag kände nätt häromdagen men kan varit vad som helst ;)

Men inatt drömde jag att jag födde och sen fick barnet upp på bröstet. Herregud så verkligt, blev nästan besviken när jag vaknade och det inte fanns en bebis ;) var förresten en flicka :)
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-05-19 07:31:37 följande:

Godmorgon töser!

Hur är det med er? Här dras jag fortfarande med en envis förkylning, men åker med min lille bästis ner till Skåne för att hälsa på familjen idag, så jag är glad ändå!

Har börjat få ganska mycket andnöd och svårt att äta redan (varför vikten också stått i princip helt stilla de senaste veckorna), så undrar var detta skall sluta. Önskar att mina magmuskler skulle släppa sargen och liksom tillåta magen att växa utåt mer istället för inåt.

Oj det låter obehagligt. Visste inte att det var en grej. Hoppas magen växer utåt istället snart då.
    Hur går det med foglossningarna?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-05-17 14:24:11 följande:

Är det någon som är haj på det där med föräldraledighet? Om man delar på det sen och jobbar 50% var. Hur många föräldraledigdagar i veckan kan man ta då? 3? :P

50% blir ju att man varvar mellan att jobba 2-3 dagar i veckan. Fattar inte när jag läser på hemsidan.

Vi får ju föräldrapenning från Norge så kan hända att det skiljer sig mellan länderna men här är 100% föräldrapenning = 35 timmar per vecka (men är väl 40 i svergie) och 5 dagar per vecka. Man kan dela som man vill mellan mamma och pappa med undantag av 10 veckor som är öronmärkta för pappan och 12 veckor som är öronmärkta för mamman (och utav dem måste x antal veckor tas direkt efter förlossningen). Veckor som tas innan barnet är fött tas från den gemensamma potten.
    Jag kommer va hemma med föräldrapenning i 7 månader men en av de månaderna har mannen semester och sen tar jag 6 veckors senester när mannen går på föräldraledighet. Så vi får 2 månader tillsammans ledigt nästa sommar :) Därefter är mannen hemma i ytterligare 3 månader. Allt vi behöver va hemma mer efter det så kommer vi dela med han hemma 3 dagar och jag 2 dagar per vecka. Anledningen till att vi behövt planlägga s minutiöst är att jag precis blivit partner i mitt jobb och har krav på hur mycket jag ska jobba kommande 2 år.

Och Symetrical - blir alltså ingen flytt till Sverige inom 2 år, har tänkt länge och noga och känns bra nu. Var så kul jobbmöjlighet och ger oss en helt annan ekonomi och vi trivs ju bra här så vi valde att stanna för detta :)
  • Loppan84

Fina du! Vilar väldigt lik storlek nu ser det ut som!

Men har rul på torsdag om en vecka - då är det ju typ 2 veckor mellan våra rul. Kan det stämma när i har bf typ samma dag :-/

eagle87 skrev 2016-05-19 10:28:05 följande:

Glömde bild

• Loppan84

Aha ja men då stämmer det ju! Trodde de alltid gjorde v 18-19

eagle87 skrev 2016-05-19 14:58:38 följande:

Jag har rul i 20+0.... Jag tror att de stämmer för i England så är rul mellan v 18-20....

• Loppan84

Välkommen! Hur mår du nu? Känner du nått än?

Du kan se allas bf i länken i trådstarten.

eid skrev 2016-05-19 20:42:40 följande:

Tack! Skönt att känna igen några som man vet har bra kunskap och är supergulliga :) Har inte kunnat låta bli det verkar bli 28/1. Tror att det tog sig 7/5. När är BF för dig? :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend