Gravida från Tempar/Fertility Friend
Det är en tjej du ska ha va?
Usch.., nu ska jag vara lite neg. Behöver lite pepp!
Alltså detta illamående håller på driva mig till vansinne. Livet har verkligen stannat av. Jag går mellan sängen och soffan och kylskåpet.
Det är mitt liv just nu! Klarar inte något annat, inte jobba, inte ta hand om barnen, inte laga mat... Ingenting! Min man får göra allt! Jag får så otroligt dåligt samvete för att han får verkligen göra allt! Och han gör det, han är verkligen bäst!
Men jag har haft så här i snart två veckor och vet inte hur jag ska fixa detta om det pågår till slutet som det gjorde sist! Fått lergigan comp utskrivna men dom blir jag så konstig av så vet inte om det är värt att ta dom.
Men det är många tankar som snurrar i mitt huvud som jag inte vill ska snurra där! Vet inte hur jag ska orka?
Loppan: Underbart att du är så lycklig! Känner igen den känslan så väl från min första graviditet och även nu, trots att det blir lite annorlunda än med första. Allt är ju så nytt då, så det sätter ju lite extra spänning och guldkant på det hela. <3
Eagle: Skönt att du ändå fick sova lite. Förra gången när jag plussade i somras sov jag också extremt lite, men var ändå inte särskilt trött. Berodde nog på alla endorfiner i kroppen. Den här gången har jag sovit brutalt mycket ända tills nu (v 13+3) när jag senaste nätterna "bara" sovit kring 8 timmar istället för 9-11.
Sagoskog: Hoppas för din skull att det bara är en då. Jag tror också att man kanske mår mycket sämre den här gången pga att man dels varit gravid innan, dels för att man är äldre! Vet inte hur det är för dig, men jag blir numera bakfull efter bara typ ett glas vin dagen innan. Spekulerar också i om det är en tjej den här gången, eftersom så pass mycket varit annorlunda. Förra gången var jag hundra på kille i princip från början. Nu känner jag 75% tjej, 25% kille. :-P
Tror också det är en blandning mellan endorfiner O oro.. De står på lutinus biverkningar kan vara sömn rubbningar... Men hade ingen problem med sömnen innan ja plussa... Tänkte fråga dig en sak... Jätte mkt lutinus rinner ut... Mer än innan.. Tror du kroppen inte behöver de lr varför rinner så mkt ut?? Ja tar bara en på natten 100 mg hur mkt tog du? Så läskigt när de rinner ut känns fan som mens
Haha, det har du rätt i :) jag blev aldrig bakis förut, nu har jag inte samma flyt. På tal om bakis så känns det som om jag vaknar upp till värsta bakfyllan varje dag numera. Huh! Det har nog med att det är andra graviditeten att göra + åldern. Jag brukar tänka att man inte ska få barn när man är över 25. Och Obs, då menar jag INTE att man inte ska skaffa barn efter 25. Det finns ju mycket i livet som styr sånt. Min syrra var 40 år när hon fick första och det förstår jag absolut, och jag själv fyller ju 30 i år. Men rent fysiskt så är det nog optimalare för kroppen att vara 20-25. Blir ju dock lite svårt att kombinera med att livet oftast senarelägs nu för tiden med utbildning, arbete, boende, relationer m.m. Ja det är väl bara att bita ihop helt enkelt :)
Jag har känt mig 100% säger på en pojke från start. Men jag är inte synsk så det säger absolut 0% :)
Hur har ni kommit fram till att ni behöver de tillskotten? Är det utskrivet V läkare och vad är bakgrunden till det om jag får fråga? Tar ju ingenting och de gav mig inga tips efter mitt mf så bara lite nyfiken :)
Jag har inte 100% koll hur långt gångna alla är här, kan ni inte kasta ut era bf? :)
Ok så med normal lutealfas så är det inget jag behöver tänka på trots ett tidigt mf? När jag fick mf sa se inget om progestoron, osäker på om de ens tog prov på det...
Idag har jag haft ett jävla humör minst sagt. Vad frustrerande det är att verkligen känna ilskan koka i en helt utan anledning haha. Blev så förbannad när jag skulle föna håret för att hårfönen var svår att hålla så jag ville kasta ut den genom fönstret och skrika. Hoppas detta inte håller i sig, kan ju aldrig va bra att ha sånt humör ;) innan har jag medt känt mig emotionell och pendlat mellan lättrörd och lycklig men nu kommer alltså en stor dos humörsvängningar.
Nån annan som fått detta i slutet av v5/början v6 och hur länge höll det isåfall i sig?
Gaah irriterad på min man ikväll, vi prata om namn möbler etc ja vet de väldiiiiiigt tidigt men han bara vill ha allt samma som systers son, han säger till O me att syster sonens namn e hans favoritnamn.. O han önskar de inte var taget... Vi har även en tradition i vår kultur där blivande mamman ska kolla på en bebis bild i 9 månader O hennes barn typ får liknande personlighet som bilden.. Iaf han ville att ja skulle ändra bild på mobilen till syster sonen!!!