Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-11-06 20:17:55 följande:

Ja det är därför de varnar för att introducera flaska för tidigt - de kan förlora sugteniken. Enligt sjukhuset kan det dock inte hända med kopp och efter 3-4 veckor sa det att flaska inte heller borde störa amningen.

Åh vad bra :) här sa de 3 månader. Men då tror jag många barn vägrar flaskan ist. Tvillingarna fick flaska dag 3 och det gick superbra att köra både och. Men denna gång har jag fortfarande inte vågat testa.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-11-06 21:50:32 följande:

Ok hoppas inte jag sprider felaktig information nu bara men det va det vi fick höra. Eftersom det funkat så bra med kopp och inte stört amningen alls kör vi på med det till han är 1-1,5 månad tänker jag så får vi se med flaskan sen. Men känns skönt stt veta att vi har en nödlösning om jag skulle behöva gå iväg en timme eller så.

Förresten - angående livmodern så löste jag att det är bra att ligga på mage. Har pallrat upp mig med amningskudde så de sprängda brösten inte blir klämda och ligger på mage nu och känner hur livmodern jobbar. Kom tom eftervärkar igen.

Nej jag vet ju att det aldrig finns några garantier. Men för mig låter ca en månad rimligare än 3 månader och det var skönt att höra att någon sagt ungefär det samma:) Men jag vet inte exakt när jag kommer att våga testa ändå. Tror inte det är någon jätte fara att tappa sugteniken nu när det funkat 100% igt från start. Men däremot kan hon ju föredra flaskan och börjs vägra bröstet såklart. Min bvc tipsade om att bara pappan/annan än mamman ger flaskan också. Så att det liksom blir att "hos mamma får man bröstet".
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-11-07 16:32:16 följande:

När är det dags att kolla sitt underliv? Känner att jag är myxket mindre svullen och stygnen gör inte så ont idag heller - inte tsgit någrs smärtstillande eller nått - så kanske har lust att titta efter men vet inte om det är för tidigt?

Sagoskog - vågade du kika sen eller?

Nja.. jag tog mig faktiskt i kragen och kände efter precis vid ingången redan samma dag. Det kändes ungefär som vanligt, förutom något litet veck jag blev osäker på om det fanns där förut. Jag har tittat uppifrån och både känt och tittat i den mån det krävs för att raka mig. Men jag har fortfarande inte vågat titta med spegel eller känna längre in :/

Vad bra att du fick komma in för undersökning så snabbt och att det såg bra ut. Alltid bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Det är ju helt normalt att bäckenbotten är helt knas efter en förlossning. Men oftast ordnat det sig fint med knip och tid. Klart du kan titta efter redan nu. Om du kommer ihåg att det inte är slutresultatet du ser :) en del blir ju livrädda när de kollar och det t.ex. ser ut som framfall... men sen är det helt normalt några veckor senare. Men du har ju även blivit proffesionellt undersökt, så du kanske klarar att hålla huvudet kallt :)
  • sagoskog
    Bäbiiiis skrev 2016-11-07 17:17:08 följande:

Här kommer en bild

Gissar pojke! Grattis till lyckat kub :) du fick nästan exakt samma siffror som jag!
  • sagoskog
    happylife skrev 2016-11-07 19:09:41 följande:

Gissa här svar kommer i om några dagar!

Gissar på tjej :)
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-11-07 18:29:33 följande:

Vad tror ni detta är för liten filur ;)

Tjej!
    columbus skrev 2016-11-07 18:53:59 följande:

Vill ni köra en gissning på min också? :) Lite dålig bild dock..

Tjej!
  • sagoskog

Tror inte mina gissningar ang födslarna kommit med i listan. Men har gissat den 11/11 för både Iskristall och Sajocawa! Jag fyller 30 då och har inga planer på att fira alls. Så någon av er borde kunna bidra med lite spänning. . Tänkte jag :) lätt datum att ha i sitt personnummer också!

• sagoskog
    misslina skrev 2016-11-08 12:09:29 följande:

Helt otroligt! Men illamåendet har eskalerat! Har inte fått behålla något sedan igår EM ????. Så i morgon ska jag få åka in på kvinnokliniken och få dropp. Fattar FN inte hur det kan bli sämre! Hur ska jag orka detta?

Stackare! Lider verkligen med dig. Vet inte om det är till någon tröst. Men min kompis mådde också illa och kräktes länge. Hon såg ingen ände på det när det bara gick fram och tillbaka och eskalerade när det eg. borde gå över. Tror det höll i sig till rul/v.20 någonting. Men sen tvärvände det och nu mår hon tipptopp! Nästan så att hon glömt hur illa det faktiskt var. Får hoppas det tvärvänder för dig snart också <3
  • sagoskog
    Sajocawa skrev 2016-11-08 12:29:07 följande:

Tack! Alla andra gissade bara efter bf och det gillar jag inte alls! :(

Grattis i förskott förresten!

Asch då. Jag gick över så mycket att jag jämnade ut statistiken för oss i flera månader framöver. Ingen kommer behöva gå över bf före jul iaf ;)

Tack:)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend