Loppan84 skrev 2016-11-07 16:32:16 följande:
När är det dags att kolla sitt underliv? Känner att jag är myxket mindre svullen och stygnen gör inte så ont idag heller - inte tsgit någrs smärtstillande eller nått - så kanske har lust att titta efter men vet inte om det är för tidigt?
Sagoskog - vågade du kika sen eller?
Nja.. jag tog mig faktiskt i kragen och kände efter precis vid ingången redan samma dag. Det kändes ungefär som vanligt, förutom något litet veck jag blev osäker på om det fanns där förut. Jag har tittat uppifrån och både känt och tittat i den mån det krävs för att raka mig. Men jag har fortfarande inte vågat titta med spegel eller känna längre in :/
Vad bra att du fick komma in för undersökning så snabbt och att det såg bra ut. Alltid bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite. Det är ju helt normalt att bäckenbotten är helt knas efter en förlossning. Men oftast ordnat det sig fint med knip och tid. Klart du kan titta efter redan nu. Om du kommer ihåg att det inte är slutresultatet du ser :) en del blir ju livrädda när de kollar och det t.ex. ser ut som framfall... men sen är det helt normalt några veckor senare. Men du har ju även blivit proffesionellt undersökt, så du kanske klarar att hålla huvudet kallt :)