Gravida från Tempar/Fertility Friend
Haha nej förstår dig. Jag har redan tänkt att jag ska ha en undersökning med min duktiga privat gyn (inte bm) för att kolla fifi en tid efter fl för jag tror jag kommer reagera exakt som dig. Vill inte kolla själv, men litar inte på den lilla undersökning som görs på fl. Är det ett alternativ för dig? Gå på en regelrätt gyn undersökning privat och få fifi friskförklarad
Sen tycker jag det är toppen att ni har fått tillbaka lusten så fort, verkligen inte något att skämmas för utan tvärtom. Hoppas vi också får det även om jag tvivlar på det med tanke på hur lite lust vi haft under graviditeten bägge två ;)
Vi har nog aldrig gått en vecka utan sex. Så de där två veckorna kändes som en evighet. Men framförallt så handlar det ju om hur man mår i samband med förlossningen och tiden efter. Hade det varit tufft, så hade jag inte haft en tanke på sex ännu. Med tvillingarna så dröjde det lääänge. Dessutom får man ju själva närhetsbehovet mättat när man har en bebis på sig hela tiden. Lätt att glömma bort att ens ge varandra en kram då. Men bara det känns ok så spelar det ju ingen roll om det tar två veckor eller två år.
Ni som fött innan, när brukar avslaget ge sig? Nu (2,5 vecka efter FL) kommer det bara litegrann i stötar. Använder bara binda när jag är ute. Hemma kör jag på fultrosor och byter ist en extra gång om jag har otur. Men oftast kommer det bara när jag går på toaletten. Men jag vet ju att avslag kan ta omtag många gånger innan det är över.