Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-27 12:06:55 följande:

Hahaha då kan åtminstone ringa Expressen. Ett slags omvänt "upptäckte hon va gravid när hon födde i toaletten i vecka 39"-case ;)

Haha! Exakt :) "Lustigt formade tarmar lurade ultraljuden..." :P
    Bäbiiiis skrev 2016-09-27 12:12:40 följande:

Hehe. Tiden går sååå långsamt på slutet. Speciellt efter bf. Jag födde själv på bf+6 men hann verkligen bli otålig. Tycker synd om alla som går över 14 (!) dagar och blir igångsatta.

Jotack :) Jag är på BF + 6 idag. Så det känns faktiskt väldigt uppmuntrande att höra att du födde då. Fastnar liksom i känslan att om man inte föder innan eller precis runt bf så är man dömd att gå över till max och bli igångsatt. Men egentligen kan det ju starta när som helst.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-09-27 13:22:36 följande:

Du kanske kör på en repris av mig - bf +8.

Nämen vad "skönt" att du också var såpass halvsen. Hade för mig att du fck någon dag efter bf bara. Haha, tidsperspektivet är klart annorlunda när det gäller en själv eller andra ;)
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-09-27 14:24:46 följande:

Så är det ju! Enligt ul (vilket uppenbarligen stämde väl, med tanke på hur stor han var!) kom han på bf +8, men enligt äl på bf + 4, varför jag själv inte heller upplevde att jag gick över en vecka (vi åkte ju in på kvällen på bf +7).

Enligt ul är jag på BF+6 nu, men enligt äl på BF+4. Hade jag dessutom blivit daterad på RUL ist för KUB hade jag inte ens varit på BF än (fast det vet jag är fel). Så det är ju ganska osäkra datum man hänger upp sig på egentligen.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-27 20:08:22 följande:

Här kommer en gigamage. Har vuxit ur mina gravidjeans i storlek 26 så tyget bara åker ner och sätter sig under magen. Har ju inte lust att köpa nya gravidbyxor nu så får bara gå runt och se ut som en lodis och pyjamas åker på så fort jag kommer innanför dörren :D

En vecka kvar på jobbet sen kan jag äntligen leva life i mjuka kläder ;)

Så fin du är! <3 Nästan alla mina kläder är för små nu. Så tar bara på mig dem när jag ska ut och hoppar i mjukisar innan jag knappt hunnit stänga ytterdörren efter mig. Men det är ju ingen idé att köpa något nytt nu såklart. Förstår att du längtat tills det är slut på jobbet :) har du några särskilda planer för de sista veckorna innan bf?
  • sagoskog

Slänger också in en bild :) tagen igår på BF+5. Undviker helst kameran nu när jag mest känner mig stor, svullen och övermogen. Men jag tror att det är mest vi mitt huvud egentligen.

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-27 21:31:43 följande:

Herregud vilken liten söt mage. Känner mig som en sumo när jag ser er andra. Försöker stirra på SF-mått och vikt för enligt det ska jag ju vara helt på snittet men när jag ser magen har jag svårt att tro på det alltså ;)

Nej Måste ju flyga ner till Oslo med en gång när jag slutar jobba för sen börjar det bli på gränsen att flyga och är flera dygn med buss, båt och tåg att åka ner från Tromsö till Oslo utan flyg ;) Därför slutar jag 3 veckor innan bf.

vet inte vad som är realistisk att göra sista 3 veckorna. Vad tror du man orkar? Vi ska ju sälja huset uppe i norr så inbillar mig att jag ska göra jöttemysigr hemma i lägenheten i Oslo som är ganska kal eftersom mannen mest bor där själv. Är en del små projekt jag har i lägenheten typ sy en sittdyna till kökssoffan, göra sovrummet mysigt (står typ bara en säng och sängbord där nu), organisera garderober etc Får se hur mycket som är realistiskt dock.

Hur mår du idag? Vilken dag är du på nu?

Tycker du är helt lagom på alla håll och kanter :) och jättefin! Känns dock som om din mage sjunkit mer än min? Hmm..min är liksom in och upptryckt fortfarande. Jag kanske inte för någon "sjunkning"? Vad har du för SF mått? Jag har 33 nu och ligger precis på nedersta gränsen för v.41.

Jaha, ja då förstår jag att du måste flyga innan.

Jag tycker nog att jag orkar lika mycket nu som för 10 veckor sen. Men jag är klar med alla "saker" nu, så ist städat jag helt hysteriskt. Typ dammsuger och moppar hela lgh varje dag. Bara för att allt ska vara i ordning så att man slipper komma hem till massa stök efter förlossningen. Totalt onödigt egentligen, men också ett sätt att fördriva tiden. Du kommer säkert kunna pyssla en hel del. Bara du satsar på det som fungerar. Jag har t.ex. jobbigt med att sitta rätt upp och ner och fick därför sluta sy och virka för någon månad sen. Städa, rensa i skåp eller cykla fungerar däremot toppen.

Jag är på BF + 6 och har haft sd exakt hela dagen.. MEN nu känns det tyvärr som de börjar klinga av. Attans alltså :) i övrigt har jag både gått på stan, fikat, promenerat och fått besök. Så det har varit väldigt bra aktivitetsmässigt :)
  • sagoskog
    happylife skrev 2016-09-27 21:33:14 följande:

Åh vad fina ni är tjejer!!

Tack:) lycka till på vul :) kommer säkert gå jättebra. Jag gjorde inget vul denna graviditet. Men förra graviditeten var (de) barnens pappa med. Kändes bra.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-27 22:19:38 följande:

Ja min har sjunkit massor! Han fixerade sig för en vecka sen och då blev den synligt mycket lägre. Har hon fixerar sig där inne då?

Låter som du är väldigt pigg då ju och får lite gjort på dagarna. Hmm att sd slutat kanske är lite lugnet före stormen. Många brukar ju ha en halv dag eller en dag när de känner absolut ingenting innan det sätter igång. Imorgon är D day får vi hoppas :)

Hon har varit "pyttelite ruckbar, nästintill fixerad" sen v. 35 ca. Tror inte det kommer bli bättre än så iom att jag är omföderska. Hoppas dock inte hon ligger allt för högt upp. Det har ju sagts att hon ligger långt ner tidigare, men sen har vi inte pratat om det. Jag blir ju lite fundersam när magen känns så hög? Kanske ska ringa bm och fråga, bara för att stilla mina funderingar. Ska ju inte dit något mer nu.

Ja det är jag nog :) de dagar jag gör absolut inget är mest när jag surnar till och "vägrar" göra annat än att bara sitta och vänta på att hon ska födas. Haha, så dumt. Hoppas du har rätt :)
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-09-27 22:53:51 följande:

Ja fråga om det. Ursäkta min okunskap nu men jag trodde att om bebisen var fixerad eller nästan fixerad så måste de ligge långt ner? Eller? Har absolut ingen källa på detta men tänkte bara att om huvudet sitter i bäcken så måste de liggs långt ner för bäcken kan väl bara sitta längst ner? Haha hör att det låter dumt men ni fattar vad jag menar?

Ah.. men det har du kanske rätt i! låter ju väldigt logiskt. Känns snarare dumt om det inte skulle vara så. Isf är det ju positivt trots min höga mage :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend