Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-14 20:24:29 följande:

Oj vad det trycker nedåt. Trodde jag hade känts hur det kändes när jag hade så mycket sammandragningar och nedpress för några veckor sen men detta är nått annat.

Varit på gravidyoga idag så vet inte om det är därför eller om det är så att han fakriskt fixerar sig nu? Han har ju legat vänd i över 3 veckor men högt upp.

Känslan är att det trycker otroligt hårt mot blygdbenet, känns som det ska komma ut när jag gå typ. Gör ont i benen/bäckenet till och från i hugg annars är det mest en pressande känsla. Nån som känner igen detta?

Jag har precis likadant... Jag ringde faktiskt sjukhuset igår pga sjukt mkt tryck O typ mensvärk O blåsan trycker de ju konstant mot... Är kissnödig precis när jag kissat
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-14 21:38:30 följande:

Vad sa de då?

Nu har han börjat pressa åt alla håll. Foten är på väg ut på vänster sida och rumpan andra vägen. Han är lika bananas nu som i förra veckan men i tillägg pressar det nu också neråt. Detta måste ju va att han borrar ner sig. Hade din lilleman också vänt sig? Kanske samma hos dig?

Haha blir så sjukt spännande att se vem av våra som kommer först

Rngö
    De sa bara ta 2 alvedon O hör av dej om de blir värre hehe. Min vände sig i v 28 O han e helt rätt med ryggraden utåt men han är inte fixerad än.. Har nästa tid den 23 sept.

Jag vill såååå gärna föda runt den 15 okt... Men de sjuka är att ALLA i min gravid yoga grupp har gått över tiden!!! Kommer dö om jag går över
  • eagle87

Loppan hur mkt har du gått upp nu? Jag vägde mig idag O fick en liten chock... +12 kg!!!!

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-16 21:17:23 följande:

10 kg ungefär. Tror 10-12 kg nu är helt perfekt så tänk inte på det. Jag har ju heller absolut noll vätska i kroppen (peppar peppar) så alla 10 kg sitter på magen (och i ansiktet haha). Magen är så gigantisk, sjukt. Ska iaf på extra MVC kontroll på måndag för att se om SF-måttet har stabiliserat sig men det tror jag knappast så stor som magen är nu ;)

Vad hade du för mått sist och vilken vecka var det?

Jag tror mitt är mage O vätska... Hade gravid fotografering förra lördag Så bifogar en bild så ser du hur stor jag e..

Sist jag va hos bm i 33+3 så mätte jag 33....

Du da?
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-18 20:17:55 följande:

Eagle - hur mår du? Har värken gått över? Har sån in i helvetes värk i mage och rygg, förvärkar och mår allmänt skit nu. Sista dygnet har måendet försämrats typ 100% och vaggar fram i ultrarapid, kan inte gå typ fr bäcken är så ont.

Svärmor sa idag att magen sjunkit mer så hoppas hon har rätt och att detta måendet beror på att han har fixerat sig för om det ska va så här i 5 veckor så Iblir jag tokig.

Bm-kontroll imorgon kl 8 så då får jag väl se både hur det är med SF-måttet och om han fixerat sig.

Ja mår faktiskt bra idag, har inte haft någon värk alls.... Kommer vara annorlunda imorn då jag jobbar 9 timmar... 4 skift kvar... Ska du till jobbet imorn?

Vad jobbigt med all värk, hoppas du får mer svar imorn ...

Tack för alla komplimanger om bilderna, är dock jävligt irriterad på fotografen... Boknings avgiften var 20 pund, sen ville hon ha 75 pund på själva dagen.. Så 95 för ett paket med nyfödd bebis bilder och gravid fotografering ca 1100 SEK. Men för de priset får man inga bilder utan de bara själva fotograferingen vilket jag visste om. Sen hade hon pris för bilder då kosta 3 bilder 195 pund, 5 bilder 260, fullt galleri ca 20 bilder 345 bilder då antog jag självklart att de fulla galleriet är både gravid bilderna och bebis bilder då hon ej sagt eller skrivit något annat men nu mejlar hon mig att gravid bilderna inte ingår i galleriet utan de vill hon ha 149 för 10 bilder eller 199 för alla gravid bilder så då har vi sammanlagt betalat ca 7 tusen kr för gravid O nyfödd helt sjukt... Hon borde ha talat om priser från början. Ska ringa O klaga imorn
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-21 11:58:36 följande:

Alltså det här med drömmar har varit ganska starkt hela graviditeten. Nån annan som drömmer mycket eller börjar göra konstiga saker på nätterna?

Är nämligen En väldigt sjuk sak som hänt 4 gånger sista veckan - jag drömmer att jag fastnat typ i en dröm men är helt medveten om att det är en dröm. Måste då fokusera allt jag kan för att skrika så högt jag kan för att få sambon att vakna i verklig livet och väcka mig. Skriker tydligen sjukt högt och när han lägger handen på mig så upplever jag att jag vaknar men enligt honom sover jag fortfarande men bara slutar skrika. Jag kommer alltid ihåg att jag skrikit och vaknat dagen efter. I tillägg till detta skrikandet drömmer jag flera gånger per natt att jag inte kan andas och måste väcka mig själv för att andas - det antar jag beror på andningsproblemen men är väldigt obehagligt. Över huvudtaget konstigt och obehagligt att va medveten om att man sover/drömmer.

Gud va läskigt de låter :( ja har haft mer intensiva drömmar men inget som du beskriver... Så ni sover i samma rum? Vi har sovit i samma rum senaste nätterna skav fötters sååå mysigt fast tycker lite sund om han för mitt kissande O han måste ha på sig snark skena som ömmar på hans tandkött väldigt mkt :(
  • eagle87

Läser allt men hinner knappt svara :(

Har haft ont i magen hela kvällen och den är stenhård va kan de vara

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-09-23 06:36:14 följande:

Efter dig är det jag och Eagle som är på 35+2 idag - sen GöstenT o Iskristall bara en vecka efter oss och sen Sajocawa typ en vecka efter dem. Så mellan oss 5 kan det gå lite hur som helst :D Blie sjukt spännande att se hur den ordningen blir egentligen, kommer säkert ändra sig en del med att nån får tidigt och nån går över.

Jag är på 35+3 idag :) har bf en dag innan dig ju...

Har bm idag kl 16, ska bli spännande O höra om han e fixerad. Har du skrivit ditt förlossning brev och börjat packa din väska? Vad har ni kvar att köpa till bebis?
  • eagle87

Gud vad ni skriver, har nästan läst ikapp allt... Lycka till med alla tidiga ul i veckan !! Känslan när man ser ett litet litet hjärta.. Vi såg vårat i början på v 6...

Ja hade kramper i magen O spydde mkt i helgen O bebisen var ganska still... Så fick åka in men allt var bra... Jag har slutat jobbet nu såååå skönt.. O såg idag på gravid O baby att 90% avklarat..

Loppan har inte vågat mig väga mig igen..

Sagoskog åhhh va jag blir nervös när du inte uppdaterar...

Juste hade bm i fredags, min bebis är inte fixerad än och SF måttet var 35....

Ang huvudvärk hade jag de i början O bm sa att de kan va pga blodtrycket ändras

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend