Gravida från Tempar/Fertility Friend
Jag räknar kallt med att det är kört. Det blir enklare så. Svar på MKP kommer efter ca en vecka. Så jag kommer vara i vecka 17 då. Känns jobbigt.
Jag räknar kallt med att det är kört. Det blir enklare så. Svar på MKP kommer efter ca en vecka. Så jag kommer vara i vecka 17 då. Känns jobbigt.
Oj glömde pulsmätare på mig sjölv
En fråga - ni som fött förrut - hur länge blödde ni färskt rött blod? Jag blir så lätt irriterad i huden av bindor och är rädd att få svamp nu med alla stygnen så vill helst gå utan. Idag på dag 7 hade jag lätt kunnat gå över till tunt
trosskydd men vet inte om det är en endagsförteelse? De säger ju att man ska blöda 6-8 veckor men känns som sista 1-2 dagarna på en mens nu - alltså väldigt lite och övergående. Eller kommer det nu en ny fas avslag efter det färska blodet försvinner?
Jag har efter båda mina fl bara blött rikligt 2-3 dagar, sen som en vanlig mens ett par dagar till, för att sen gå över till att bara själva avslaget (alltså vattnet) varit lite blodfärgat. Har varit helt blödningsfri efter typ 1,5-2 v, så med andra ord är det nog väldigt individuellt. Vet dock att många upplever en liten paus innan det kommer igång lite igen.
Känner mig helt off socialt både här och bland vänner/familj. Är så trött om dagarna. Inatt var första natten hon somnade 01 och vaknade 09 med endast 2 snabba amning och blöjbyte tillfällen.
Läser här emellan varven vad ni skriver iaf. :) Skönt att det rullar på så bra för dig Loppan! Tycker definitivt du ska prata med någon om förlossningen om du har behov, så du inte trycker undan allt till senare. Fruktansvärt att dom gjorde så jävligt med stygnen!!
Hur går det för Eagle nu? Har missat om hon skrivit att det känns något bättre... :/
Vill du byta mot mina sjukt charmiga hemorojder, eller!? Där kan vi snacka sexlustdödare! XD
Tack! :) Ja man känner hur energin tas från något extrakonto just nu som också håller på att sina. Tur sambon är hemma 2 veckor till och veckan efter det kommer han bara att jobba 2dagar och vara hemma resten med oss. Så han blir hemma nästan 4 fulla veckor. Efter det kanske man har fått in lite bättre rutiner, både hon och vi. Eller hur brukar det ungefär kännas och se ut när dom är 4veckor gamla jämtemot första veckan....?
Det är det jag inte vet. >_< Men befarar att man måste göra det kirurgiskt ifall de inte går tillbaka av sig själv.
Har kört xyloproct under hela graviditeten, både stolpiller och salva, men tycker ändå inte att de försvinner, bara slutar göra ont. :-/ Vill liksom inte att det skall se ut som att hela Mumindalen är vänd ut och in >_<
Är inte ens hård i magen och har knappt varit under graviditeten heller (dagligt intag av resorb är nog det som avhjälpt det) så fattar inte varför hemmisarna envisas med att dröja sig kvar!
Oj va tufft! 12 timmar var inte en dålig stund heller.. Hade gått sönder utan sambon med tanke på att våran tös är en riktig gnällspik. ;D Nej det tar ju ett tag att lära sig signalerna.. kanske lättare med andra barnet sen dock?
Skönt att veta att saker troligtvis är mer vardag när han är tillbaka på jobbet. Just nu hade det vart jättetufft om han skulle behöva vara borta om dagarna. Allt är så otroligt nytt också.
Hmmm. Känns som om jag får tänka om med pumpen. xD är det elektrisk som gäller?
La till dig på snap. :)