Loppan84 skrev 2016-10-19 17:06:48 följande:
Tack för du delar din erfarenhet också :) ja jag får bara lita på att när det är dags så märker jag det hehe.
Hur är det med er? Ingen baby blues? Allt funkar? <3
Tror det är väldigt ovanligt att föda barn utan att märka det
hehe, skämt åt sido. Så tror jag att du kommer märka det och som förstföderska har man ju oftast lite mer tid på sig också :)
Det är bra :) igår vart första gången Ylva var riktigt kinkig. Hoppas det inte är något som kommer hålla i sig. Samtidigt kan man ju inte ha tur jämt;) i övrigt har hon ju varit en väldigt lättsam bebis. Min sambo började jobba igen i måndags och detta är även första veckan med tvillingarna. Var lite nervös över att det skulle bli stressigt med allt lämna, hämta, skjutsa, läxor etc. Men Ylva hänger bara på, mer eller mindre sovandes :) min sambo har varit ganska mycket borta. Vilket borde stört mig, men faktiskt inte stört mig alls? Däremot kände jag att han behöver vara mer med Ylva för anknytningen skull. Så jag pratade med honom förra veckan och sen dess är det bättre. Eller han är iaf mer aktivt med henne när han är hemma.
Loppan84 skrev 2016-10-20 08:32:28 följande:
Men gick du upp mycket distans veckorna? Står i min app att då ska vikten stagnera eller man ska tom gå Bern - istället går jag upp 2 kg på en vecka. Blir orolig och får väldigt stor lust att göra ett tul :-O
Jag körde också slutspurt vad det gäller vikten. Så jag tror det är helt ok. Du har ju gått upp ganska sparsamt innan dessutom. Jag gick upp 16 kg totalt. 5 kg försvann direkt efter FL, 2 kg till under kommande vecka. Nu har jag stannat på 59 kg (9kg+). Men då får man räkna med en liten viktökning i brösten, hihi :P Får på mig ringar igen, så gissar att de där 2 kg var vätska :)
Men men, det är aldrig fel med ett tul. Personligen så vill jag gärna kolla upp så mycket som möjligt, så jag skulle nog göra allt för att få minst ett TUL innan FL. Bara för säkerhetsskull liksom. Sen så sägs det ju att TUL kan förstärka en oro för stort barn. Om det t.ex. visar i överkant, så kanske man blir jätterolig för det. Det kanske inte har den minsta inverkan på förlossningen och då har man nojjat i onödan. Bättre att vara ovetande då. Så det är kanske en nackdel att tänka på. Men jag hade nog valt att kolla iaf.