-
Ja det är en hemlig fb-tråd! bara att skicka ett meddelande till någon av oss så lägger vi till dig :)Videungen skrev 2016-07-21 08:43:30 följande:Åh, tack :) Vad är det för facebooktråd?? Hemlig tråd eller? :)
-
Sagan12345- lycka till på KUB idag! :)
Ni andra- vilka fina magar! Hoppas att min börjar framträda lite snart. Än så länge har min midja totalförsvunnit och jag ser bara småtjock ut..
För mig och min sambo bär det av till Grekland ikväll- ska bli riktigt skönt att komma iväg! -
[quote=76826742][quote-nick]Sagan12345 skrev 2016-07-25 14:55:48 följande:[/quote-nick]
Äntligen kub avklarat. Fick sannolikheten 1:2700 vilket bm tyckte var jättebra för mina 31 år.
Hade en väldigt härlig bm som var helt lyrisk för hon såg så bra, så hon mätte klart allt och sedan fortsatte hon kolla ett tag till för att visa oss allt från hjärnan till händer och fötter. Livlig bebis på 6,4 cm. Fick extra många bilder också.
Väldigt roligt att se. Flyttades fram en dag mot min beräkning så bf 1/2. Känns som syrrans 40årsdag 13/2 lr alla hjärtansdag ligger i riskzonen :)
[/
Åh vad skönt att ha det avklarat och med ett bra resultat :) vi sitter nu på Arlanda och väntar på att få gå på planet! Ha en skön vecka :) -
Jag! Trots att jag inte har kommit lika långt som du i graviditeten. Brukar alltid sova som en stock hela natten. Men vaknar nu runt 2/3 och är så sjukt kissnödig sedan ligger jag ofta vaken några timmar. Sjukt frustrerande! Har samma sits som du att jag börjar jobba på måndag, men hoppas på att vara tröttare efter att ha jobbat mina timmar så att det löser sig själv. Hoppas det löser sig!Loppan84 skrev 2016-08-04 05:54:21 följande:
Någon annan som ligger klarvaken halva nätterna? Känner mig inte stressad eller orolig bara vaken och pigg liksom, kan inre sova. Står i min gravidapp att detta är vanligt, men inte mindre irriterande för det.
Sover typ bara till kl 03 nu för tiden, och sen ibland ett par timmar på morgonen vid typ 07-09. Får helt ok antal timmar ändå (4-5) men känns bara så onödigt att ligga vaken när jag lätt kunnat få 7-9 timmar annars. Några tips?
Har semester nu men börjar jobba på måndag och då tror jag det kommer bli tufft att va vaken från 03 på natten :-/
-
Haha.. kom att tänka på en sak när jag läste din text. En kompis till mig har gått över tiden 14 dagar (skjutsade dem dock till förlossningen igår för igångsättning), hade fått tips via sms av sin svärmor- Ni ska älska! Det gav oss ett gott skratt när hon berättade. Förvånande tips att få från det hållet, speciellt när man inte har en så nära relation till varandra, dock förstår såklart vi båda att det absolut var i all välmening!Sajocawa skrev 2016-08-03 22:26:31 följande:Haha. Dricka hallonbladste, gå i trappor, käka en typen miljon ananaser, ha sex... Finns mycket "knep" men frågan är hur mycket som funkar, känns som jag testade ALLT förra gången :')
Mitt vatten gick visserligen knappt en halvtimme efter att vi haft sex två gånger på rad så kan ju alltid hoppas att det var sexet och inte bara en tillfällighet, så man har något att gå på den här gången :p -
Spännande! Håller tummarna för att det närmar sig :)Symetrical skrev 2016-08-04 07:36:06 följande:Tycker jag också, så det lär den ju inte göra! ;PLoppan84 skrev 2016-08-03 21:32:58 följande:
Har de förresten kollat hur hen ligger nu?
Nu efter babyshowern kröp det dock fram att många i det kompisgänget också tror pojke. Jag lutar som sagt åt tjej, men skulle inte alls bli förvånad om det visar sig vara en liten grabb.
Har bm-besök idag kl 13, så då får vi se hur bebis och mamman egentligen mår. -
Åh vad kul! Stort grattis :)mamalolo skrev 2016-08-12 08:20:00 följande:
Hej alla! Hoppar in här trots att jag är lite rädd och försiktig men än så länge ÄR jag gravid och fick utslag på CB Digital i morse (ÄL +11, vanligtvis lutealfas på 9 men tog munkpeppar och ProgesterAll denna cykel)
-
Sjukt hur mycket det kan skilja sig med magar, Sagan12345 du har ju en superfin bebismage! Min ser BARA konstig ut- här är en bild från när vi var i Grekland (2-3 veckor sedan och inte mycket har hänt sedan dess).. Jag har sedan start blivit bred- midjan är som bortblåst och min lilla putmage har blivit lite större, men jag har fortfarande kvar lite konturer av magmuskler högst upp. De senaste dagarna känns det nästan som magen har blivit mindre- ska man oroa sig? Gick in i vecka 17 idag.. Sorry för fånigt inlägg men vill ju att det ska börja synas ju!
Ett litet tillägg är att det inte ser ut såhär hemma hos oss.. ;)
-
Loppan84 skrev 2016-08-13 08:31:53 följande:
Eid du är jättefin och behöver nog inte oroa dig - min mage fluktuerade upp och ner till vecka 18 och var också undrande men alla förklarade att det var tarmar som var svullna och inte babymagen som jag hade sett och mycket riktigt när babymagen kom i vecka 18 var den helt annorlunda och höll sig också kvar.
Sagan12345 skrev 2016-08-13 09:46:11 följande:Jag tror verkligen inte du behöver oroa dig. Jag har för lite magmuskler som håller tillbaka :)
Jag har faktiskt läst de att har man mycket magmuskler kommer magen senare. Och det är väl kanske därför du växer på bredden?! Min mage har alltid varit lite mjuk och töjbar.
Min mage går också lite upp å ner beroende på dag.
När ska du på rul? har du börjat känna rörelser än? Vad säger vågen för dig?Vad gulliga ni är! Tack för pepp :) Då hoppas vi på att magmusklerna ger efter och att bebismagen börjar synas inom några veckor. Skönt att höra att ni är några fler som hade likadant. Ja det känns verkligen som alla på jobbet tror att jag har gått och blivit lite småfet under semestern.. hahaSymetrical skrev 2016-08-13 10:03:52 följande:Typ sådär såg min mage också ut i v 17-18 när jag väntade sonen. Magmusklerna ville inte riktigt släppa efter, utan jag upplevde att jag länge hade en "tjockismage". Tror att den började synas mer i v 19-20, men då fortfarande mest för de som visste hur platt min mage var i vanliga fall. Alla andra trodde nog bara att jag ätit lite mycket semesterbullar.
Sagan- Jag ska på ul den 31/8, så himla spännande :) När ska du göra igen? Känner absolut ingenting än- försöker klappa och hålla på magen för att den ska känna sig lite ompysslad- men just nu känns det verkligen som spökveckor.. Jag har faktiskt inte vägt mig på några veckor- det är och har alltid varit en öm tå för mig. Sedan min startvikt har jag kanske gått upp 4-5 kilo är min chansning- gick ner några kilo i början men de tog sig igen. Du hade bara gått upp ett kilo va? -
Jättefint!! :) Önskar att vi kunde få plats med ett sådär mysigt barnrum, men hos oss blir det till att dela rum med mamma och pappa för bebis.Symetrical skrev 2016-08-13 18:46:18 följande: