-
Det är en hemlig fb-grupp, så ingen annan ser att du är med! Om du vill att jag ska lägga till dig är det bara att skicka ett meddelande till mig med namn:)langtanefterbaby skrev 2016-06-15 21:09:06 följande:Tack för Peppen! Har nog fortfarande inte fattat det trots illamåendet som flugit över mig idag haha! Om man går med i fb gruppen, är det då ingen som ser att jag är med där?
-
Åh vad skönt! :)Sagan12345 skrev 2016-06-23 18:53:22 följande:
Äntligen har vi tagit oss förbi v 7,,
Ul idag 8+1 och 16 mm. Snacka om att jag var nervös när la mig på britsen.
-
Illamående-testet! Spännande- vad tyder det på. Jag har mått så himla illa (gick in i v 12 idag- 11+0) men har lite förhoppningar att det ger med sig snart så jag slipper äta medicin för att klara av dagarna.. puuuh.. Blir så nyfiken! :)Sajocawa skrev 2016-07-09 22:03:42 följande:Håller med här! Min mage är sig lik trots olika kön :)
Däremot stämde illamående-testet verkligen in på mig ;) -
Spännande att se då! 31/8 har vi inbokad RUL :) Jag har alltid haft en känsla över att jag bara kommer att få pojkar- är liksom ingen jättetjejig person haha. Känns dock som min kille är en typisk tjejpappa, så det här blir spännande!Sajocawa skrev 2016-07-09 23:20:27 följande:Många säger ju att man mår mer illa när man väntar en tjej (fast det finns egentligen många som mått väääääldigt illa med pojkar också) men just på mig har det i alla fall stämt ofattbart bra. Mådde fruktansvärt illa dygnet runt i 10 veckor med min dotter. Den här gången var det absolut ingenting, och väntar en pojke. Har knappt känt mig gravid mer än att magen växer :)
-
En sak som jag måste stämma av! Tidigare i tråden pratade några om att se i Stockholm under kommande vecka, som jag förstod det. Är det fortfarande så eller har de tankarna förändrats :)
-
Stort grattis! Så himla roligt :)happylife skrev 2016-07-12 22:18:20 följande:Tack <3 ja men det måste det göra! Annars vet jag inte vad.
Nu ska jag sova så det snart blir morgon så jag kan testa igen!
Har ett till PE, ett Apotekets, ett digitalt å några TL stickor...vilket borde jag ta? Imorn är äl+13 och en dag till bim... -
Massa grattis till dig med! Kul att vår lilla grupp fylls på :)201405 skrev 2016-07-12 22:50:52 följande:
Hej tjejer, vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev här i mars. Fick ju mf då efter bara 6 dagar ;) Men nu har jag äntligen plussat igen, eller för snart en vecka sedan! Hoppas allt är bra med er och bäbisarna i alla fall!
vet att ni är många här som haft mf innan era graviditeter nu så tänkte höra lite hur ni upplevde symptomen o så?
Sist plussade jag bim+1 och så tog jag ett nytt en 4 dagar senare ca för att se att det blivit starkare vilket det inte hade utan det hade blivit svagare och sen började jag ju blöda 1-2 dagar senare.
Denna gången har jag testat bim, bim+2 och nu idag bim+5 och strecket idag är starkare än kontrollstrecket. Jag känner ju spontant att det bådar gott! Har mycket mer symptom med, så jäkla ont i brösten att jag knäcker mig snart
Men fick ni starkare plus med de graviditeter som inte slutade i mf eller har ni upplevt plussen lika starka?
Vill så gärna att det ska gå vägen denna gången! har iallafall fått tid till ul den 5/8, kommer vara i v 8+0 då om allt går vägen. Längtar så!
-
Wohoo! Vecka 12? Vilket datum var det ni skulle göra kub? Jag går in i v 13 på lördag och ska göra kub på måndag(18/7).Sagan12345 skrev 2016-07-13 10:39:18 följande:Gick också in i ny vecka idag :)
Va säger bm om att du går ner?
Gällande KUB-ul har jag en dum fråga, gör man vul eller ul på magen? -
Åh vad skönt! Jag ser också så mycket fram emot det. Har de senaste dagarna haft en lite tom känsla om det verkligen är något där inne (även om jag har sett 2 gånger!). Det syns inte speciellt mycket på min mage, ser bara ut som jag har blivit lite småtjock . Mitt illamående och tröttheten har inte börjat släppa, men hoppas att det vänder nu under semestern (går på fredag). Brösten har jag inte haft ont i på ett tag så det är iaf skönt- men de har växt! Min sambo är fascinerad ;)Sagan12345 skrev 2016-07-13 16:28:35 följande:Japp v 12, längtar verkligen efter ett ul nu för att få veta om de gått vägen. Kub är 25/7 så du har 1 v före. Nervös? Hur mår du?
Här känner man verkligen att livet börjar komma tillbaka, är piggare men får tröttperioder, brösten ömmar bara ibland och känner mig gladare.
Ta hand om dig! -
Ett litet spår från mig :) Gjorde KUB ultraljud igår och det gick jättebra. Vi fick 1/10450, vilket verkade vara en bra siffra. Bebis hade armar och händer uppe vid ansiktet hela tiden så det var lite svårt att se. Den är 5,9 cm från huvud till stjärt, så häftigt! Vi är så glada och lättade, kom lite glädjetårar när vi såg att den rörde sig <3
Min sambo noterade att barnmorskan sa han, vilket han berättade efter och jag inte alls tänkte på. Kan hon ha sett könet? Eller tror ni det bara var istället för att säga den? :) 31/8 är det dags för RUL. Vad fantastiskt det här är!
Såg inga "hemliga" uppgifter på fotot, om någon ser något som inte borde ligga ute- säg gärna till!