Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-02-17 20:44:08 följande:

Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(

40-lingar? Nejdå, om provet inte visade överstimulering så borde det inte vara fler än två iaf :) men det är ju ganska mystiskt att du testat så starkt så tidigt. Jag testade väldigt svagt på bim denna gång, starkare med tvillingarna. Jag gjorde vul i vecka 8 med tvillingarna. Var en uppföljning av pergobehandlingen (och tur var väl det, vilken chock att få se dem i v. 18).

Oj vad svårt :( jag vet faktiskt inte hur du ska göra. Blir ju en väldigt känslig situation vilket som. Kanske någon annan har något bra råd här?
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-17 20:44:08 följande:

Hade 15-20 ägg i varje äggstock O alla var samma storlek!!!!!!!!! Men tog ett östrogen blodprov runt äl O nivåerna visade ej överstimulering..

Tänkte göra vul i vecka 6-7 när är de bea O göra? Ska träffa en jättebra vän imorn som typ kämpat lika långe för O bli gravid... Hon vet att ja har bim på fredag O vi boka innan träffen för O cheer me up för ja trodde inte ja va gravid såklart. Vet inte va ja ska säga vill inte ljuga men vill inte såra henne. Ja e hennes enda ogravida vän. Eller jag var.... Hon tar hårt när folk blir gravida :(

Jag tog förresten något prov efter äl (bara första cykeln som inte tog sig) för att bekräfta äl. Kommer inte ihåg några siffror. Men det värdet var i överkant, men ej såpass att det visade på överstimulering. Var väl i enlighet med att de sett två äggblåsor på vul antar jag.
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-18 10:39:04 följande:

Jag använder en som heter gravid och baby! Den tycker jag är bra :)

Jag använder också den :) tycker den verkar bäst av de jag testat. Sen har jag någon due date-tracker också, bara för att ha koll på vilken vecka mvc tror jag är i.
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-18 12:02:02 följande:

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

Min bästis är också gravid! Förra gången var min andra bästis gravid. Båda gångerna helt oplanerat från deras sida. Men skitkul!
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-18 14:03:36 följande:

Har jätte mkt ilningar runt livmodern är de normalt???

Jag har haft alla typer av känningar i livmodern sen några dagar innan jag plussade. Ibland ganska ont t.o.m. Men jag utgår från att det är normalt :)
  • sagoskog
    misslina skrev 2016-02-19 07:15:37 följande:

Usch.., nu ska jag vara lite neg. Behöver lite pepp!

Alltså detta illamående håller på driva mig till vansinne. Livet har verkligen stannat av. Jag går mellan sängen och soffan och kylskåpet.

Det är mitt liv just nu! Klarar inte något annat, inte jobba, inte ta hand om barnen, inte laga mat... Ingenting! Min man får göra allt! Jag får så otroligt dåligt samvete för att han får verkligen göra allt! Och han gör det, han är verkligen bäst!

Men jag har haft så här i snart två veckor och vet inte hur jag ska fixa detta om det pågår till slutet som det gjorde sist! Fått lergigan comp utskrivna men dom blir jag så konstig av så vet inte om det är värt att ta dom.

Men det är många tankar som snurrar i mitt huvud som jag inte vill ska snurra där! Vet inte hur jag ska orka?

Åh stackare:/ men ha inte dåligt samvete. Det är ju du som gör det tyngsta jobbet. Tror inte din man skulle vilja byta med dig. Jag hoppas verkligen att det kommer gå över. Även om det inte gjorde det sist så är det ju faktiskt vanligast. Du kanske ska testa legigan ändå? Iaf en stund? Det konstiga kanske lättar efter ett tag. Det låret ju iaf som om det mesta är bättre än som du har det nu.

Själv får jag spyattacker. Det kommer och går jättesnabbt. Bara hoppas de inte kommer i någon olämplig situation. Men där emellan mår jag ok och kan leva som vanligt, vilket jag är väldigt tacksam för.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-02-19 11:29:58 följande:

Juste. Jag har inte läst igenom alla era inlägg, men när ska ni berätta/berättade ni för vänner och familj? :)

Jag berättade för min bästa kompis direkt, men det var mest en tillfällighet och att jag gav mina överblivna gravtest till henne (som också plussade). Sen berättade jag för min andra bästa kompis nån vecka senare. De flesta på jobbet vet, men det är mest av praktiska orsaker. Vi jobbar väldigt tätt tillsammans, så det är svårt att dölja. Våra familjer, kompisar och "allmänheten" vet inget. Vi kanske berättar efter kub, eller efter rul. Jag är dock sugen på att berätta för mamma så att någon tycket synd om mig när jag spyr :P :P
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-19 14:12:34 följande:

Nu har jag skrivit in mig på vc men läkaren var väldigt konstig. Min vanliga läkare är så söt men hon hade semester så fick möta en annan. Fick bara lämna urinprov och hon kollade också blodtrycket. Inga andra blodprov trots att jag sa att den privata bm har bett mig ta med provsvar på hb, järn med mera :( Hon sa att de inte kollar nånting förrän v 10-12 men har kollat med andra som varit gravida i norge och de säger att de ska ta massa blodprov vid inskrivningen

Vad fick ni göra på läkarbesöken i sverige (och i england eagle)? Kanske ska gå tillbaka nästa vecka när min läkare är tillbaka?

Konstigt. Här är det inget läkarbesök (men var för 9 år sen). De tog dock massa prover. Blodstatus (hb, ferritin etc), blodsocker, hiv-, hepatit- och några andra blodsmittosjukdomar, även tsh och fsh på min önska (de tar det bara på vissa här).
  • sagoskog

Jaha, nu är jag tydligen större än jag var med tvillingarna i samma vecka, v10. Hoppas det inte är fler!
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-02-19 15:45:20 följande:

Fin bild!! Gravidmagar är det finaste som finns! :) blir alltid så lycklig av att se gravida kvinnor. :)

<3
    eagle87 skrev 2016-02-19 19:19:16 följande:

Erbjöd de inte tidigt ul då du haft tvillingar innan? Fin mage

Nej, inget sånt. Inte ens en gynundersökning för att kontrollera storleken på livmodern :( Förra gången gjordes både och, så jag visste redan i v. 8. Hade jag inte tackat ja till kub nu den 8 mars, så hade första varit på rul i v. 18-20. Nu vill jag ju göra kub ändå. Men känns bakvänt när många säkert känner sig tvingade att tacka ja till en diagnostisk undetsökning, bara för att det inte finns några andra alternativ till att göra tidigare ul här.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend