Inlägg från: sagoskog |Visa alla inlägg
  • sagoskog

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-03-09 15:15:58 följande:

Well done, babe! Jag har gått upp 3 kg än så länge nu i v 16, så jag är också nöjd, eller vad man skall säga.

Ja jag är också väldigt nöjd :) kämpade i 5 år för att gå upp 2 kg och stanna där, så jag var rädd att inte kunna gå upp alls. Men nu gick det ju ändå plätt-lätt. Sen var jag var även rökare innan och det har ju ganska stor effekt på hungern när man slutat. När var det ditt illamående blev bättre nu igen? Jag ser verkligen fram emot en förbättring, helst igår :)

Just det! Berättade för barnen igår. De blev superglada. Har inte pratat om något annat sen dess. Ger mig förmaningar "nu måste du äta ordentligt" och kan knappt vänta till september "vi lägger oss tidigt ikväll så blir det snabbare närmare september". Jag var ju tveksam till hur de skulle reagera, men det hade jag inte behövt vara.
  • sagoskog
    Symetrical skrev 2016-03-09 17:15:32 följande:

Sant! Mitt släppte som över natten från v 12+6 till 13+0. En sådan sjuk lättnad!

Så underbart att de blev så glada. Betyderju hur mycket som helst! <3

Imorse kände jag mig faktiskt som en ny människa. Fick lite kväljningar när jag drack juice för snabbt. Men har kunnat äta och nu sitter jag t.o.m. och smuttar på kaffe (hann dock kallna innan jag tog mod till mig). Hoppas detta är början till bättringe n. 12+1 idag.

Ja det är helt underbart! Men herregud vad de kan tjata ;)
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-09 17:30:11 följande:

Åh va kul att tvillingarna blev sååå glada :) sa de ngt om va de önskar lillebror lr syster??

Ja det är helt fantastiskt :) först önskade de sig en lillasyster, men nu önskar de en lillebror. Så det är nog vilketsom ;)
  • sagoskog

Eagel - 10 timmarspass är inte roligt. Jag jobbar 80 timmar förra veckan. Inte roligt när man är trött och illamående. Men jag mår faktiskt bättre när jag jobbar. Antar att det beror på att jag kommer upp och äter tidigare på morgonen.

Jag har klarat mig från sjukskrivning hittills. Men planen är att jag går på semester strax innan midsommar och sedan direkt på havandeskapspenning två månader innan bf.

Oj jag skulle absolut kunna tänka mig att lägga upp bild på bebis här:) Lägger ju upp bild på både mage och ul. Visst känns det som vi känner varandra väl, trots att vi inte gör det på riktigt :)

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-12 09:11:56 följande:

En lite äcklig fråga - sorry - men är det mm av er andra som spytt galla när ni kräkts? Trots att jag småäter hela tiden spyr jag bara galla, aldrig mat. Tycker det är lite konstigt, borde inte va helt tomt i magen när jag ätit salt kex för 10 minuter sen t.ex?

Tror jag ska gå till läkaren på måndag och se om jag kan få prova lergigan Comp. Har det hjälpt nån här inne? Kommer ihåg att sagoskog inte ville ta dem pga biverkningar hur var det för alla andra?

Du har nog blandat ihop oss ;) Jag har inte undvikit lergigan pga biverkningar. Däremot kan jag inte svälja tabletter vilket utesluter en del mediciner, och drar mig för att blanda in läkemedel överlag. Jag har inte testat varken postafen eller lergigan. Men om man inte har några problem att ta läkemedel och mår så dåligt som du gör, så skulle jag inte tveka en sekund att testa. Jag lider verkligen med dig :( i mitt elände så har jag åtminstone en del bra dagar. Det är jätteviktigt att du får i dig vätska, gärna även vätskeersättning. Jag har inte kräkts någon galla. Hoppas du mår bättre snart!
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-03-13 16:02:58 följande:

Blir lite orolig att jag ej mår lika illa som er, har inte spytt en enda gång, mår lite illa på morgonen O mellan måltider thats it... :/

Inget att oroa sig över. Med tvillingarna mådde jag inte illa alls. Min kompis som är gravid nu har inte mått särskilt illa hon heller och vi är i samma vecka.
  • sagoskog

Åhh! Vad roligt med alla magbilder :) jättefina ;)

Jag kan lägga ut en bild i kväll. Men min mage har varit samma i 3-4 veckor och nu börjar den t.o.m. försvinna lite. Kan vara svullnaden som lägger sig.

• sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-03-12 18:01:49 följande:

Sorry! Blandar ihop det då. Sorry, är lite förvirrad.

Har faktiskt postafen hemma (använder dem till åksjuka i vanliga fall). Är det nån som fått besked om att använda dem? I bipacksedeln står det att set ska används endast efter ordination från läkare under graviditet. Men på nätet ser jag att det verkar va många som fått dem rekommenderade för gravidillamående. Någon här som fått det?

Ingen fara :) bara det att jag aldrig har testat varken postafen eller lergigan, så jag har noll koll. Märker du någon skillnad på måendet om du jobbar eller har ledigt? Jag mår, konstigt nog, bättre de dagarna jag jobbar. Min sambo läste någonstans att illamåendet brukar blir bättre om man gör saker och rör på sig. Kanske ligger något i det. Lättare sagt än gjort dock, när man bara vill ligga i soffan och tycka synd om sig själv.
  • sagoskog

Ja det var ju svaret. Tror nog att det kan vara så att jag sköter mig bättre på jobbet faktiskt. Med mat och så. Men i ditt fall så förstår jag att det blir värre.

• sagoskog

Grattis och välkommen iskristall :) tror du vart mest aktiv i FF tråden innan mig. Men ditt namn är absolut bekant :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend