Gravida från Tempar/Fertility Friend
Åh Gud va mysigt :) visste de om att ni försökte?
Åh Gud va mysigt :) visste de om att ni försökte?
Jag är ganska symptom fri på morgonen sen smyger sig brösten O illamåendet på under dagen...
Så härligt <3
Vi väntar nog just med familjen lite, släpper lite på pressen att min storebror ska få sitt första barn i juni så mina föräldrar är upptagna med det och sambons föräldrar har redan många barnbarn varav en helt nyfödd så vi får vara ifred just nu ;)
Ja jag googlade och hittade samma, många som haft 3+ som plötsligt blivit 2-3 och tillbaka igen. Verkar vs opålitliga de där testerna, borde aldrig tagit den sista. Var inte så längesen jag kissade heller och har druckit ganska mkt idag så kommer avskrivs detta som fel men tempa imorgon. Om tempen är hög så är det inget mer att fundera på annars ska jag gå och be om att få undersöka om hcg faller hos läkare med 2 tester
Yaay! This is it. Ingen mer testning nu. Denna gången köpte jag inte ett tvåpack bara enpack så jag inte har några test som ligger och skräpar. Nu blir det ul om 8 dagar som nästa milstolpe.
Sorry för att jag freaka, Love you guys för att ni va så snälla <3
Jag ville vara lika coola som ni och tog ett digitalt nu äl+20, inte riktigt 3 veckor sen men jag chansade, fick ändå 3+ på den. Så det går fort framåt iaf! :)
Men nu var det mitt sista test och jag ska försööööka att bara njuta nu, för gravid verkar man ju vara. ;)
GästenT - så skönt :) Ja nu slutar vi testa, nu har vi alla fått 3+, färdiga med det. Bor i Norge här är första ul i vecka 18 om mAn inte går privat. I Sverige får du väl göra ett i v 12 om du väljer att göra kub annars det också v18 tror jag?
Vet ni hur det är med cellprov och sån biopsi när man är gravid?
Tänker du från livmodertappen? Det tror jag inte man ska göra just då väl? Är du orolig för nått eller kom du bara på att du missat rutinundersökning?
Jag har pratat med en vän som är läkare som sa att jag måste får läkaren att kolla upp levern med en gång för en sån ökning är inte normal, men det har inget med graviditeten att göra. Känns ju verkligen inte kul att börja härja med andra saker i kroppen än just graviditeten just nu känner jag men eftersom min man som är i superform plötsligt fick cancer som 26-åring och han var helt utan symptom och cancern upptäcktes tidigt vid en vanlig undersökning så tänker jag alltid att det är bättre att ta det säkra före det osäkra - men det har säkert gjort att jag utvecklat ett drag av hypokondri också så ber om ursäkt för det på förhand ;)
Ok låter ju som det ska gå bra isåfall. Men du måste nog fråga dem, jag har aldrig tänkt på det lire och ver faktiskt inte riktigt vad som händer med livmodertappen när man är gravid. Man kan ju göra biopsi när som helst i cykeln så räknar med att det ska gå lika bra om den är stängd som öppen?
Lycka till vännen, inte så kul att bli tillbakakallad efter cellprov men sanningen är väl att det är superbra att de fångar upp allt och kollar upp det men att det ska ses som rutin och allt säkert kommer gå superbra <3