Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2016-02-16 20:36:22 följande:

Jag mår fortfarande riktigt dåligt! Fick lergigan comp utskrivna igår! Och blev så glad igår att de verkligen tog bort mitt illamående. Men idag... Mår fortfarande illa( vill inte ens veta hur jag hade mått utan piller)

Men biverkningarna tycker jag inte om... Skakig, muskelsvaghet, och ofantligt trött! Så det känns som pest eller kolera. Kan inte jobba utan pillerna och kan inte jobba med:(

Måste försöka ta mig in på jobbet i veckan och berätta. För jag kommer behöva bli sjukskriven

Vet precis vad du menar. Pest eller kolera. Dock försvann mina biverkningar någorlunda efter nån vecka, men tycker fortfarande inte att tabletterna tar bort mitt illamående mer än lite grann.

Kämpa på och tillåt dig vara sjukskriven så länge du behöver. <3
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-16 21:14:24 följande:

Läste i en annan tråd stt det är större risk för mf om man plussar tidigt. Är det nån annan som hört det? Kag plussade ju jättetidigt (bim-5 och äl+9) och är så orolig nu. Imorgon är egentligen bim men har ju redan gått 5 dagar sen plus och är 4+1 så har inte tänk på att bim-dagen skulle va nån milstolpe men det är det kanske? Är det fortfarande stor risk att "mensen" kommer imorgon liksom?

Åhh man stressar så med att testa när man vill bli gravid men tänker inte en tanke på att den lååååånga väntan kommer efter plusset.

Äh, det är ifall ägget fäster innan äl +5 och därför inte hunnit dela sig tillräckligt för att ha blivit en fullfjädrad blastocyt innan det fäster. Äl +9 är inget extremt. Jag plussade ju relativt "starkt" på äl +10 den här gången, så hade säkert synts redan dagen innan ifall jag testat då. Och nu är jag ju i v 13 med en sprallig pigg bebis i magen.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-16 21:37:34 följande:

Äntligen får jag oxå vara med här... Som jag längtat....

Åh, så underbart glad jag blir för din skull, Eagle! <3

Förstår att du är orolig, men försök tänka logiskt. Rent statistiskt borde den här graviditeten gå vägen.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-17 08:26:11 följande:

Tummen upp symetricalS jag ska sluta noja och läsa i massa trådar för det är ju alltid nån som det går galet för oavsett om de haft symptom eller inte, plussat tidigt eller sent etc Det blir som det blir

Good girl! :-*
    eagle87 skrev 2016-02-17 09:18:48 följande:

Tack för alla grattis :) har längtat till denna gruppen. Hur ligger alla till? Vilka veckor O vilka har varit på ultraljud?

Är i v 12+6 idag. Har gjort vul i v 7+5 och v 10+4 och nu senast kub i måndags. Med sonen gjorde vi bara kub, men nu efter ett tidigt MF i somras och MA i höstas kände jag att jag ville stilla min oro. Funkade riktigt bra, trots att man var galet nervös innan det var dags att hoppa upp i stolen.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-17 15:33:54 följande:
    Så skönt att allt Ser bra ut :))) O du har de viktigaste ultraljud avklarad
    Ja det känns hur skönt som helst!

Spännande med ditt test! När kommer du göra första ul?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 12:02:02 följande:

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

Åh, så underbart! Alltid kul att dela mammaledigheten med andra. Min kusin (som är som en syster för mig) är gravid i v 24 och hon bor också i Sthlm, så hon skall få typ två månader innan mig. Känns superkul!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 07:40:33 följande:

Är det någon som använder ff pregnancy tracker? Fattar inget av den - den vill ha due date till 11 juli trots att jag lagt in rätt ovulation date.

Någon annan pregnancy app som ni tycker är bra? Gärna en med egen del för pappan, min man vill gärna följa med i en app säger han :)

Använder också "gravid och baby" och "ovia", som jag gillar bäst. Där står det nåt nytt varje dag.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-02-18 08:51:27 följande:

I vecka 7 tänkte jag :) använder du fort progestron ? Mina tabletter är 100 mg O ja tar en varje kväll.. Tänkte fortsätta till vecka 12, även fast gyn sa att ja kan sluta 30 dagar efter pluss. Vet inte om ja ska öka dosen? Mina bröst är inte alls ömma sen igår, blir så nervös

Låter vettigt att vänta till v 7+ så att man är säker på att kunna se hjärtat slå. Annars blir man bara orolig, även om det kan vara pga att det är för tidigt.

Nej, jag slutade med progesteronet efter vul i v 7+5. Han sa att det inte behövdes längre, då embryot hade ett starkt tickande hjärta och allt såg bra ut i övrigt. <3
  • Symetrical

Såhär liten var den då, Eagle. 14,4 mm. ;-P

Sjukt att man kan se ett hjärta på en sån liten skrutt.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-18 15:13:39 följande:

Wow :)

Men när du säger v 7 så menar du vecka 7+0 till 7+6 eller menar du veckan innan? Jag har ul bokat i vecka 7 men är i realiteten då egentligen vecka 6+1 enligt "gravid och baby" appen. Är alltså 27 dagsr efter äl/befruktning. Är det för tidigt tror ni?

Är ju ganska dyrt här så vill ju inte går tidigt, men är bara möjlighet att möta ul bm en gng i veckan på den privata lilla kliniken så blir antinge v 7/6+1 eller v 8/7+1?

Det är absolut i tidigaste laget, skulle jag säga! På många ställen vill de inte boka vul innan v 7+, just för att det inte är säkert att man kan se hjärtat slå då.
    Hade jag varit du skulle jag bokat om det till veckan efter, raring. ffa med tanke på hur mycket det kostar! 
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend