Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-07 13:04:49 följande:

Ingen blödning i livmoden, bebis mäter 5.8 mm O hjärtat slår!!!!!!!!!!!! Blev daterad v 6+1 fast enligt mig är jag v 6+3....

Men så underbart! Hoppas att du kan slappna av lite mer nu!?! Grattis!

Jag tänkte först bara göra mitt tidiga i v 7+5, men sen fick jag ju samma sorts blödning som du i v 10+3, så då vart det ett till vul. Efter det kände jag att i princip all oro släppte.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-07 18:48:45 följande:

Imorgon 18.30 ska vi göra vårt. Är sååå nervös men ändå ganska trygg på att allt är ok faktist så dålig som jag varit och allt ;)

Stort lycka till! Övertygad om att allt är som det ska! <3 Hur gick det att jobba igår?
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-07 18:57:11 följande:

08:50 har vi kub ultraljud. Hade svårt att sova inatt och när jag väl somnade så drömde jag om det. Lika lugn som jag har känt mig hittills, lika orolig känner jag mig nu. Har T.o.m funderat på att avboka. Men om jag gör det kommer det ändå bli lika jobbigt, och jobbigare, på rul. Jag vill fortsätta leva i min trygga allt-är-ok bubbla.

Känner igen känslan, men det kommer att gå så bra så. Och efteråt kommer du kunna leva i en riktig trygghet, istället för i en bubbla.

Jag var så på nålar (vilket jag inte ens fattade själv) att jag började småblöda när jag såg sambon komma gående mot mig inne på sjukhuset. Mycket okarakterisktiskt! Skyller på anspänningen och gravidhormonerna.
  • Symetrical

Alltså! Här blir magen bara mindre och mindre i stående. Ändå nyss ätit frukost! ;-P

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-07 18:57:11 följande:

08:50 har vi kub ultraljud. Hade svårt att sova inatt och när jag väl somnade så drömde jag om det. Lika lugn som jag har känt mig hittills, lika orolig känner jag mig nu. Har T.o.m funderat på att avboka. Men om jag gör det kommer det ändå bli lika jobbigt, och jobbigare, på rul. Jag vill fortsätta leva i min trygga allt-är-ok bubbla.

Också supernyfiken! Uppdatera tack!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-08 12:31:22 följande:

Sorry att det dröjt :)

1:20 000 för trisomi 13, 18. 1:11 000 för trisomi 21 (ds). Hen studsade runt som tokigt först, men efter en stund så blev det mycke lugnare. Jag är nästan i chock. Hade inte alls tagit till mig att det verkligen var ett barn där innan. Inget av det jag vart rädd för hände! Är så lättad och lycklig :) och impad över att man kunde se så mycket detaljer.

Efteråt så åkte vi och köpte en body. Lindex har nämligen flera med cyklar på just nu och min sambo är cykelnörd. Det är den som syns i bakgrunden på bilden.

Men så underbart! Stort grattis till den lilla tösen(!)
  • Symetrical

Wogo

Sajocawa skrev 2016-03-08 13:27:38 följande:

Nu vill jag också vara med här <3

Åh, stort grattis! Hade det verkligen på känn.
  • Symetrical
    Symetrical skrev 2016-03-08 14:42:56 följande:

Wogo

Åh, stort grattis! Hade det verkligen på känn.

Hahahaha. Vart kom Wogo ifrån!? Jag skrattar så att jag nästan kissar ner mig. Säger förvisso inte så mycket nu för tiden, med tanke på hur nära kissbristningsgränsen jag jämt befinner mig!
  • Symetrical
    sagoskog skrev 2016-03-08 15:31:23 följande:

Tack:) Tror du det är en tös? Någon nub såg jag inte till. Men jag tyckte först att skallen såg ut som tjej. Nu har jag dock läst på lite mer och är osäker eller ev lutar åt pojke.

Enligt skallteorin tycker jag absolut att det ser ut som en tös. vilken dag blev du daterad till förresten?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend