Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-02-14 22:48:47 följande:

Hej alla! Här kommer jag också om jag får :) är vecka 4+1 och fick mf i vecka 5 för en dryg månad sen så är lote nervös men känns annorlunda (ner den här gången). Jag tog nog lite mycket plats i ff-tråden med all mina funderingar så kanske bättre att jag försöker hålla mig här :)

Du är såklart välkommen både här och i ff-tråden

Stort grattis igen! Förstår att du är lite nervös, men tänk rent statistiskt. Du löper betydligt mindre risk att få MF två ggr än en.

Kommer ni flytta tillbaka till Sthlm så småningom? Eller stannar ni i Norge?
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 06:55:43 följande:

Idag har vi inskrivningssamtal hos bm. Det blir kul, bara jag tar mig dit.., mår sååååå dåligt!

Ajajaj. Lider sååå med dig. Men kul med inskrivning i alla fall.

Idag har vi kub. Blandade känslor. Skall bli underbart att få se vår lilla skatt igen, men räknar med dåliga siffror precis som sist. Allt annat vore en positiv överraskning.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-15 10:38:20 följande:

Stockhooooolm <3 Haha om allt går som det ska tänkte vi båda söka nya jobb under föräldraledigheten så får vi flytta när en av oss fått jobb :) Längtar!

Åh, så underbart att ha en plan! Nåt att se fram emot i slutet av tunneln.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 09:18:41 följande:
    Ja jag tog mig dit! ;) så det gick bra!
    Men är sjukskriven från jobbet:(

Åh lycka till idag! Du får berätta sen hur det gick!
    Var också heltidssjukskriven en vecka, sen 50% och nu 25%. Bara att "gilla läget".

Tack så mycket! Uppdaterar såklart när vi är färdiga.
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-02-15 16:03:04 följande:

Fick lergigan comp utskriven idag...

Sovit fyra timmar på dagen! Haha helt knockad! Effektiva piller må jag säga! Men jag hoppas verkligen att jag kan jobba med dessa piller. Men dom har då tagit bort illamåendet i alla fall ;)

Har du provat dom?

Japp. Knaprar dem dagligen senaste veckorna. Tycker inte att de tar bort illamåendet helt, dock udden av det.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-15 16:44:15 följande:

Hur har det gått idag hjärtat? Spänd på resultatet...

sagoskog skrev 2016-02-15 16:32:43 följande:

Håller tummarna för att ni får bra siffror ändå. Jag ska på kub den 8/3. Börjar faktiskt bli orolig för siffrorna. Mest för att mycket troligt kommer gå vidare med fp eller mk (vet inte vilket de rekommenderar) vid hög risk. Sen kanske inte risken är så stor ändå, och då har man går igenom allt i onödan. Det är svårt, men jag vill ändå göra kub.

Förra gången fick jag göra mp, inte kul! Men numera finns ju nipt, så hade vi fått förhöjd risk igen hade de bara skickat iväg mina blodprov på avancerad analys och så hade vi fått svaret efter några dagar.

Det gick dock så himla mycket bättre än väntat idag! Allt såg superbra ut med liten sprallig bebis och vi fick låg risk för alla kromosomavvikelser! Är så lycklig och lättad! <3

Är det en tös, månntro!?

• Symetrical

Tack allihopa! Det känns så surrealistiskt lättande, så jag tror inte jag insett det riktigt än. :-P

Ja, vi fick med bild. Behövde inte ens fråga.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-16 07:40:05 följande:

Är inne på dag 9 med halsont, aldrig varit med om nått liknande. Började på implantationsdagen och då kände jag mig rikigt sjuk men nu är alla symptom borta utom att jag har riktigt ont i halsen varje morgon (inte dagtid). Tror ni detta är nått som jag borde kolla upp m tanke på graviditet?

Har också ömma bröst, huvudvärk och lite molvärk/hugg/kramper annars märker jag inget än (4+1). Var ni illamående/trötta i vecka 5?

Jag vart ju som bekant sjuk i samma veva som jag plussade nu. höll i sig i över en vecka, så absolut långdraget. Illamåendet och tröttheten satte in ungefär samtidigt för mig. Åkt på nåt nytt skit nu med halsont och huvudvärk. Lätt hänt eftersom man har sämre immunförsvar som gravid, samt att det går så mycket infektioner just nu.
    Loppan84 skrev 2016-02-16 07:43:48 följande:

En annan sak - här i Norge blir man inte erbjuden kub. Man får inte göra ul förrän i v 18 (om inte nått är fel) men finns möjlighet m att göra tidigare både för att kolla hjärtslag i v 8-10 och möta nacken i v 12 privat tror jag och det kostar ca 3000 per gång. Vi funderar på att göra det privat, men känns lite "skumt" när ingen annan gör det här och den offentliga vården inte tillåter det. Ska alla andra här göra det?

Vi gjorde som sagt kub med sonen också, då det erbjöds. Annars hade vi nog inte gjort det. På den tiden visste jag inte att det fanns något som hette "missed abortion", så i min värld mådde bebis bra om man inte blödde.
    Numera vet jag alldeles för många (däribland jag själv senast) som drabbats av just MA, så skulle aldrig kunna vänta längre än till v 10 med att göra tidigt ul. Detta grundas dock i min egna oro, som jag inte tror är sunt att ha när man är gravid (inte annars heller för den delen!)
    Bara ni som kan känna vad som är bäst för er, raring. Hjärta
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-02-16 08:58:51 följande:

Ja jag frågade min man vad han tyckte, han brukar va ganska ekonomisk och han sa bara "självklart ska vi göra tidigt ul om det gör dig lugn, jag betalar gärna 3000 för en lugn tjej". Åhh ibland vet han precis vad jag vill höra, kanske är hormonerna men känner mig så kär just nu <3

Helt rätt inställning!
  • Symetrical
    capy skrev 2016-02-16 16:48:48 följande:

Idag har vi varit på RUL. Allt såg bara fint ut... hoppas det blir sommar typ jättesnart nu :)

Naw! Suger den på tummen? <3

Tog ni reda på kön? Ser ut som en pojk.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend