Loppan84 skrev 2016-09-02 17:55:16 följande:
Shit ja det var stor skillnad. Känns generellt sämre i Norge på MVC - som att de inte tar prover där utan då måste man ändå till läkaren.
Föräldrakurs har vi dock redan gjort det var 2 kvällar x 3 timmar men man kunde välja att ta drt på 3 eller 4 kvällar också.
Tycker det födselförberedande var väldigt nyttigt faktiskt - men det som handlade om föräldraskap var mer tjat och saker man visste.
Vilken vecka är du i nu igen? Du mår väl ganska bra och har gjort hela tiden?
Skönt att ha förändrakursen på kvällarna! Här är det mitt på dagen?! Just förlossningsdelen är den jag känner kan vara nödvändig faktiskt.
Jag är i vecka 31+4 idag. Ska nog varken skryta med att jag mår bra eller dåligt. :P Räddas nog mycket tack vare mitt jobb som jag trivs så bra med och får tänka på annat. Har väl rätt vanliga graviditetskrämpor. Foglossning så jag knappt kommer upp ur säng/soffa ibland, halsbränna så jag kallsvettas av illamående emellanåt, svullen av vätska så jag inte kan ha smycken och MÅSTE ha stödstrumpor varje dag, trött sen start och har aldrig blivit bättre. Sover inte många timmar för att jag kissar 3ggr/natt och har ont i fogarna när jag ska vända mig så jag vaknar av det med.. Men pratar knappt om det utan gnäller mest inför sambon, ;D Haha. Så sjukt osmart men skulle bli galen av att bara vara hemma, speciellt när jag trivs så bra på jobbet och inte skulle må bättre av att vara hemma..
Hur mår du nu förresten? Hur länge skulle du försöka jobba?