Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-09-19 09:32:46 följande:

Ja väldigt tungt med andningen både för att luftvägarna (näsa och hals) varit så svullna och täppt och att han har pressat på lungorna sista veckorna sen han vände sig med huvudet ner.

Men nu har det lättat lite i näsan och mindre tryck på lungorna så känns otroligt skönt.

Hur mår du? Du är väl bara en vecka efter mig och Eagle?

Jaa var är sagoskog! Så spännande :) mitt och Eagles tips var 19e - just saying :D

Usch. Just att ha problem med andningen är min mardröm! Skönt att det känns lite bättre för dig! Jag kanske slapp det för nu ligger redan ungen i startposition nästan helt fixerad? Känns som om den försöker pressa sig ut hela dagarna just nu..

Jag gick in i vecka 35 idag, 34+0, vart är det exakt ni befinner er? :)

Är rätt segt just nu, jobbar ju på och det går bra för där sitter jag mest och får allt serverat. ;) Men helgerna när jag är ledig är värst. Då har jag kört på med matlagning, städ, tvätt, kört grejer, handlat etc och DÅ mår jag riktigt dåligt. Bröt ihop i lördags inför våra fikagäster för fogarna låste sig och smärtade sååå mycket att jag fastna i soffan, men jag försökte bita ihop in i det sista. Min stackars sambo har målat huset hela helgerna och kvällarna efter jobbet så det ska bli klart och jisses vilket dåligt samvete han fick stackarn. Men nu är Målningen klar så vi slipper stressa med det också. :)

Shit, tror jag sa 22a... :O Då fick jag ingen poäng nu heller troligtvis!! ;D Spännande!! Jag tror att du kommer att föda innan ditt bf btw. :)
  • GästenT
    eid skrev 2016-09-19 16:14:28 följande:

Sagoskog har inte skrivit på FB så förhoppningsvis kommer glada bebisnyheter snart! :)

Woooho!!! Håller tummarna för att det stämmer. :D
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-19 17:42:08 följande:

Stackare, ja du måste vila lite också. Man får acceptera att det inte Bara är att köra på som vanligt, kroppen säger ifrån ;) Hoppas du kan ta det lite lugnare nu sista veckorna. Hur länge ska du jobba?

Jag o Eagle är 34+6 idag så precis en vecka mellan oss då :)

Haha ja det är många som tror det - inklusive mig själv - så därför kommer jag säkert gå över tiden Max och både du och Sajocawa får före mig ;)

Nää. Man börjar märka det! Men som sagt på jobbet är det lugnt. :) Har det lite för bra där. xD Det är hemma jag måste lära mig att ta det lika lugnt som på jobbet. ;) Jag ska söka ledighet från 1a November... He he he.. Önska mig lycka till. ^^

Va kul att så många tror på det! Jag tror det stämmer iaf. ;D Haha så himla spännande att gissa!! Håller gärna lillkorven inne full tid och någon dag extra som du kanske förstår.. :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-09-19 18:41:04 följande:

Hej alla!

Tyvärr tyvärr gott folk, ingen bebis än! Men världen har blivit galen. Från att ingen har frågat, så har plötsligt ALLA hör av sig just i dag. Önskar att det beror på någon typ av allmän synskhet ;) men det är nog bara det att det är riktigt nära BF i kombination med att jag varit ovanligt inaktiv på t.ex. FB. Vilket, komiskt nog, beror på att jag haft fullt upp med att besvara alla nyfikna samtal, sms och meddelanden. Hihi :) tycker det är ganska lustigt faktiskt. Fast det är nog inte lika kul om två veckor :P

Jag var hos bm idag. Allt väl. Mitt SF hade ökat "fint" från 32 till 32,5 cm. Känns faktiskt ganska godtyckligt med en halv cm. Totalt sett har det ju bara ökat 1,5 cm sen vecka 33 typ. Men min bm tyckte det såg fint ut iaf :)

Åh. Förstår om det känns tjatigt! :/ Men vi är ju såååå spända här inne. :) Skönt att allt såg bra ut hos BM, hon kommer väl när hon kommer men jag tror fortfarande på 22a! Då är jag inte körd än. ;)
  • GästenT

Det typ drar och sliter i vänstersidan ner mot ljumsken när jag rör mig och står upp. Måste ju kunna vara ligamentsmärtor om ungen växer mycket nu? Någon som känner igen? :)

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-20 18:58:43 följande:

Ni som inte bor nära era föräldrar - hur gör ni med besök?

Mamma skrev just att hon vill komma en vecka i vecka 43, 44 eller 45 men min bf är ju i veka 43. Jag vill gärna ha två veckor hemma först innan jag har besök i hemmet, men hon kan såklart komma innan men då vill jag nog att hon bor på hotell eller nått. Är jag elak nu? Jag har inte barn så har ingen aning exakt hur livet efter förlossningen är men har fått intryck av att det kan ta två veckor iaf innan man vill ha besök

Mina föräldrar bor rätt nära. Men OM dom inte hade gjort det så hade jag inte velat ha dom boendes hos oss strax innan, under eller efter förlossningen. Hur bra kontakt vi än skulle ha. Skulle nog inte vilja ha någon boendes hos oss under den perioden. :) Med första barnet känner jag att jag vill utforska själv med min sambo som nybliven familj. Korta besök är ju helt ok såklart. Men man är ju givetvis olika. Jag skulle inte kalla dig elak om du bad din mamma bo på annat håll istället. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-20 19:17:58 följande:

Ja håller verkligen med, hon sa fel veckor så var ingen fara. Fick en liten chock där för hon brukar inte va gränslös men ingen fara alltså hehe

Men generellt så tänker jag också att de första två veckorna när pappan är hemma ska han också få mest möjlig tid med bebisen och lära känna honom mellan amningsvarven och inte behöva konkurrera med mormor ;)

Hahaha! Ja men då så! Då slipper du det problemet. ;D
  • GästenT

Någon här som har klåda på bröstvårtorna? :P Blir tokig. Hjälper inte att smörja, tänkte att dom kunde vara torra... men tydligen inte dååå.

• GästenT

Hur ligger föräldrautbildningen för er andra? Har ni sån? Våra träffar ligger mitt på dagen så man missar halva dagen på jobbet vid dom tillfällena. Känns superstressigt att alltid behöva missa jobbdagar för att inga tider är efter 16 hos bm. :/

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-09-22 19:57:16 följande:

Har gått - man kunde välja kväll eller dag så gick totalt två kvällar á 3 timmar. Ena kvällen var med barnmorska och handlade om förlossningen och det medicinska och andra kvällen var med "helsesøster" som det heter på norska. Vet inte riktigt vad det är på norska, men den som man möter på BVC - och handlade om amning, första tiden med bebis etc. Måste säga att för oss var det mest intressant och viktigt att va med på snacket om förlossning för vi visste inte hur ett förlossningsförlopp ser ut och hur det kan sätta igång etc Plus all Info om olika bedövningar och ingrepp man kan behöva var bra. Så om du måste prioritera skulle jag frågat när de ska snacka om själva förlossningen

Bäbiiiis skrev 2016-09-22 20:35:22 följande:

Vi hade två storföreläsningar man fick gå på på kvällstid. En om amning och en om förlossningen. Tyckte absolut att den om förlossningen var givande, speciellt för min man tror jag. Det om amning var sådär. Men det var ju två år sedan. Vet inte om de har ändrat något sedan dess.

Hmm. Verkar vara en del som kunnat få tagit det kvällstid. Så otroligt märkligt att det bara finns 08.45-11.45 där jag går. Det blir bara en stress. Hela arbetsdagen försvinner dom dagarna. Just förlossningsdelen ni nämner är den jag skulle vilja vara med på, sambon också, men det står inte vad dom ska ta upp när. Kanske får ringa och höra mig för.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend