Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-08-11 17:33:48 följande:

Vad har du för värde nu?

Jag låg typ alltid i underkant men ändå inom okej (typ 110-115) förra graviditeten, trots järntabletter fasiken hela tiden, minns bara att det dippade nångång (jag kanske slarvade med tabletterna eller nåt..) för sen i slutet var det tillbaka på helt okej värde igen. Tror det är lugnt för dig så länge du hela tiden tar tabletterna i alla fall så det inte blir sämre pga du slarvar. Men ja, din bm kanske vill att du ökar dosen ändå :)

Den här gången hade jag sämre än sämst men är åtminstone påväg uppåt... (Trots att jag inte tagit en enda järntablett under sommaren pga resande)

Jag ligger på 112, vet inte om alla bm rekommenderar samma men hon sa att man ska ligga över 110, fick du samma information? :) Har ätit niferex varje dag sen några veckor tillbaka, har givetvis säkert glömt 1 eller 3 gånger under alla dessa veckor. Haha ;) Men tycker mig tagit dom nästan varje dag den senaste tiden. Är väl till att bli supernogrann nu när man vet att det är underkant. Va skönt att det ändå höll sig stabilt för dig sen, då finns det ju hopp om att det håller sig såhär nu tiden ut om jag fortsätter att ta varje dag. :)

Hur mycket har du legat på nu under denna graviditet?
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-11 17:48:28 följande:

Hahaha. Sötnosar då! Dessvärre ingen bebbe än. Håller på att boa lite här hemma. Har målat om spjälsängen och skötbordet och småfixat lite allmänt. Är väldigt trött just nu och har en galen bebis i magen. Hoppas att det inte dröjer alltför länge nu...

Haha fasiken!! Hoppades verkligen att något var på gång!! :) Men va mysigt och duktigt av dig att pyssla på där hemma. :) Håller med om att det gärna får smälla till nu! Är så nyfiken på om det blir en flicka eller pojke! :)
  • GästenT

Sagoskog: Ja juste, det finns ju injektioner också! Det ska jag behålla i huvudet om det skulle bli för lågt framöver! :) Men Gud va jobbigt med den smärtan, den vill man ju inte gå med hur länge som helst innan förlossningen. :/ Håller med dom andra att ringa bm och höra lite.

Loppan: vet inte om det är en sån som Eagle menar men finns ju spjälsängar och liknande som man kan ställa längst sidan av sängen, som är öppen mot sängdelen. Om ni får plats med en sån? Vi ska ha en sån lösning för jag vågar inte ha ungen i sängen när jag sover. :O

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-12 11:17:29 följande:

Ligger på sidan och dricker röd Cola. Känner något väldigt vagt men helt annorlunda än innan. Tror ta mig tusan han har vänt sig med huvudet ner igår, därför jag kände så mycket. Är det vanligt att man känner av sparkar och rörelser mindre efter de vänt sig? Har framåtlutad livmoder men har känt väldigt mycket rörelser innan

Det är nog ingen dum idé att ringa förlossningen och höra. Rekomendationen är ju så och du upplever bäbisen rörelser påtagligt annorlunda så det känns ändå vettigt och ringa åh rådfråga och eventuellt åka och ta en extra kik på den lille. :)
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-08-12 17:30:27 följande:

Någon mer som sover dåligt... Jag har börjat vakna nästan varje timme.. Jätte jobbigt :( är helt slut

Här med. Förjävligt. Förstör ju hela dagarna.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-12 14:24:12 följande:

Sådär. Nu har jag legat helt still, kom nästan inga rörelse första 45 minuterna iaf inte som jag var säker på var han. Men sista halvtimmen sparkade han ordentligt 8 gånger och 10 mer vaga rörelser så der ska va innanför normalen. Dessutom kändes det på helt nya olatser. Innan har det alltid känts långt ner och utåt magen nu är det långt upp och inåt ryggen så han har nog vänt sig och jag är ovan att känna nått där så trodde han jade blivit stilla.

Va skönt! :) bra att du ringde och rådfrågade tycker jag. :)
  • GästenT

[quote=76880266][quote-nick]Symetrical skrev 2016-08-13 18:46:18 följande:[/quote-nick][/quote]

Åh va mysigt!! Va avis jag blir!! :) Känns som en evighet tills vi har flyttat. I den här lägenheten känns det så onödigt att fixa för vi hinner inte bo många dagar med ungen innan vi ska flytta.

• GästenT

Nu var det jag som kom hem till världens chock!! Tydligen har mina vänner dragit ihop en babyshower med hjälp av min sambo eftersom att jag har så spridda vänner som inte ens känner varandra. Shit va jag blev chockad och såklart jätteglad. Men det var helt oväntat eftersom att jag aldrig haft ett "kompisgäng" på det sättet.

• GästenT
    Iskristall skrev 2016-08-14 20:01:06 följande:

Åh vad roligt! Jag har inte heller kompisgäng på det sättet, jag får glädjas åt er andra

Fick du nåt roligt?

Det var verkligen kul och mycket jobb bakom eftersom att dom lyckats få till en dag när alla är hemma. Haha. Dom bor allt ifrån Gbg till Norge mina vänner. Fick en massa filtar, mobilspel till spjälsängen med Mumin, lite bra att ha prylar, en fin bok några pysslat ihop med roliga råd och lite sånt. Massa fint och en massa gott att äta. Haha!
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-14 23:07:04 följande:

Så mysigt <3 Vad gjorde ni? Var det hemma hos dig?

Mina flesta nära vänner bor i Sverige och tror inte de tjejkompisar som bor hör skulle tänka på att anordna nått sånt, såna saker som gör att man kan få lite extra hemlängtan ibland <3

Förstår det. :/ Inte alla som kör med sånt heller, mina gör inte det alls. Men det gäller ju att man har iaf en vän som får för sig att dra ihop något och så var det för mig nu. Hon lyckades till och med få till en dag som typ alla var i sverige och i närheten. Har vänner runt i Sverige och en i Norge och sen min syster. Såå otippat. Min sambo hade hjälpt till en hel del också har jag fått reda på också. Haha.

Vi var hos oss, var och fika hos en bekant och så hade sambon tydligen lagt ut nyckel så hela gänget var där och hade dekorerat när jag kom hem. En hel buffé med fika och presenter. Haha. Hjärtattack när jag öppnade dörren.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend