sagoskog skrev 2016-07-07 14:57:44 följande:
Jag mår superbra just nu. Har börjat cykla minst varannan dag (ca 1 mil i lagom tackt) och känner mig både pigg och frisk. Har bara obetydliga besvär från graviditeten just nu. Men mycket av min ork kommer ju även från att jag slutat jobba :) Hur mår du?
Men då borde det räknas som du har en överaktiv sköldkörtel? Jämfört med ditt värde så ligger jag ju riktigt medel. Det är ju en enkel sak att kolla, så det tycker jag absolut att du ska be om.
Härligt att du är så pigg och mår såpass bra! Är ju drömmen att få göra det så länge som möjligt! Har hört att cykling är bra, vart sugen länge på en cykel och nu skulle ju vara perfekt till semestern! :)
Jag mår okej, det som är så jobbigt är att jag är ständigt trött. Annars mår jag egentligen okej. Men jag har ingen ork alls. Kämpar mig igenom jobbet som jag älskar och dör när jag kommer hem. :P Har börjat med järntablettet efter rekommendation men men. Sen något år tillbaka märkte dom att min sköldkörtel är överaktiv ibland. Har då sökt för järnbrist, trott att det är därför jag varit trött, haft pulsökningar och sovit märkligt men har nu sett ett mönster på dåliga TSH värden. Ska ta 2gånger per år för att hålla koll för tydligen kan den gå upp och ner ett bra tag innan den blir ständigt dålig och man kan göra något. Verkar vara svårare behandling vid överaktivitet. Men känner att jag vill utesluta dåliga TSH värden nu, svårt att avgöra skillnad på vad som är tokigt. Haha. :) går upp bra i vikt tror jag, har en badboll på magen redan. xD