Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-08-25 21:10:06 följande:

Vi hade inte heller något med första barnet och har inte tänkt skaffa något nu, tror inte det kommer behövas. Det handlar nog mer om vad man själv har för förutsättningar och levnadssätt. Vi hade Isofix i bilen (så smidigt att bara klicka fast babyskyddet och inte krångla) och bar nästan alltid in babyskyddet med bebis i in i hemmet oavsett om bebis sov eller inte, men det beror ju på om man verkligen behöver ha sin vagn med sig. De tillfällen vi åkte bil blev det liksom babyskydd istället för vagn, och bar in skyddet om man tex skulle in till en vän eller nåt, och skulle man handla så blev det kundvagn. I början var det dessutom lätt att bära om man bara skulle in snabbt nånstans, men när bebis var några månader blev det ju såklart lite tyngre (eller mest otympligt) att bära.

Men ja, hur som helst så märks det ju om det är något som behövs och är enkelt att komplettera med efter att bebis kommit. :) man hittar sitt sätt helt enkelt, och min poäng var väl att du inte nödvändigtvis behöver "äta upp det du säger".

Det är väl lite så jag tänker som du löst det. Dom flesta i min omgivning har vart utan adapter och gjort så som du beskriver också. Så kanske därför jag i nuläget inte känner något behov av det. :) Har också köpt Isofix förresten, verkade smidigt. :) ska hämta babyskydd och Isofix imorgon. Känns stort. Haha. kan man få hjälp av affären tro att få dit isofixen?
  • GästenT

Väger bm er vid varje besök?

Jag kom på att dom aldrig vägt mig förutom när jag var inne akut på förlossningen med njuren i ett helt annat län. :P

• GästenT
    Loppan84 skrev 2016-08-27 08:33:10 följande:

Nej de har de aldrig gjort men jag har vägt mig hemma på morgonen, en gång frågade hon on jag vägt mig nyligen och den andra gången sa jag sjölv att jag vägt mig och vad vikten låg på. Har bara varit på 2 kontroller hos bm (v24 och 28) de andra gjorde jag på BB (rul) och min vanliga vc (v12)

Haha okej! Googlade lite och verkade inte vara standard längre att man vägde vid besök. :)
  • GästenT

Men jävlar Symetrical! Nu börjar det att hända grejer!! Håller tummarna stenhårt på att det kommer igång ordentligt nu. :)

• GästenT

Nu har vi köpt alla stora saker som man behöver. Hämtade babyskyddet i fredags och fäste in isofixen i bilen. Kändes stort. Haha. Har dock inte köpt mer kläder än 2 bodys i stl 50. xD

• GästenT

Jag är också riktigt imponerad av ditt lugn Symetrical. Om jag bara har 1/3 av ditt lugn när det är dags för mig så är jag evigt tacksam. :P

All lycka till om det snart startar igång! :)

• GästenT
    eagle87 skrev 2016-08-31 13:12:49 följande:

Hehe om du bara hade Facebook!!!!!!

Mäh lägg av!!! Va händer?? Skitspännande juu!!! Jävla Facebook. ;-(
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-08-31 15:08:48 följande:

Kom in till förlossningen kl 23:30 inatt och kl 05:53 imorse ville äntligen världens finaste Milian på 53 cm och 4170(!!!) gram titta ut! Allt har gått bra, så vi är faktiskt redan på väg hem för att njuta av vår skatt och få dela glädjen med hans storebror! Det var onekligen kärlek vid första ögonkastet! <3

Grattis grattis grattis!!! Ååh va kul!! Vad skönt att allt har gått bra och tack för att du orkade in och skriva!! Hem och mys med din fina familj! <3 Sååå avundsjuk just nu. :)
  • GästenT
    eid skrev 2016-08-31 19:10:14 följande:

Nu har jag kommit hem från RUL. Gick så bra som det bara kunde- allt såg fint ut och bebis vinkade till och med lite till oss. Vi kommer att få en liten tjej som beräknas till 31/1 och vi är så lyckliga! Här ser ni handen <3

Grattis!! Gud va mysigt!! Sjukt fort tiden går, känns som om du plussade igår! Haha :D
  • GästenT

Misslina: Grattis igen till plusset! Var det till helgen du skulle ta ett digitalt eller har du gjort det nu? :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend