Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-04-18 15:54:54 följande:
    Åh grattis va härligt
    Då har vi bf Exact samtidigt :)
    Haha är så sjukt!!! Haha vi kommer få små indian twins. Redrum watch out!!!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 14:37:19 följande:

Åh va kul att se Loppan och Eagle!! Så fina bilder!! Grattis sååå mycket!! <3

Vilken enveten liten rackare du har Eagle! ;D

Ja det va skönt. Vilken vecka är du i nu? Inte länge till ditt ul heller nu väl? Eller iaf om du skulle göra kub men det skulle du väl?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 17:03:47 följande:
    Ja Gud va jag längtar extra mycket när jag ser era bilder!! :) 29e ska vi göra ul till kub. Är i v 11+3 eller 11+6 idag beroende på om jag går efter senaste ul eller inte. :) men där någonstans är jag. Haha.

Va drygt det där med dagisplatserna! Känns som ett väldigt udda system men vad vet jag! :P förstår att ni hoppas på bf innan november då! :)
    Ja sjukt irriterande. Vet inte hur det är inredaren av Sverige men i Sthlm hade de iaf intag en gång i halvåret. Men men man får ju alltid plats nånstans men plötsligt måste man köra långt till en annan kommun eller nått och det är ju lite drygt...
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-18 17:13:03 följande:
    Väldigt skumt system! Här i Sthlm kan barnet få börjans princip när som helst i mån av plats, men som du skriver minst aug och jan. Men skulle inte ni flytta tillbaka..!?
    Jo så småningom. Vi börjar söka jobb när barnet är några månader, ingen idé för mig att söka jobb redan nu - kommer ju knappt hinna börja innan man ska ut i mammaledighet. Men är ärligt talat inte så lätt att få den typen jobb i Sverige så ska nog räkna med att det kan ta lite tid. Men förhoppningsvis om nått år eller så
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-18 17:23:52 följande:
    Aha, okej! Jag hade fått för mig att ni tänkte fly hit typ asap ni blivit gravida, eller i alla fall innan förlossningen så att du kunde föda här och söka jobb under föräldraledigheten. Undrar var jag fått det ifrån!? Hahaha. Måste vara för att du lät så väldigt mån om att flytta hem igen. :-P
    Haha ja hade gärna gjort det så, men jag måste jobba fram till mammaledigheten för att få full föräldrapeng och så ska vi ju hitta nya jobb båda två och sälja huset etc. vi är ganska etablerade, inte lika lätt att flytta nu som när vi har hållt på och flytta runt innan och var 20 nånting och hade hyreslägenheter och typ 1 månads uppsägningstid. Jag har 4 månader nu och mannen har 6 så det är inte "bara" att flytta tyvärr. Men men det kommer :) Är så mycket annat att tänka på nu så ganska skönt att inte styra med jobbsökande och flytt också så jag är rätt nöjd.
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 18:24:03 följande:

Är det någon mer än jag som känner sig liiiite skraj inför mammaledighet? :P

Haha ja jag, men mest för att jag inte har mina bästisar här uppe så är rädd att jag ska bli ensam när jag inte träffar kollegor. Men nu har jag fått veta att några kollegor och bekanta också är gravida så kanske det blirnett naturligt umgänge med dem.

Vad är du orolig för? Att bli rastlös eller uttråkad? Ensam? Eller halka efter i karriären? Innan har jag oroat mig för det sista men det skiter jag i nu, om någon arbetsplats tycker att jag missat nått för att jag har varit mammaledig så kan de skits på sig - där vill jag inte jobba oavsett ;)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 19:24:26 följande:
    Va skönt att det är några kollegor som också är gravida! Kommer säkert vara så att ni umgås mer sen då, ja om ni går ihop nu vill säga. ;D

Dels det där med vänner. Inga av mina vänner är ens i närheten av att skaffa barn eller knappt ha seriösa förhållanden. :P vem fasiken ska man umgås med?! Min sambos kompisar som har barn, deras flickvänner är så otroligt olika mig så att vi går inte riktig ihop. Inte för att man behöver vara kopior av sina kompisar men vi har verkligen ingenting gemensamt. Sen det där med jobbet. Jag trivs så otroligt bra med mitt jobb just nu, i mars fick jag provanställning på ny tjänst som en liten "mini-chef" ;) och tajmingen blir mammaledighet i samma veva som provanställningen går ut. Bra merit vilket som ifall jag inte får förlängt men det är väl just det att jag för en gångsskull trivs så bra och jag och chefen där går så otroligt bra ihop och jobbar tajt. Så ska man pausa och bli hemma i sin ensamhet. ;) Det är säkert bara jag som är dramatisk men just nu känns det tufft. Haha. :)
    Du får säkert förlängt. Om de väljer att inte förlänga med dig bara pga du ska va mammaledig så bryter de lagen och är dessutom riktiga skitstövlar ;) det går säkert bra :)

Det där med kompisar är svårt - men alla säger ju att man får nya vänner när man får barn också och plötsligt uppräcker folk i bekantskapskretsen som man inte haft nått gemensamt med förut. Så det går säkert också bra. Bor du på en liten ort där alla redan känner alla? Annars är ju tips att gå med i mammagrupper eller nån typ av aktivitet (mamma och baby-yoga etc).
  • Loppan84

Sen en sak till Gästen - jag är typ sist av mina vänner med att skaffa barn (men de bor ju långt bort nu). Men i början när de första skaffade barn så var det ju inte så att jag slutade umgås med mina vänner för det - i början blev det mycket bebishäng och har ett väldigt speciellt band till mina vänners barn för att jag alltid hade tid när de var små :) sen efterhand blev man ju den roliga väninnan som inte var hemma med småbarn utan mammorna kunde lita på för en fika, ta ett glas vin etc. så dina vänner kommer säkert inte försvinna bara för att du får barn :)

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 19:52:11 följande:
    Ah jag kan ju absolut se sig om efter mammagrupper och liknande. :) Jag bor i en liten ort utanför Uppsala men utbudet i Uppsala lär ju vara större så där kanske man kan hitta lite grupper och nytt folk. :)

Säkert så löser sig det mesta men jag känner mig redan rätt ensam i min graviditet så är väl en rädsla att det ska fortsätta så. Men jag menar, det är inte ens många som vet om än att jag är gravid. xD Jag tror också att jag blev rätt sårad av reaktionen av min närmsta vän också när jag berättade om att jag var gravid. Hade räknar med ett stort stöd och världens största grattis, även fast vi är på olika plan i livet. Men jag fick ett "Eeeeh. Okej? Ska ni behålla det?" Och nu frågar hon mig aldrig om graviditeten eller svarar särskilt mycket när jag tar upp något. Hon liksom viftar bort det.
    Gud vilken tråkig och omogen reaktion från din vän. Förstår om du blev ledsen. Men de flesta skulle ju aldrig säga så, då måste man va ganska barnslig och/eller ouppfostrad ;) och faktiskt en ganska dålig vän - man gläds väl med sina vänner även om man inte delar exakt de samma drömmarna hela tiden vill man ju att ens vänner ska va lyckliga och få det de önskar. Hon kommer säkert ikapp så småningom <3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-18 20:16:38 följande:
    Haha Gud va känslig jag är just nu! Hormonkärring! Började gråta när jag läste ditt svar. xD Men det var det jag blev så förvånad över, vi har alltid stöttat varandras drömmar och mål och vart glada för varandra så blev ett magplask av hennes kommentar och fortsatta reaktion. Vi har vart "bästa vänner" i 16år även fast vi gått olika vägar så blev bara så fel nu. Har nog aldrig känt mig så sårad förut men orkar inte ta tag i det och fråga henne just nu.

Gud va skönt det var att skriva av sig det. Tack för supergulliga stödet. :) <3
    Haha söta du, vet hur det är - man är lite känslig nu. Men är ju också tufft att va föret i kompisgänget med att få barn och känna att bästisen inte stöttar, det är ok att va ledsen <3

Men tycker du ska prata med henne, om ni är så bra vänner så menade hon säkert inte att såra dig men tänkte sig inte riktigt för och har säkert också svårt att mentalt och emotionellt sätta sig in i din situation eftersom hon själv står så långt undan det. Men prata med henne så förstår hon säkert. Allt kommer lösa sig vännen <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend