Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-04-15 07:29:31 följande:
    Va? Vilken otroligt konstig sak att säga, har jag aldrig hört. Dock är det säkert vissa man ska undvika - har ett svagt minne av att receptfria som clarityn är dåliga.

Här inne kan du slå på alla läkemedel och fosterpåverkan - superbra sida från landstingen www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/
    Eller jaha, läste lite fel. Det var säkert den här sidan du redan hade sett hehe. Jaja nu har du ivartfall sett den ;)
  • Loppan84

Hej hopp! Vad tysta vi har varit i helgen, hoppas alla mår bra <3

Ni som är lite längre gångna än mig eller varit gravida förut - berätta lite om magen.

Jag är juni v.13 nu och har plötsligt fått världens mage. Den är så stor - men fattar hu att det inte är livmodern. Antar att det är tarmar och annat. Måste också kissa flera gånger i timmen typ - känns som att livmodern sitter långt ner och trycker på allt. När flyttar den sig? Tror ni tarmarna går tillbaka till normalt? Jag vill inte se Mega-gravid ut redan i v.13 i den här takten måste jag ha mammakläder fr.o.m. Nästa vecka :-/

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-17 08:14:31 följande:
    Det där är så individuellt. Dock brukar livmodern "flytta upp" kring v 12-13 (varför många även börjar kunna känna kanten på den ovanför blygdbenet när de ligger på rygg) och då flyttas ju såklart även organen upp/ut, varför magen kan börja puta ut mer.

Har du ingen bild på magen?
    Aha, kanske det är det som hänt då. Kom så plötsligt denna veckan nämligen.

Svårt att ta bild men här kommer en liggande från sidan.

• Loppan84

Herregud - sorry hörrni. Hade inte läst de sista inläggen tydligen och nu ser jag att det skrivits massa om magar och även lagts ut bilder sista dagarna (ser inte dem i appen men gick in genom safari nu). Sorry för att jag frågade om magar när ni redan svarat ;)

• Loppan84

Ja händer mycket nu - även om jag är osäker på vad sol är vad i magen. Har en känsla av att den är svullen mer än baby-stor nu och att det kanske går ner lite en period.

Imorgon UL för mig och Eagle. Är du nervös Eagle? Förresten nu tar de väl utanpå och inte vul?

• Loppan84

Åh helt perfekt söt liten mage för vecka 20.

Men helt ärligt - så ser jag nästan ut redan. Inser att jag kanske kommer bli en jätte haha Men har ju mått så dåligt sista 4-5 veckorna - har inte kunnat träna eller röra på mig, inte ens promenera så då blir man lite trög i magen så kanske är därför. Börjar med gravidyoga denna veckan dock, kanske det sätter igång magen lite också ;)

Symetrical skrev 2016-04-17 19:27:11 följande:

Nu börjar det allt synas framifrån också!

V 21+4 <3

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-18 06:18:24 följande:

Lycka till på dra ul idag, Eagle och Loppan! Lova att uppdatera om asap!

Tack. Will do :)
  • Loppan84

Ser ju verkligen så ut :) mätte de den? Sprattlade den lite mer denna gången också?

Ska dit om en timme - har ju inte sett nått på 6 veckor så blir något helt annat denna gången. Då var det bara en klump med hjärtslag haha.

eagle87 skrev 2016-04-18 11:24:07 följande:

Min envisa lilla plutt ville inte visa nacken igen så kunde inte mäta nack spalten men allt annat såg bra ut:) visste har den växt?

• Loppan84

Här är en som växte som den ska och hade allt vitalt på plats vad de kunde se ;) Sprattlade gjorde hen också.

Fick 12+5 så det är ju exakt samma datum son jag opererar med, tack ff för exaktheten ;)

Hurra!!!!

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-04-18 14:27:43 följande:
    Woho, så underbart! Är det bf 26/10 som gäller, eller?
    25:e oktober :) Och vi hoppas verkligen den kommer då - här i Norge har de dagisintag bara en gång i året så alla barn som är födda senast sista oktober 2016 har garanterad dagisplats från de är 1 år - men kommer den 1 november får den dagisplats när den är 1 år, 11 månader och 29 dagar. Haha så idiotiskt.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend