Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Hur ska alla göra med semester i sommar? Förra sommaren var vi hemma och renoverade och var i Sverige och Norge och det vad värsta slutsignalen (15 grader och regn hela semestern typ) så hade sett fram emot att resa till värme i sommar men jag har ju aldrig varit gravid så är osäker på grunder funkar? Är i ca vecka 24-28 under juli. Tror ni det kommer va för varmt vid Medelhavet för mig för att njuta? Om man bor på ett hotell rätt vid stranden så man inte behöver gå så mycket?

• Loppan84

Eagle! Hur räknar du? Jag trodde vi hade kommit fram till att vi måste haft äl samma dag och har samma bf. Äl 3 feb, sista mensdagen räknas då som 20 januari (14 dagar innan 3 feb), och då är du i 11+1 på torsdag = vecka 12 och bra tid för kub. Eller hur?

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-04-03 19:40:01 följande:

ckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Hur mycket har Ni andra gått upp?

Jag har inte gått upp nått. Vid nån tidspunkt hade jag gått upp ca 1 kg men gick ner allt igen när illamåendet kom tillbaka.

Var på min första riktiga kontroll i fredags (när de tog alla standardprover för t.ex röda hund, blodtyp etc) och då vägde de också in mig. Hon sa att det va noll problem med att inte gå upp ännu, det kommer. Så oroa dig inte!
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-04-04 09:01:04 följande:

Sitter hos bm och väntar på att få komma in och göra första ultraljudet. Så nervös så jag håller på att spy.... Ska göra ultraljudet i exakt samma rum som jag fick veta om mitt MA för ett halvår sen... Hoppas på en redig revansch nu!

Lycka till Sajocawa!! Håller tummarna så hårt jag bara kan. Uppdatera här så fort du kan <3
  • Loppan84

Sajocawa - herregud så härligt!!! Stort grattis

Eagle - det gick bra, inga tecken på infektion längre så gjorde bara rytinkontrollen som jag skulle (alla prover etc som är första kontrollen).

Ang Mama Mia i Sthlm så har jag inte gått där som gravid men däremot haft det som min gyn i alla år jag bodde i Sthlm för preventivmedel etc och jag älskar dem. De är så snälla och duktiga. Kan tänka mig att de är fantastiska när man är gravid :)

• Loppan84

Fina magar! Fick också lite svullen mage runt den tiden som du är sajocawa, den har kommit och gått lite men nu är det inget igen så räknar med att det är svullna tarma som Symetrical säger.

På tal om det så fick jag veta i ett möte idag att en jag jobbar med lite avlägset (samma arbetsplats men jobbar liksom inte nära) är gravid i vecka 37 utan att det syns ALLS! Hon är ganska smal och hade verkligen ingen mage som man hade lagt märke till, typ som Sajocawa ovan. Och hon hade likadant med första barnet sa hon så det är väl väldigt individuellt det där...

• Loppan84

Wow! Det var fint Eagle. Har inte köpt nått än, mer än de där skorna jag köpte i vintras innan vi ens plussade.

Hmm när första trimestern är officiellt över ska jag köpa en body eller nått. Men när är det egentligen? Går in i v.12 imorgon (11+0) men då är det en vecka kvar eller alltså 11+6?

Förresten ska ni få en liten uppdatering - efter 3 veckor med helvete mår jag mycket bättre. Inte bara det att illamåendet lagt sig (fortfarande illamående på morgonen, när jag är hungrig eller trött) men jag har ENERGI! Orkade städa köket idag, har överskott på jobbet och känner mig så mycket fräschare. Måste fortfarande vila och äta ofta men ändå - det är stor skillnad. Halleluja säger jag bara och om nån annan fortfarande mår skit så kanske det är tröst att det kan bli bättre redan i slutet av vecka 11 <3

• Loppan84

Hur tycker ni att jag ska göra med UL? Hade ju ett vul i vecka 8 när vi såg hjärtat slå och så. Nu är nästa ul inte förrän vecka 18 eftersom man inte får göra kub här. Känns så länge till dess och så när symptomen försvinner mer och mer kanske man vill se nått mer. Frågan är: tycker ni det är bortkastade pengar (ca 1200 spänn) att göra ett ul i v.12 eller 13 när vi redan gjort ett i v.8 och har nästa i v.18? Eller hade ni gjort det?

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-04-06 20:49:25 följande:

Nu har jag vart där iallafall på mama Mia! Åh herregud. Det var det sjukaste jag vart med om. Barnet rörde på sig!! Så sjukt!! Hon sa 10+1 enligt längden. Så jag kom någon dag framåt. Men ändrar sig säkert på kub. :P

Underbart :) Stort grattis!
  • Loppan84

Tack för alla svar! Ska boka tid till nästa vecka :) Spännande!

Sajocawa - ja jag har blivit kallad till rul i vecka 18 på sjukhuset där min läkare också sökt födeplats åt mig (vet inte vad födeplats heter på svenska hehe men på typ BB alltså)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend