Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

eagle87 skrev 2016-03-21 11:10:09 följande:
    Ja tror inte det är ngn fara innan 12 v utan de vill väll bara ha ngn gräns liksom...

Åh va mysigt me Gotland :) har faktiskt aldrig varit där... Vi håller på planerar semester i slutet på maj. Typ Babymoon:)))

I England så rekommenderar D-vitamin lika mkt som folsyra, dvs man får papper av bm att man måste ta de etc.. Så ja tar multivitamin för gravida tablet osen extra D-vitamin... Men är typ inte utomhus så mkt.

Bra att du mår bättre utan dina vitaminer...

Jobbar lång fredag ledig lör sön mån...
    Mitt jobb är skit får inte ledigt lr betalt på bank holiday..

Förresten hur funkar mamma pennin i Sverige? Vi får 90% av lönen första 6 v sedan 1650 i veckan i 9 månader.. Men 1650 i veckan i England är ingenting....bara Maten för två vuxna går på 700-800 kr i veckan
    1650 i veckan är verkligen ingenting. Har din man bra inkomst? Annars skulle ni kanske göra som en av mina bästa vänner - de bor i England och hon åkte hem till Sverige under gravditeten och jobbade i 6 månader då får hon full mammapeng från Sverige och kan vara i vilket EU-land som helst under mammaledigheten. Såklart varit tufft för dem att va ifrån varandra mycket men han har kunnat veckopendla en del
  • Loppan84
    sagoskog skrev 2016-03-21 11:27:21 följande:
    Jamen just det :) då var det lätt att hålla reda på er. Min bm sa bara att jag inte behöver d-vitamin tillskott eftersom jag har ljus hy/ skandinaviskt ursprung (svensktalande finsk för att vara exakt:) ), vilket tar upp d-vitamin lättare. Men jag vet inte om de kollade några värden? Känns som alla riskerar brist nu när det har varit mörkt i så många månader. Gravidvitaminer (förutom d, folsyra och järn som kan behöva tas som tillskott) så är det mest dyrt kiss man köper. Mycket bättre och godare att äta normalt och varierat :)
    Absolut, dock kan det vara svårt att äta varierat under den värsta illamående-perioden. Jag vet inte om min nuvarande diet på kolt potatis potatis, salta kex och apelsiner kan räknas som varierad och sund direkt ;) Men är ju förhoppningsvis bara några veckor så vet inte om värdena kan förstörda på den tiden? klarade du det, du va väl också ganska dålig?

Ja tror det är vanligt bland alla möjliga med D-vitamin brist på vintern men kanske ännu vanligare bland mörka.
  • Loppan84

Förresten att du bara gått upp ett kilo är helt normalt eller? Jag har gått upp mindre än det och syns inget på magen än och jag är i vecka 10 imorgon. Är väldigt individuellt det där känns det som.

• Loppan84

Hahaha vad roligt ;D Jag har också bilder av alla men Eagle ver jag ju lite mer om och så ser jag i mitt huvud att Sajocawa är sensuell, brunett med gröna ögon, rött läppstift och viskande "spa-röst" och Symetrical mörkblond med lite fräknar och söt typ "girl next door"-look. Sagoskog känns mer sportig i stilen och väldigt fit kropp och naturlig look :)

• Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-03-21 17:19:08 följande:

Haha nu måste jag ju addera till min lista..
    Symetrical tänker jag mig är lite kortare än medel, kort ljusbrunt hår (tänk pojkfrisyr-kort), naturligt smal och vältränad, nästan lite tomboy i sätt och klädstil haha
    Sagoskog är blond och lockig, och är (till motsats av Symetrical) väldigt feminin med söta klänningar
    Eagle är brunhårig, typ axellångt hår, olivfärgad hy, och klär sig ofta enkelt i jeans och t-shirt
    Vem har jag missat? :p

Jag är för övrigt medellång, olivfärgad hud, brunt halvlångt hår, bruna ögon, massa tatueringar, och det var länge sen jag kände mig sensuell, nu kan jag åka till jobbet och upptäcka att jag har grötfläckar över hela jeansen för att 1-åringen tydligen inte var helt ren vid hejdå-kramen...

Hahahaha Love it! Tror hela spa-grejen gjorde att jag fick en heeeelt annan bild av dig :D Detta var roligt.
  • Loppan84
    misslina skrev 2016-03-21 18:34:44 följande:

Hej på er!

Jag har följt er i smyg men nu har jag samlat kraft igen och orkar skriva lite...

Ni ställde massa frågor tidigare och tänkte berätta lite hur det varit.

Missfallet tog hårt! Väldigt hårt! Sen att det blivit massa komplikationer av det gör de inte bättre.... Akut infektion, blodförgiftning på köpet... Ev blir det en skrapning. Återbesök på en vecka! Läkaren sa att ev kan jag ha endometrios??? Kan man bara få det utan att haft det tidigare?

Mycket tankar finns i huvudet... Orkar man igen? Tänk om samma sak händer igen? Tänk om man inte kan bli gravid igen?

Men för varje dag så kommer man en bit på vägen och jag hoppas att man är tillbaka i sitt normala igen snart!

Vill bara säga att jag tittar till er emellanåt :) även om jag inte orkar skriva just nu. Så finns ni i mina tankar! Kanske... Hinner jag joina tråden igen snart!

Kram

Fina du. Vad tråkigt att det varit tuffa omständigheter också efter du skrev här sist. Hoppas allt ordnar sig till det bästa och du hittar lusten och orken att försöka igen så ni får er efterlängtade bebis till slut. Skickar massa kärlek din väg och det är ju bara att skriva när du vill här i tråden <3
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-21 21:03:49 följande:

Ni stackare som har mått så illa, stillas det lite efter att ni har kräkts?

Nej tyvärr. Inte som när man är magsjuk eller åksjuk att det hjälper att spy det blir bra värre för då är magen tom. Det so hjälpte mig va bara att äta, stoppa nått i munnen med en gång när jag hade spytt och om kg klarade behålla det mådde jag bättre. Har SU Börje bli illamående nu?
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-03-21 21:25:03 följande:
    Ah fyfan. Sen i torsdags mår jag illa konstant. Inte riktigt lika illa som några av er än. Men ett konstant extremt illamående. Försöker att hålla det inne hela dagarna men på kvällen ibland går det inte längre. Det värsta försvinner precis efteråt men sen kommer det extrema tillbaka och håller i sig igen. Tömmer aldrig magen sån tur är som många av er stackare fått göra! :( Försöker äta ofta och lite men hjälper bara en kort stund efter. Svårt att veta vad man ska peta i sig. Inte alls sugen på att äta längre.
    Åh nej! Typiskt, ingen kommer undan. Ja du måste hitta din grej men är bäst om du kan hitta nått du gillar så du kan småäta nån gång varannan timme. för mig funkar det att äta salta kex, apelsiner eller gröna äpplen när jag behöver småäta men har noll aptit (vilket är hela tiden typ). Om jag faktiskt är hungrig kan jag äta bakad potatis mes smör och majs eller pannkakor. Till frukost försöker jag alltid få i mig laktosfri mjölk och yoghurt - läste att det är viktigt med mycket mjölk mot illamående och eftersom jag är laktosintolerant brukar jag inte äta/dricka mycket mjölkprodukter men det hjälper faktiskt. Detta är typ allt jag få i mig. Kött, fisk eller ägg är helt omöjligt tyvärr så protein är säkert on the Low side men som någon skrev här får man knappast allvarlig brist på några veckor så jag tänker att huvudsaken är att jag får i mig nått och när denna perioden går över ska jag börja äta allsidigt och variera igen.
    Förresteb På morgonen äter jag något i sängen (äpple och salta kex oftast) innan jag går upp, också om jag bara ska gå och kissa.
  • Loppan84

Hej hopp! Uppdatering - igår flög jag och åkte bil i sammanlagt 3 timmar. Inte kvalm alls och kunde äta vad som helst. Tror att det är för att jag tog postafen - men har ju också slutat med vitamintabletterna så kanske det också? Jag bukar ju ta postafen i vanliga fall för åksjuka så är van vid dem och vet att det är viktigt att ta dem med mycket vatten och när man inte redan är illamående.

Symetrical - när du tog dem och det inte funkade hade du vilar och ätit ordentligt så illamåendet var så lite som möjligt när du tog tabletten? Och drack du mycket vatten till (minst ett glas)? Annars tror jag det va därför den inte funkade för dig kanske

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend