Gravida från Tempar/Fertility Friend
Tack!
Har gått upp ca 15 kg, så en del har det ju blivit redan. Gick upp 25 kg med dottern... hoppas iaf det inte blir mer än så, är ju tungt och slitigt ändå.
Tack!
Har gått upp ca 15 kg, så en del har det ju blivit redan. Gick upp 25 kg med dottern... hoppas iaf det inte blir mer än så, är ju tungt och slitigt ändå.
Det här med hjärtljuden har jag hört endast handlar om slutet av graviditeten, typ från v 32. Men vad vet jag!?
Jag tror att loppan och jag får tjejer och att sajocawa, gästenT och eagle får killar.
Är det? Jag tänkte faktiskt fråga, för vet att alla bebisar har snabba hjärtslag i tidig graviditet (när jag räknade för typ två veckor sen var det uppe på 180) så var nyfiken på när det liksom går ner och blir individuellt. "Tidig graviditet" kan ju betyda lite olika..
Fast lite tidigare än vecka 32 borde man väl kunna "läsa av" för jag tycker att oftast ligger bebisen på samma nivå igenom hela graviditeten från att man börjar lyssna på hjärtat i vecka 20-25..
Nu vet jag att ni tjejer inte har fått så jättestor insikt i min graviditet och bebis men vad tror ni jag/vi får då. Har ni nån magkänsla?
Kul med era gissningar! Jag har mått illa mest när jag blivit hungrig. Aldrig kräkts, så på den punkten antar jag skrocken säger pojke. Jag tänker pojke när jag tänker på den lille, men det hjärnan säger är att det borde bli en tjej eftersom min sambo har en dotter sen tidigare. Annars har jag inget att mer att gå på vad jag vet, inte gjort några av de skrock-test man kan läsa om i tidningar
Men kan bjuda på en ul- bild såklart så ni har nåt mer att gå på
Jaa eller hur! Om inte annat ska det bli superkul och se om det snurras runt bland könen. Haha. :) Men några här skulle ta reda på rul tror jag va? Då får vi lite facit! :D
Åh drömmar gör så jäklans mycket! Kan inte ens föreställa mig hur lycklig man kommer att vara den dagen man har sitt barn i handen! Längtar också supermycket efter att man får känna rörelser, men förstod det som om det känns myyyycket senare med första barnet? Typiskt.. ;P När kände du med första? :)
Aha - jag vet inget om detta med hjärtslag. Men låter ju logiskt som Symetrical säger, att de har höga hjärtslag allesamman när de är pyttesmå.
Haha kul att alla tror att jag och Symetrical har tjejer med tanke på illamåendet, men verkar som det oftast är med tjejer man är illamående så kan ju stämma. Men jag har inte sagt att jag har fått en rand på magen som går nästan ett upp till brösten haha. Skrocken säger väl kille då? Ska göra det där bakpulver trixet, vad gjorde man då??
Iskristall - hade du nån ul-bild? Hmm annars tror jag kille.
Vet inte om nån här lyssnar på fredagspodden? Jag gjorde det ikväll iaf, och i ett av de senaste avsnitten pratar de om förlossningsskador och jag fick sån fruktansvärd panik. Kan inte sluta gråta, legat och storgråtit i typ en timme och är ensam hemma. Vet inte vad som hände här riktigt, men detta kanske bara är hormonerna som spökar men är så himla rädd nu. Har knappt tänkt på det under graviditeten, men alltid haft mycket obehagskänslor runt att föda och aldrig velat höra någon föelossningshistoria eller liknande. Det har alltid knutit sig i magen när jag tänkt på att föda. Nu är jag säker på att jag kommer spricka, få skador för livet typ.
Någon som känner igen sig? Någon av er som fött innan som har tips hur man kan komma över den här rädslan? Helst inga hemska historier nu, vill bara komma över rädslan och ångesten.
Tror du det? Är det nåt du tänker på som gör att du tror så eller är det en magkänsla? Det verkar inte vara så stor skillnad på om det blir pojkar eller flickor procentuellt sett. Jag har försökt googla på detta fenomen, men vem vet Symetrical, har du testat? Jag funderar på att göra det för skojsskull
Nu körde jag bikarbonattestet, hände absolut ingenting inte ens om jag rörde om. Så flicka alltså. Jag blir mer och mer nyfiken