Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

sagoskog skrev 2016-04-15 15:28:17 följande:

Har inte hunnit läsa ikapp än. Men bjussar på förra veckans magbild så länge. Magen till bänster är med tvillingarna och den till höger är nu, samma vecka.

Shit, vilken skillnad! Fina båda två.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-17 07:44:57 följande:

Hej hopp! Vad tysta vi har varit i helgen, hoppas alla mår bra <3

Ni som är lite längre gångna än mig eller varit gravida förut - berätta lite om magen.

Jag är juni v.13 nu och har plötsligt fått världens mage. Den är så stor - men fattar hu att det inte är livmodern. Antar att det är tarmar och annat. Måste också kissa flera gånger i timmen typ - känns som att livmodern sitter långt ner och trycker på allt. När flyttar den sig? Tror ni tarmarna går tillbaka till normalt? Jag vill inte se Mega-gravid ut redan i v.13 i den här takten måste jag ha mammakläder fr.o.m. Nästa vecka :-/

Det där är så individuellt. Dock brukar livmodern "flytta upp" kring v 12-13 (varför många även börjar kunna känna kanten på den ovanför blygdbenet när de ligger på rygg) och då flyttas ju såklart även organen upp/ut, varför magen kan börja puta ut mer.

Har du ingen bild på magen?
  • Symetrical

Kul med ul för er båda imorgon, eagle och loppan.

Jo, men nog börjar det bli mer av en riktig bebismage, nu när den även syns liggande! Såhär såg min mage ut liggandes på morgonen i v 10+3 (översta) och sen i v 14+1 (nedersta).

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-17 21:58:40 följande:

Åh helt perfekt söt liten mage för vecka 20.

Men helt ärligt - så ser jag nästan ut redan. Inser att jag kanske kommer bli en jätte haha Men har ju mått så dåligt sista 4-5 veckorna - har inte kunnat träna eller röra på mig, inte ens promenera så då blir man lite trög i magen så kanske är därför. Börjar med gravidyoga denna veckan dock, kanske det sätter igång magen lite också ;)

Ja, men då är det säkert det som spökar för dig! Märker att så fort man går ut på promenad (försöker gå 4-5 km om dagen) så kommer magen igång. Gäller bara att man hinner hem i tid!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-04-18 11:24:07 följande:

Min envisa lilla plutt ville inte visa nacken igen så kunde inte mäta nack spalten men allt annat såg bra ut:) visste har den växt?

Absolut! Men vilken en envis en! Måste ni tillbaka igen, eller struntar ni i det nu?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-18 14:25:14 följande:

Här är en som växte som den ska och hade allt vitalt på plats vad de kunde se ;) Sprattlade gjorde hen också.

Fick 12+5 så det är ju exakt samma datum son jag opererar med, tack ff för exaktheten ;)

Hurra!!!!

Woho, så underbart! Är det bf 26/10 som gäller, eller?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-18 17:09:54 följande:

Ja sjukt irriterande. Vet inte hur det är inredaren av Sverige men i Sthlm hade de iaf intag en gång i halvåret. Men men man får ju alltid plats nånstans men plötsligt måste man köra långt till en annan kommun eller nått och det är ju lite drygt...

Väldigt skumt system! Här i Sthlm kan barnet få börjans princip när som helst i mån av plats, men som du skriver minst aug och jan. Men skulle inte ni flytta tillbaka..!?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-04-18 17:17:26 följande:

Jo så småningom. Vi börjar söka jobb när barnet är några månader, ingen idé för mig att söka jobb redan nu - kommer ju knappt hinna börja innan man ska ut i mammaledighet. Men är ärligt talat inte så lätt att få den typen jobb i Sverige så ska nog räkna med att det kan ta lite tid. Men förhoppningsvis om nått år eller så

Aha, okej! Jag hade fått för mig att ni tänkte fly hit typ asap ni blivit gravida, eller i alla fall innan förlossningen så att du kunde föda här och söka jobb under föräldraledigheten. Undrar var jag fått det ifrån!? Hahaha. Måste vara för att du lät så väldigt mån om att flytta hem igen. :-P
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend