Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Its official !!!!! Berättat till alla mina släktingar nu O lagt ut på instagram. Så jävla kul O verkligt nu. Denna lilla bild pussla jag ihop igår

Minns nu de skorna jag virka :)

• eagle87
    Längtar88 skrev 2016-04-09 08:34:21 följande:
    Beklagar verkligen att du behövt gå igenom nått så hemskt.

Tror att de värsta för mig var att veta att hjärtat faktiskt börjat slå och att första kvinnan på vul var så säker att allt var bra. Ångrar att jag inte tjata om uppföljning men var så lättad där och då. Största risken över. Den här läkaren var bara så tyst. På nått vis såg han redan innan vul att nått var fel, kunde läsa hans kroppsspråk och hur han pratade till andra läkaren. Bad henne titta och båda svarar ok. Bara så. Försöker hålla sina pokerface. Men han sa inget till mig. Inte ens under vul. Jag vred mig för att få se. Jag gissade och läste av skärmen och honom.

Sambon sov inget första natten, var så orolig för mig. Jag känner att sorgen är på väg över till en depression och måste tvinga mig själv att gå ut och möta världen som ogravid igen. Men kroppen är är så tung. Jag får inte träna än som jag vill, vill bli av med magen även fast jag inbillar mig att den redan blivit platt (lika stor men platt så jag bra ser fet ut och inte bebismage) vill köpa nya kläder. Vill ändra mitt utseende.

Läkarna sa åt mig att vänta till början av nästa vecka vilket gör den hör helgen ännu jobbigare.

Kände ni en orealistisk skuld? Att ni vet logiskt att ni inte
    Så ledsen för din skull :( kan inte tänka mig hur du känner.. Vi finns här om du behöver prata.. Tror de flesta tråden har haft missfall:( ta hand om dig så bra du bara kan
  • eagle87

Loppan hur är hemorojderna? Har du bokat in ngt ul än? Vilken vecka O dag är du i idag?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-10 10:13:57 följande:
    Hehe vet inte riktigt, men kommer mycket blod när jag är på toa. Så obehagligt, har aldrig varit med om nått sånt, men gör inte ont eller nått. Visste inte att det kom så mycket blod men trodde det va småsprickor som gjorde ont :-/
    Blod hela tiden lr bara när du gör nummer 2? Har du pratat med ngn läkare?

Då är vi i samma vecka O dag nu :) kul
  • eagle87

Såhär var min

Jag har en fråga dock , ja har ju blivit framflyttad 3 dagar men som ni ser på grafen kan inte varit 3 dagar tidigare O de kan inte fästa tidigare än äl+5, så va betyder de att bebisen utvecklats / växt lite fortare eller att jag på ngt sätt hade äl tidigare?

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-10 12:02:29 följande:
    Ja jag vet, vi konstaterade ju det för ett tag sen men sen räknade du om det igen? Har inte varit på ul sen v.6 dock så får se om jag blir flyttad när jag gör det nästa gång.

Hmm nej inte pratat med läkare, har ju inte ont. Bara blod när jag gör nr 2 ja. Hehe lite pinsamt att snacka om, men har läst att många får det och det är ofarligt så eftersom jag inte har ont eller nått så tänkte jag bara vänta och se. Eller?

Fick förresten mina provsvar från inskrivningen, allt såg tipp topp ut - behöver inte järn eller nått så det är skönt för jag tror det är järntillskotten som f-de upp magen från början ;) slutade ju med dem för 2 veckor sen så det verkar inte va nått problem utan dem heller. Hur var dina värden? Får du i dig allt som du ska och hade bra blodgrupp och allt sånt?
    Aa ja litade inte riktigt på de tidiga ul så fortsatte räkna från äl... Men nu råknar jag från de som de sa på ul :)

Nej de borde vara ok om de inte gör ont, hoppas de avtar. Inte kul med blod.. Ja har blödit mycket näsblod sen jag blev gravid..

Alla mina värden såg bra ut O jag är b positiv så behöver inga sprutor. Min man är b negativ ovanlig grupp men bebisen blir plus om ena partnern är pluss :) vad har du för blod grupp?
  • eagle87

Behöver lite råd.. Ja O min Man har inte haft sex sen vecka 6, sen jag blödde alltså.. I början vågade jag inte men nu känner jag mig säker men han vill inte för han vågar inte. Han tror inte på mig att de inte är farligt... Ibland när vi har lust börjar vi med förspel etc sen säger han typ du vet att vi inte kan ha sex O ja blir så avtänd sen slutar de hela med att jag smeker honom tills ja Han är klar men ja njuter inte av detsamma.. Känns så frustrerande att se han komma O bara ligga där.. Känns bara obekvämt när han pillar på mig O efter ett tag gör de ont när Han tar på mina bröst oxå.. Vill bara ha vanligt mysigt bra sex. Förlåt för too Much info

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-04-11 21:32:56 följande:

Bokat ul till nästa måndag nu, skitnervös pga alla MA man hör om hela tiden och att jag har konstiga typ småkramper i magen på kvällar och morgnar. Verkligen inte ont eller nått, noll på smärtakalan men det "kör omkring där inne" och är lite som träningsvärk ibland liksom. Nån som haft liknande? Är framförallt nedre delen av magen och lite ut mot sidan.

Åh va spännande :) är Säker på att allt är perfekt därinne :)
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-04-12 16:09:00 följande:
    Äre sant?! Va kul!!! Mysigt att få se den lilla igen! :) Visst var det kompletterings kub för att dom inte såg på första va? :)
    Aa precis :) hoppas de syns på detta :) min man är på kurs så svärmor ska med!!!!!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend