Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Har ni några tips och bra info om babyskydd? :)

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-12 11:08:26 följande:

När vi valde babyskydd sist så kändes det lite som att det inte riktigt spelade så stor roll, det var inte så stor skillnad på de olika babyskydden. Mer skillnad när man väljer nästa bilstol efter babyskyddet. Man jag är ingen expert, så kanske missat något viktigt... Hehe

Jag känner mig så extremt petig med babyskydd och barnstol. Är det något jag skulle kunna satsa alla mina pengar på så är det säkra saker till bilen. :P Jag vet så många i min närhet som krockat på senaste tiden, utan barn i bilen tack och lov, och det har varit den andra förarens fel. (Väldigt små incidenter men ändå) Har själv fått bromsa in för att idioter bara kör rakt ut i vägen eller kör om i kurvor etc så dom hamnar i ens körfält och man får bromsa. När det gäller säkerhet i bilen skulle jag kunna gå på vad som helst för att jag så gärna vill ha det bästa. Haha. Så alla tips är bra. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-12 11:19:36 följande:

Ehhh vad är det?

Vi har köpt svågerns bilstol så det har vi. Vi har också säng. Vagn ska vi börja titta på nu.

Men vad mer är det ni menar att man måste ha? (Utom de självklara som kläder och blöjor)

Det är bilbarnstolen för bäbisar som kallas babyskydd. :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-12 12:10:30 följande:

Haha ok, jag vet verkligen ingenting.

Nån som känner till Maxi-cosi? Det är den vi kan köpa från svågern. Är väl inte nått problem med att köpa en begagnad bilstol? Den är ren och fin iaf.

Dom säger ju att man ska undvika att köpa begagnade från vem som helst eftersom att den inte ska användas efter minsta krock tror jag? Och det kan ju vara svårt att veta. Men från en bekant känns ju mer säkert eftersom man vet skicket. :) Det är nog inga problem!

Har så otroligt dåligt koll på alla märken och modeller men blev såld på besafe som såklart också var dyrast... Därför tänkte jag höra mig för vad andra har för info. :) Vi får se om någon här inne är insatt. :)
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-12 13:38:16 följande:

Ja haha, menade inte att det är skitsamma vad man väljer utan mer att de flesta babyskydd är ganska jämlika säkerhetsmässigt, det kan vara typ suffletten eller tyg eller vikt som skiljer dem åt. Det är senare när man väljer bilstol som man tar något som passar ens egna behov och så vidare.

Minns inte vilket babyskydd vi har nu, min mamma använder det just nu till min lillebror som lägligt nog blir 9 månader i november (brukar vara runt 9 månader som man byter till bilbarnstol), men har testat lite olika babyskydd och jag märker knappt någon skillnad.

Nej nej. Jag uppfattade inte ditt inlägg som "skitsamma vad man väljer". :) Tänkte mer förklara hur jag tänkte och om ni har råd efter det med tanke på att jag helt klart kan bli pålurad vad som helst. ;) Någon i en affär kan typ säga "Det här är det säkraste du kan ha" så kostar det 100 000kr åh jag går på det fast egentligen är den lika säker som alla andra. Haha. Det var nog jag som formulerade mig lite fel. :)

Jag gillade en av besafe babyskydd för att det fanns en massa dynor i hela stolen att plocka i och hur beroende på hur stor bäbisen är så den alltid sitter helt stabilt över kroppen och huvudet. Fastkilad som fan. ^^
  • GästenT

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

• GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-06-12 20:15:55 följande:

Haha ja de kan man verkligen kalla tur :)

Ja men verkligen! Inplastad till och med! :) känner mig supernöjd med valet! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-12 20:23:43 följande:

Oj vad duktiga ni är!! Ska genast sätta igång :)

En helt annan sak, är det nån som fått dubbelhaka eller tjocka kinder? Jag har hittills bara gått upp pga magen inte ben, armar, bröst eller nått. Men nu plötsligt är jag så svullen och stor runt ansiktet tycker jag. Nått man kan göra mot det? Är det vätska eller fett tror ni? Äppelkind är bara förnamnet ;D

Jag har också blivit rund i ansiktet. :O Jag tror det kan vara vätska för mig för jag är ofta svullen om benen. Men jag vettetusan vad man gör åt saken?
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-12 20:58:08 följande:

Drick mycket, rör på er, torrborsta kroppen, kanske till och med få en vävnadsdränage

Vad är en vävnadsdränage? :O
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-06-12 21:03:45 följande:

Vad har ni för planer gällande barn rummet etc? Vi har inte plats för så mycket i vårat rum så vi tänkte att bebisen ska sova i hans rum från dag 1 O vi ska köpa Hemnes daybed från Ikea O sova där med honom vissa nätter bara jag vissa nätter min man visa nätter båda... Ska ha en spjälsäng Gonatt från Ikea O trogen garderob O trogen byrå O använda byrån som skötbord

Vi tänkte ha en spjälsäng emot sängen med ena sidan borta så man bara kan luta sig över och amma om nätterna! :) Vågar inte ha bäbisen i sängen. Jag är en slagskämpe i sömnen. Så känns bra att det blir mer avskilt. :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend