Gravida från Tempar/Fertility Friend
Har ni några tips och bra info om babyskydd? :)
Har ni några tips och bra info om babyskydd? :)
När vi valde babyskydd sist så kändes det lite som att det inte riktigt spelade så stor roll, det var inte så stor skillnad på de olika babyskydden. Mer skillnad när man väljer nästa bilstol efter babyskyddet. Man jag är ingen expert, så kanske missat något viktigt... Hehe
Ehhh vad är det?
Vi har köpt svågerns bilstol så det har vi. Vi har också säng. Vagn ska vi börja titta på nu.
Men vad mer är det ni menar att man måste ha? (Utom de självklara som kläder och blöjor)
Haha ok, jag vet verkligen ingenting.
Nån som känner till Maxi-cosi? Det är den vi kan köpa från svågern. Är väl inte nått problem med att köpa en begagnad bilstol? Den är ren och fin iaf.
Ja haha, menade inte att det är skitsamma vad man väljer utan mer att de flesta babyskydd är ganska jämlika säkerhetsmässigt, det kan vara typ suffletten eller tyg eller vikt som skiljer dem åt. Det är senare när man väljer bilstol som man tar något som passar ens egna behov och så vidare.
Minns inte vilket babyskydd vi har nu, min mamma använder det just nu till min lillebror som lägligt nog blir 9 månader i november (brukar vara runt 9 månader som man byter till bilbarnstol), men har testat lite olika babyskydd och jag märker knappt någon skillnad.
Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!
Haha ja de kan man verkligen kalla tur :)
Oj vad duktiga ni är!! Ska genast sätta igång :)
En helt annan sak, är det nån som fått dubbelhaka eller tjocka kinder? Jag har hittills bara gått upp pga magen inte ben, armar, bröst eller nått. Men nu plötsligt är jag så svullen och stor runt ansiktet tycker jag. Nått man kan göra mot det? Är det vätska eller fett tror ni? Äppelkind är bara förnamnet ;D
Drick mycket, rör på er, torrborsta kroppen, kanske till och med få en vävnadsdränage
Vad har ni för planer gällande barn rummet etc? Vi har inte plats för så mycket i vårat rum så vi tänkte att bebisen ska sova i hans rum från dag 1 O vi ska köpa Hemnes daybed från Ikea O sova där med honom vissa nätter bara jag vissa nätter min man visa nätter båda... Ska ha en spjälsäng Gonatt från Ikea O trogen garderob O trogen byrå O använda byrån som skötbord