Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-07-06 12:07:47 följande:

Ja man blir ju det, känner ju att han bökar där inne men skönt att höra nån annan bekräfta det :)

Förlåt men nu har jag glömt lite, men vilken vecka är du nu igen i? Har du gjort rul?

Ja verkligen. :) Men jag känner mig mycket tryggare och lugnare sen alla rörelser började komma.

Haha nej jag har också jättesvårt att komma ihåg allas bf, veckor och undersökningar. ^^ Jag är i vecka 23+2. Gjorde rul 8e juli med fortsatt bf 31 oktober. :) semestertider nu så mitt nästa besök hos bm blir inte förrän 25e juli. :)
  • GästenT
    GästenT skrev 2016-07-06 12:41:23 följande:

Ja verkligen. :) Men jag känner mig mycket tryggare och lugnare sen alla rörelser började komma.

Haha nej jag har också jättesvårt att komma ihåg allas bf, veckor och undersökningar. ^^ Jag är i vecka 23+2. Gjorde rul 8e juli med fortsatt bf 31 oktober. :) semestertider nu så mitt nästa besök hos bm blir inte förrän 25e juli. :)

Nej!! 8e juni såklart!! :)
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-07-06 14:48:23 följande:

Ja men just det! Du, jag och Eagle har ju bf nästan samtidigt :)

Ja precis!! Jag ligger liiiite efter er. ;)
  • GästenT
    Iskristall skrev 2016-07-06 20:26:54 följande:

Och jag också som du gästen! Vi har ju samma Bf 31/10

Just jävlar!! Superkul att vi 4 är så nära! Och att vi har samma bf du och jag. :)
  • GästenT
    sagoskog skrev 2016-07-06 20:58:44 följande:

Hej alla! Idag gick jag in i v30 :) inte långt kvar nu. Känns stressigt, samtidigt längtar jag något enormt!

När jag var hos bm häromdagen så fick jag en lista med mina tidigare provresultat. Har ni andra kollat sköldkörteln vid indkrivning? Jag vet att det inte alltid görs. Såg att jag hade 0.84 i tsh vid inskrivning. Runt v20 hade det ökat till 1 (kollade på vc igen pga jag tappade massa hår). Hur som helst. Vi pratade ju en del om sköldkörteln i ff-tråden. Så jag tänkte om någon av er har koll på era värden? 0,84 är ju inom referens, men det är kanske inte konstigt att jag har haft svårt att gå upp i vikt, är darrig och har skyhögpuls. Nu har ju allt det där blivit bättre och det verkar ju som även stämma med att mitt tsh ökat.

Åh va mysigt att du är så nära nu!! Spännande! Hur mår du annars?

Mitt TSH värde vid inskrivning var 0,4. Jag ligger ibland på 0,2. Ska kolla vid nästa besök om dom kan ta ett till för jag ska ta regelbundet 2ggr/år eller när jag mår "sämre" och vet inte om det beror på graviditeten eller TSH värdet. :)
  • GästenT

Herregud. Börjar få svårt att koncentrera mig på jobbet för att det rör sig så mycket i magen när jag sitter ner mellan varven. Till och med när jag är på toa ibland! Får sånt lyckorus och längtan att det gör ont i hjärtat!! Tur att det är sista dagen innan semester imorgon. Haha. :)

Igår låg sambon på min mage lite löst med huvudet och han fick så många sparkar i ansiktet så han inte vågade ligga kvar. Vilken bubbla man lever i just nu!

• GästenT
    sagoskog skrev 2016-07-07 14:57:44 följande:

Jag mår superbra just nu. Har börjat cykla minst varannan dag (ca 1 mil i lagom tackt) och känner mig både pigg och frisk. Har bara obetydliga besvär från graviditeten just nu. Men mycket av min ork kommer ju även från att jag slutat jobba :) Hur mår du?

Men då borde det räknas som du har en överaktiv sköldkörtel? Jämfört med ditt värde så ligger jag ju riktigt medel. Det är ju en enkel sak att kolla, så det tycker jag absolut att du ska be om.

Härligt att du är så pigg och mår såpass bra! Är ju drömmen att få göra det så länge som möjligt! Har hört att cykling är bra, vart sugen länge på en cykel och nu skulle ju vara perfekt till semestern! :)

Jag mår okej, det som är så jobbigt är att jag är ständigt trött. Annars mår jag egentligen okej. Men jag har ingen ork alls. Kämpar mig igenom jobbet som jag älskar och dör när jag kommer hem. :P Har börjat med järntablettet efter rekommendation men men. Sen något år tillbaka märkte dom att min sköldkörtel är överaktiv ibland. Har då sökt för järnbrist, trott att det är därför jag varit trött, haft pulsökningar och sovit märkligt men har nu sett ett mönster på dåliga TSH värden. Ska ta 2gånger per år för att hålla koll för tydligen kan den gå upp och ner ett bra tag innan den blir ständigt dålig och man kan göra något. Verkar vara svårare behandling vid överaktivitet. Men känner att jag vill utesluta dåliga TSH värden nu, svårt att avgöra skillnad på vad som är tokigt. Haha. :) går upp bra i vikt tror jag, har en badboll på magen redan. xD
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-07-08 17:52:57 följande:

Hej, hade barnmorske besök idag, allt var bra... De jag tycker är så dåligt här är att ens partner ej får stanna över natten på förlossning och de finns bara 4 egna rum!!!! Nu funderar vi verkligen på att föda hemma

Men Gud. Förstår att det måste kännas jättejobbigt!! :/ är det så överallt eller bara i staden ni bor i? För visst var det du som bodde i England?....
  • GästenT

Åh ni har så fina magar! Mysigt att se hur det växer för alla tycker jag.

Tror också på tjej fortfarande för Symetrical. ;D Spännande åh se med tanke på alla teorier med magform etc!

Här är min "pojke", är fortfarande helt inne på att det är en galen och enveten grabb! ;D

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend