Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-03-31 13:59:46 följande:

Märkligt med din infektion Loppan84!

Jag har själv åkt på UVI och gyn-läkaren jag träffade började att behandla på plats och sen fick jag hämta ut mer. Det var inge snack om saken utan dom sa att man behandlar direkt vid infektion när man är gravid.

Hoppas att dina värden är bättre nu!

Ja misstänkte oxå uvi igår men känns ok idag? Kändes lite trångt O kissa O ilningar i urinröret....
  • eagle87
    Symetrical skrev 2016-04-01 13:52:28 följande:

Rul gick jättebra! Allt såg finfint ut och vi blev flyttade en dag fram, så bf 23/8 nu. <3

Dock valde vi att inte ta reda på könet, men ni får gärna gissa.

Åh va söt :) ser ut som en vacker liten flicka :)!
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-04-02 11:48:21 följande:
    Puh.. Verkar vara mer vanligt än jag trodde. :) Pratade med min bm igår och det var hon som rekommenderade mig ul. Hon sa att när man väl fastnad i sån djup oro är det bra att kolla upp för att få slappna av igen samt att tyvärr vet man ju aldrig vad som händer inne i kroppen så tidigt i grabiditeten. Hon känns genuint förstående och ärlig. Jag skulle återkomma och berätta vilken tid jag fick. :)

Enligt appen är jag i 9+1 idag. Tiden går låååångsamt. Visst kan jag göra vanligt ul på onsdag då? :)
    Hej, ja hade ljusrosa flytningar i vecka 6+1, blev brunt dagen efter... Fick komma på ul 6+3 O allt såg bra ut.. Har intr haft ngt mer färgade flytningar sen dess men har intr heller haft sex sen dess, gjorde ett till ul i vecka 8+1 O de gjordes på magen gick jättebra trots att blåsan ej var full alls:) så skönt O slippa vaginalt
  • eagle87

På torsdag har jag tid för kub, är bara i v 10+6 då, men de tror ju jag är längre pga senaste mensen O sen äl... Läste att de inte kan mäta nackspalten om den är mindre än 45 mm... O enligt crl tabeller kommer bebisen inte vara 45 mm.. Aja de får väll bara boka in ett nytt O ja får se bebis en gång extra...

• eagle87

Jag räknar fortf från ägglossning för jag är så säker på när jag hade äl, sen vart jag ju flyttad 2 dagar men de tror jag beror på att bebisen växt lite fortare... Så om den följt samma växt kurva så är de 11+1 :)

• eagle87

ckan.. Läser överallt att man ska gå upp 1-2 kg i vecka 11 men har bara gått upp 0,6 kg.. Har bara kräkts en gång O äter nyttigt plus typ skräp 2 gånger i veckan.. Är 168 O vägde 73.4 innan ja plussa så BMI va typ 26 tror jag fast var ändå relativt smal..

Hur mycket har Ni andra gått upp?

• eagle87
    Sajocawa skrev 2016-04-04 09:21:13 följande:

IT'S ALIVE!!!!
    jag var så jäkla nervös, och det första som hände var att vi såg en stor HELT TOM livmoder, hade hjärtat i halsgropen då, men barnmorskan visste hur nervös jag var med tanke på förra gången så på 2 sekunder hade hon letat upp fostret och sa direkt att hon såg hjärtat slå! Sen när hon fick in en bra bild och vi själva såg hur hjärtat slog brast jag ut i gråt... Jag är så lycklig, och nu ska jag bara njuta av att vara gravid och dessutom slippa alla jobbiga symtom som illamående mm <3

Åh va skönt :)))))) grattis :) så glad för din skull :)
  • eagle87

Till Alla som kommenterat om vikt känns skönt O höra O är inte orolig längre :)

Loppan hur gick de hos läkaren i fredags?

Du frågade om semester innan, vi ska till morocco en vecka slutet på maj :) osen Sverige en vecka i juli!!!

Misstänkte uvi men läkaren såg inget i urin provet men de ska skicka till labb på odling..

• eagle87

Ja har gjort ngt lite crazy, ja har lagt en hand penning på en barnvagn... Den är Limited edition O rosé guld!!!!!!! Ville inte gå miste om den.. Släpps 13 april

• eagle87
    GästenT skrev 2016-04-05 16:58:50 följande:
    Haha häftigt juu!! :) kul att du hittat en vagn du förälskat dig i! :D Lätt värt att köpa den redan nu tycker jag! Kan du inte kasta in en bild? :)
    Ok vad tycker ni? Min man tycker jag e lite knäpp O tycker de tok för tidigt O tror ja kommer hinna ändra mig
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend