Inlägg från: eagle87 |Visa alla inlägg
  • eagle87

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-03-21 06:27:13 följande:

Vaknade med väldigt ont - exakt som dub beskrev det Eagle. Ett typ skruvstäd från svanskotan till framsidan av magen en bur under naveln. Hugg och ont i blygdbenen typ. Så skönt att du gjorde så bra beskrivning för jag kände igen det med en gång och blev inte så rädd. Var det fogarna när du var hos läkaren? Vad fick du göra? Har ju legat helt still typ sen i fredags och det är kanske inte så bra för fogarna även om det va bra för illamåendet....

Hej åh va jobbigt... De tryckte bara på höftbenen O frågade om de gjorde ont O de gjorde det.. Sa bara att de inte va ngn fara att de va kroppen som gör plats för bebis O att om de gör ont om ngr veckor att ja ska komma tillbaka så ska de skicka remiss till sjukgymnast... Engelska läkare... Men de har intr kommit tillbaka igen
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-21 07:18:04 följande:
    Ja kändes tydligt att detta inte va "inne" intyg livmodern eller nått utan nått annat så är inte orolig. Var en stark kramp som varade i ca 5 min när jag vaknade sen gick det över till lätt molvärk en stund och nu känner jag inget.

Ska börja gå på gravidyoga nästa vecka så hoppas få några tips då. Någon som prövat det?
    Åh ja ska oxå börja på de.. Men man får intr börja här innan v 12, så ska börja 10 april.. Osen från v 14 gravidyoga i vatten.. De längtar ja jätte mkt till.. Älskar vara i vatten... Ska du åka ngt till Sthlm denna vecka??
  • eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-21 07:34:21 följande:
    Härligt! Ojdå, det ska jag kolla upp. Är ju bara v.11 nästa vecka.

Nej blir inte Sthlm men planen är att åka direkt till Gotland imorgon. Då kan vi flyga hela vägen om vi åker via Sthlm blir det både flyg och lång båtresa så det tror jag är värre. Men känner mig inte alls lika mycket illamående nu när jag vilat och slutat med vitamintablett så flygresan ska nog gå bra :) har ni också ledigt nu? Har för mig det va bank holliday runt påsk? Skapade med mina gamla house mates igår och sa att jag va gravid och fick sån himla saknad efter London och England faktiskt <3
    Ja tror inte det är ngn fara innan 12 v utan de vill väll bara ha ngn gräns liksom...

Åh va mysigt me Gotland :) har faktiskt aldrig varit där... Vi håller på planerar semester i slutet på maj. Typ Babymoon:)))

I England så rekommenderar D-vitamin lika mkt som folsyra, dvs man får papper av bm att man måste ta de etc.. Så ja tar multivitamin för gravida tablet osen extra D-vitamin... Men är typ inte utomhus så mkt.

Bra att du mår bättre utan dina vitaminer...

Jobbar lång fredag ledig lör sön mån...
    Mitt jobb är skit får inte ledigt lr betalt på bank holiday..

Förresten hur funkar mamma pennin i Sverige? Vi får 90% av lönen första 6 v sedan 1650 i veckan i 9 månader.. Men 1650 i veckan i England är ingenting....bara Maten för två vuxna går på 700-800 kr i veckan
  • eagle87

Åh Gud va kul... Ja föreställer mig loppan typ olivfärgad hy med brunt hår O typ gröna ögon. Ganska smal vältränad...

Sagoskog jätte blond me fräknar O ganska nätt..

Symetrical lång brunett med typ sportigt utseende...

Sajowacha typ rött hår lite rosig perfekt spa hy... Lite lätt solbränd O fint naturlig smink.

Ja har mörkbrunt nästan svart lockigt hår... 166... Mörka ögon... Inte så mörk för att vara indier folk gissar ofta på Iran eller Pakistan hehe:)

• eagle87
    Loppan84 skrev 2016-03-23 18:26:40 följande:
    Hmm den säger att jag borde gått upp nästan 2 kg nu men jag har bara gått upp ca ett halvt kilo. Ska jag va orolig? Det behöver man väl inte va så här tidigt? Tänker att det beror på att jag inte haft matlust sista veckorna och att det kommer när illamåendet går över.
    Ja har oxå bara gått upp 0.6 kg så du kan nog vara lugn :)
  • eagle87

Denna vecka (v9) har illamående slagit till ordentligt här, har inte spytt men mår väldigt väldigt illa:(

• eagle87

Hej är lite orolig... Trodde ja hade feber for ngr dagar sen så tog tempen på kvällen... Inga förvånad hur låg den va.. Så tog imorse O den är så låg jämfört me förrut lite orolig nu :( bifogar kurva...

• eagle87
    sagoskog skrev 2016-03-26 12:17:04 följande:
    Jag tror inte det är någon fara. Jag är sjuk just nu och tog tempen i förrgår natt (ca 4:00) för att se om jag hade feber. Den var mycket lägre än min första gravid-temp. Jag känner mig inte alls lika frusen som jag brukar göra efter äl heller, så är rätt säker på att den dalat lite. Men på kub-ul vart det iaf ett i allra högsta grad levande foster. Så jag tycker inte du ska se det som en negativ indikation.

Mina symptom försvinner mer och mer just nu. Vissa dagar mår jag fortfarande illa, men kräks inte längre, brösten har blivit mjukare.. Det känns lite läskigt. Men jag vet ju att det är normalt för tiden. Och när jag tänker efter så har jag ju många symptom kvar. Jag har satt i mig nästan ett kg jordgubbar på två dagar. Jag hatar egentligen jordgubbar. Tror det är kroppen som signalerar järnbrist. Behöver nog lämna en ny blodstatus och få justerad dos järntillskott. Men min bm får mig att känna mig så tjatig och krånglig när jag ber om något så jag drar mig för att ringa.
    Hej åh ok, ja har googlat lite O tydligen går tempen ner när moderkakan tar över.. Så känner mig lugnare nu :)

Va skönt Att du mår bättre nu, du har ju kommit så pass långt att ja tror verkl du inte har någon Som helst anledning att vara orolig längre...

Åh va jobbigt att du känner så me din barnmorska.. Finns de någon möjlighet att du kan byta? Ja vet inte hur ja känner om min barnmorska.. När vi träffa henne va hon ok etc O sa att allt är lugnt O ja har en lågrisk graviditet... Men hon har skrivit högrisk i paprena O skickat remiss för läkarledd graviditet??? Har oxå dragit mig för att ringa men min man ska ringa på tisdag...

Glad påsk allihop :)
  • eagle87
    GästenT skrev 2016-03-26 10:51:22 följande:
    Hmm. Är verkligen ingen expert. Men om du tänker bort den där jääättehöga mitt i så är den ju inte så låg idag. Jag tror inte alls att det behöver vara någon fara eftersom att det är så mycket som spelar in när man tar tempen. :) men förstår att du är orolig, man läser ju in allt just nu och blir nojig av minsta lilla. Men du får försöka att räkna in alla trygga och positiva tecken som du har vart med om också, UL med hjärtslag osv. :)
    Ja du har rätt :) vilken vecka är du i nu O hur mår du?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend