Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Sajocawa skrev 2016-06-08 21:10:19 följande:

Vad härligt! Har ni någon gissning på kön nu efter att ha sett lillen? ;)

Haha, gissningen är fortfarande helt klart en pojke och har vart sen tidigt!! :D Vi sa till innan att hon inte fick avslöja idag. :) Man vet ju aldrig. ;)
    Loppan84 skrev 2016-06-08 20:59:08 följande:

Åh så härligt <3

Verkligen! Låg och smaskade hela tiden med fötterna iprincip i ansiktet. Haha.
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-08 21:34:48 följande:

Huvudet och ansiktet liknar otroligt mycket på vår lilla plutt så gissar på en kille :)

Ja det var väldigt lika faktiskt! :D Vi kanske väntar pojkar hela högen! Fast det var någon här som väntade en flicka, vem var det? :O
  • GästenT
    Symetrical skrev 2016-06-09 06:21:59 följande:

Så underbart! Stort grattis till vad jag också tror är en grabb. Bara du och jag som lever i frivillig ovisshet här i gruppen.

Blev du flyttad något?

Haha jaa! Det verkar inte alls vanligt att vilja vänta! :) Tycker det känns såå spännande att inte veta utan bara gissa.

Hon sa ingenting om datum utan frågade bara vilket datum jag fick på kub och sen sa hon "Den växer i nornal takt efter det" så jag antar att jag blev kvar på 31 oktober? :) Haha.
  • GästenT
    eagle87 skrev 2016-06-08 22:19:50 följande:

Iskristall väntar flicka :))

Aaah! Juste. Minns att någon la upp en ul-bild med ett fint hårspännen bredvid. Var det iskristall? :)
  • GästenT
    eid skrev 2016-06-09 11:37:22 följande:

Stort grattis, vad skönt! :)

Tack! Ja verkligen skönt! :)

Och Gud va härligt att allt såg bra ut på vul för dig!! Vilken lättnad! :)
  • GästenT
    Sagan12345 skrev 2016-06-10 12:47:33 följande:

Nu har jag varit på vul, fostret var runt 2 mm gulesäcken 4 mm och fosterhinnan såg bra ut. Allt såg bra ut enligt läkaren och hon tyckte måtten stämde bra med tiden 6+2, vi såg även ett prickade hjärta så det kändes skönt.. Vilken lättnad. Nu ska jag slappna av och fokusera på nästa ul om 2 v :)

Åh va skönt!! Grattis! Försök åh njut så mycket du kan! :) spännande med ett nytt om 2veckor!
  • GästenT

Vi var och spanade in vagnar idag för skojskull men jävlar va jag blev förälskad i Emmaljungas senaste modell. Någon som hört något om den?

• GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-11 17:54:46 följande:

Ingen aning, vilken är det?

För övrigt känns det som att jag aldrig kommer ta tag i att köpa nån vagn.. Kommer nog stå där med två barn i vinter utan vagn haha

Haha har också känt så men släpade iväg mig idag och föll pladaskt. Haha. Emmaljunga nxt90. Kändes så smidig och stabil. Och snygg. Haha
  • GästenT
    Loppan84 skrev 2016-06-11 18:15:35 följande:

Gud vad bra. Har inte ens kollat runt än. Tänkte köpa när vi är i Sverige i sommar, men tror ni det är väntetid eller hämtar man den direkt i butiken?

Känner inte till nått märke så säg gärna vad ni väljer och varför - och om någon har dålig erfarenhet av nått märke.

Jag tror det är väntetider? Den här vagnen har precis kommit ut tydligen, men har fått för mig att de flesta vagnar är leveranstider på.

Varför vi väljer denna är för att den "ska ha" bättre hjul i fram. Större svängbara som går att låsa och inte fastnar grus i. Vilket gör att du kan ha den både på grusvägar och stadstrafik. Haha. Sen var den suuuupersmidig att fälla ihop, den blev typ platt jämt emot andra vagnar vi testade där. (Har en Volvo v60 -11.) Rätt dåligt bagageutrymme. Liggdelen var lagom stor och mysig, går att höja upp i ryggen så det blir lite mer sittandes. Nackdel som jag tyckte, rätt kort sufflett. Men annars helt i min smak! En av få vagnar som är "hänga-skötväskan-godkänd" av tillverkaren. Hahah.

Vi har gått mycket på hur stabil den känns, mysig och storlek ihopfälld.
  • GästenT

Så sjukt för jag har varit rätt ointresserad av vagn och babyskydd men när jag var på babyproffsen så drogs jag in rejält i djungeln och allt blev superkul. Haha

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend