• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • GästenT
    langtanefterbaby skrev 2016-06-14 09:33:27 följande:

Jag hoppar in här efter att plussat idag

Fortsätter ni tempa efter plusset också?

Stort grattis!!!! Wooho!!

Nej jqg slutade testa direkt efter, skapar bara en massa oro annars om den svajar upp och ner, vilket den kan göra utan att någonting är märkligt. :)
  • langtanefterbaby
    GästenT skrev 2016-06-14 10:14:23 följande:

Stort grattis!!!! Wooho!!

Nej jqg slutade testa direkt efter, skapar bara en massa oro annars om den svajar upp och ner, vilket den kan göra utan att någonting är märkligt. :)

Okej. Tack för svaret! Japp då gör jag det med
  • Loppan84

Nej men Gud va roligt!!! Stort grattis :)

Hur länge har ni försökt?

Ja jag gjorde det några dagar för jag va nojig men rekommenderar att sluta - det kan inte första nått gott med sig bara skapa onödig oro om tempen dippar lite (vilket den kan göra av helt andra orsaker) men inte ge någon användbar information. Så njut av att du är gravid och lägg undan termometern :)

langtanefterbaby skrev 2016-06-14 09:33:27 följande:

Jag hoppar in här efter att plussat idag

Fortsätter ni tempa efter plusset också?

• langtanefterbaby
    Loppan84 skrev 2016-06-14 10:40:44 följande:

Nej men Gud va roligt!!! Stort grattis :)

Hur länge har ni försökt?

Ja jag gjorde det några dagar för jag va nojig men rekommenderar att sluta - det kan inte första nått gott med sig bara skapa onödig oro om tempen dippar lite (vilket den kan göra av helt andra orsaker) men inte ge någon användbar information. Så njut av att du är gravid och lägg undan termometern :)

Taaack! 6e försöket va det som det tog sig på! Lägger undan termometern och ska försöka njuta även fast man har sjuk oro att det inte ska gå vägen nu de närmsta veckorna! Men bara att njuta så mycket det går och tänka positivt

Hur långt gången är du?
  • Loppan84

Ja eller hur, kommer gå så bra så :)

Vecka 22 idag, så precis passerat halva tiden :)

langtanefterbaby skrev 2016-06-14 10:54:38 följande:

Taaack! 6e försöket va det som det tog sig på! Lägger undan termometern och ska försöka njuta även fast man har sjuk oro att det inte ska gå vägen nu de närmsta veckorna! Men bara att njuta så mycket det går och tänka positivt

Hur långt gången är du?

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-14 11:07:07 följande:

Ja eller hur, kommer gå så bra så :)

Vecka 22 idag, så precis passerat halva tiden :)

Angående hur långt gången du är loppan, räknar du i svenska mått eller norska? Alltså tänker du att du ska föda 39+6 eller räknar du bf som 40+2? Nu är det ju såklart inget som säger att du kommer föda någon av dessa dagar men blev bara nyfiken på hur du tänker :)
  • Loppan84

Jag vet inte riktigt längre - är så förvirrande med de olika längderna haha. men appen är ställd in på sista mensdagen utifrån när jag vet att äl va + svenska inställningar och där får jag bf 25/10 - och på rul fick jag samma datum. Så oavsett hur de nu räknat har de kommit fram till samma datum så utgår från det.

Sajocawa skrev 2016-06-14 12:15:25 följande:

Angående hur långt gången du är loppan, räknar du i svenska mått eller norska? Alltså tänker du att du ska föda 39+6 eller räknar du bf som 40+2? Nu är det ju såklart inget som säger att du kommer föda någon av dessa dagar men blev bara nyfiken på hur du tänker :)

• Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-14 12:19:44 följande:

Jag vet inte riktigt längre - är så förvirrande med de olika längderna haha. men appen är ställd in på sista mensdagen utifrån när jag vet att äl va + svenska inställningar och där får jag bf 25/10 - och på rul fick jag samma datum. Så oavsett hur de nu räknat har de kommit fram till samma datum så utgår från det.

Haha bäst att inte tänka för mycket på det kanske, skönt att det blev samma datum bara ;)
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-06-14 12:19:44 följande:

Är de olika?! Vad har Sverige?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend