• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-12 21:08:54 följande:

Ja jag har gjort det en gång, det var toppen. Får man göra det när man är gravid?

I vanliga fall kör jag Bikramyoga så då blir man av med all vätska, det är mitt ess i rockärmen för att komma i form efter graviditeten tänker jag :)

Jadå, manuell massage i alla fall. Sen finns det ju alla möjliga varianter och där finns det säkert restriktioner beroende på vilken metod det är. Men gammal hederlig manuell vävnadadränage är bara bra för att få igång systemet igen. Sen kanske vissa ställen har egna restriktioner för att dom inte vill utföra behandlingar på gravida öht.
  • GästenT
    Sajocawa skrev 2016-06-12 21:30:39 följande:

Haha man anpassar sig! Det är som att kroppen undermedvetet vet att det ligger en skör bebis ingosad i armhålan så man kan inte röra sig i sömnen. :)

sen måste jag tillägga att när jag ammade på nätterna höll jag mig inte vaken en enda gång, jag vaknade till, drog fram tutten och efter 5 sekunders amning hade jag slocknat igen. Brukade oftast vakna nästa gång med dyngsur säng för att tutten "legat framme" hela natten så att det läckt lite här och var.

Däremot känns det som att vi däremot kanske måste försöka anamma den idén med en spjälsäng bredvid vår säng så jag kan amma i sängen på nätterna, hålla mig vaken(!), och sen lägga tillbaka bebis, för vi har fortfarande en sjövild (snart) 2-åring som jag är helt säker på att vi inte kommer få in i hennes egna rum innan november och hon vet nog nog inte undermedvetet att man helt plötsligt ska ligga helt stilla när man sover..

Haha jag vet att folk säger så men jag är som din sjövilda 2åring.... xD Jag sparkar på sambon, har drämt till honom i ansiktet flertal gånger, ligger kors och tvärs, sprattlar och rullar runt! Känns som om mina spärrar i sömnen är helt borta. :P
  • Sagan12345
    GästenT skrev 2016-06-12 21:52:29 följande:

Haha jag vet att folk säger så men jag är som din sjövilda 2åring.... xD Jag sparkar på sambon, har drämt till honom i ansiktet flertal gånger, ligger kors och tvärs, sprattlar och rullar runt! Känns som om mina spärrar i sömnen är helt borta. :P

Haha låter som ni skulle behöva ett skyddsnät runt dig :)
  • eagle87

Oj såg att jag uttryckt mig lite fel!! Jo jag vill jätte jätte gärna amma det jag menade var att vi ej har plats för bebis i vårat rum så vi ska bo i hans rum de första månaderna. Vad jag mena var att ibland kommer enbart jag sova där i bebisen rum och min man i vårat gamla rum och ibland tillsamans och om jag är riktigt trött så bara min man med bebisen någon natt O då får han hämta bebisen in till mig för amning.... Skulle aldrig lämna bebis själv under natten förräns ca 6 månader...

En annan grej är att min man snarkar O ja måste lägga mig innan honom O somna varje kväll för att äns kunna sova därför tänkte vi att de kommer bli svårt för oss att sova tillsamans nu när jag kommer vakna flera gånger per natt... Men när vi saknar varandra kommer vi sova tillsamans i bebisen rum då den sängen vi ska köpa går att dra ut till en dubbelsäng vilket innebär att bebis även kan sova brevid mig istället för i hans egna säng...

• Symetrical

Jämförelsebild: Storebror till vänster, bebis till höger. Båda i v 29+5. Tycker magen är lite mindre och högre den här gången, samt mer ploppnavel!

I övrigt ganska lika, va..?

• sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-12 18:13:39 följande:

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

ÅH Vilken tur! Har också sett en helt oanvänd next på en säljsida, men då låg den ute för över 10 000. För det var någon extragrej med, typ regnskydd. Er hade ju ett bra mycket bättre pris! Vilket klipp! :)
    Sagan12345 skrev 2016-06-12 20:15:20 följande:

Men vad skönt och härligt, då kan du släppa den biten bakom dig :)

Ja det är jätteskönt att ha det överstökat :) Har knappt fixat något alls än och såna här grejer som tar lite tid att bestämma sig för är så bra att få avklarade.
  • sagoskog
    GästenT skrev 2016-06-12 18:13:39 följande:

Sån jäklans tur hade vi. Vi blev ju kära i Emmaljunga nxt90 som släpptes i maj, den kostar 10900kr med sitt, liggdel samt fotsack. Igår så ville min sambo kolla om den fanns på blocket (onödigt tänkte jag) sä säljer någon den för 8900kr. Helt ny aldrig använd för att dom lyckats vinna den men redan köpt en annan?! Haha! Hur stor är chansen? Så nu har vi köpt och hämtat barnvagn!

ÅH Vilken tur! Har också sett en helt oanvänd next på en säljsida, men då låg den ute för över 10 000. För det var någon extragrej med, typ regnskydd. Er hade ju ett bra mycket bättre pris! Vilket klipp! :)
    Sagan12345 skrev 2016-06-12 20:15:20 följande:

Men vad skönt och härligt, då kan du släppa den biten bakom dig :)

Ja det är jätteskönt att ha det överstökat :) Har knappt fixat något alls än och såna här grejer som tar lite tid att bestämma sig för är så bra att få avklarade.
  • misslina

Hej på er tjejer! Det närmar sig med stormsteg för er. :) så mysigt!

Nu börjar det äntligen bli dags att sätta i gång för oss igen efter långa månader efter missfall, infektion och skrapning!

Men tänkte kolla med er som genomgått detta eller en del av det. ( vet att det finns andra trådar, men känner att jag vill vända mig till er)

När kom er mens och ägglossning igång? Detta är min andra mens men tror icke att jag hade äl förra månaden. Brukar Veta ganska bra tidigare när det kommer till flytningar och allmänt mående när jag har äl.

Kan det vara så att det tar några månader innan äl kommer igång efter missfall och skrapning?

• Loppan84

Jag fick ägglossning efter 3 veckor, blev ju gravid då så vet med säkerhet att det var en riktig äl. Tror en del får en cykel utan äl först men sen kommer det igång som vanligt för de allra flesta. Håller tummarna för dig <3

misslina skrev 2016-06-13 21:50:10 följande:

Nu börjar det äntligen bli dags att sätta i gång för oss igen efter långa månader efter missfall, infektion och skrapning!

Men tänkte kolla med er som genomgått detta eller en del av det. ( vet att det finns andra trådar, men känner att jag vill vända mig till er)

När kom er mens och ägglossning igång? Detta är min andra mens men tror icke att jag hade äl förra månaden. Brukar Veta ganska bra tidigare när det kommer till flytningar och allmänt mående när jag har äl.

Kan det vara så att det tar några månader innan äl kommer igång efter missfall och skrapning?

T v
  • Symetrical
    misslina skrev 2016-06-13 21:50:10 följande:

För mig kom äl som vanligt på typ cd 40 (galet sent med andra ord!) efter både mitt tidiga MF och mitt MA. Vet dock många som har en cykel först utan äl, utan där mensen kommer direkt istället.

Håller tummarna för att din cykel ordnar upp sig nu och att det kanske blir en liten vår/sommarbebis för er istället. <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend