Inlägg från: Sagan12345 |Visa alla inlägg
  • Sagan12345

Gravida från Tempar/Fertility Friend

[quote=77044923][quote-nick]happylife skrev 2016-10-12 13:37:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Så härligt :)

Grattis till lyckat ul

• Sagan12345

Vårat ul är nu avklarat, lillhjärnan såg helt normal ut nu och vätskeutrymmet också.

Ska tillbaka på kontroll om 4 v för ny koll och även koll på vätskeutrymmet på sidan lr om de var mellan hjärnhalvorna. Just nu är måttet 8 mm, normalt för v20 är 7mm. I v25 har de inga snittmått.

Han tyckte allt såg normalt ut och de var normala värden.

Han håller sig på nedre graflinjen (inom de normala) så han är en normal liten bebis. Vi fick även se honom i 3D, häftigt!

• Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-10-12 14:57:23 följande:

Men åh Gud vad skönt! Har tänkt på dig idag. Nu kan ni bara slappna av och slipper gå på fler extrakontroller något mer eller?

Har du bild att slänga upp,vill ju se lilleplutten - så himla mysigt med 3D också

Vi har en till kontroll om 4 v, för att fortsätta hålla koll på vätskeutrymmet, ser de bra ut så med tror jag att jag slipper fler kontroller.

• Sagan12345
    eid skrev 2016-10-12 05:27:44 följande:

Jättefin vagn! Och vad spännande med måttet- jag ska mäta för första gången nästa vecka. Känns fortfarande som min mage är ganska liten- men det är min gissning. Återstår att se nästa vecka :)

Håller tummarna för att allt går bra idag!

Spännande :) tydligen är bebis rätt liten trots min stora mage..

Bm mäter hur högt upp livmodern går och din kan ju gå högre men inte putar ut så mycket ????

Spännande att se hur din kurva börjar
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-10-12 17:56:00 följande:

Åh herregud där är er bebis. Så söt!!

Ok är väl egentligen bra att de tar saker på allvar och verkligen dubbelkollar att allt är bra, men känns ju som detta ska gå bra nu :)

Haha precis vad jag sa till sambon, att man verkligen ser en bebis. Helt otroligt vilken teknik som finns.

Ja jag tror också det kommer gå bra :)

Händer de något mer med Värkarna för dig?
  • Sagan12345
    Loppan84 skrev 2016-10-12 19:34:22 följande:

Nej det kom en del kraftiga och täta idag efter jag hade promenerat men lugnar sig med en gång jag vilar, så ingen äkta vara än så länge bara förvärkar ;) kör symetricals taktik nu med 2 korta promenader om dagen, men det är mest för att komma ut och få lite luft tror kanske inte det har så mkt effekt ;)

Otroligt spännande :) time will tell!

Håll oss uppdaterade :)
  • Sagan12345

I morgon är det dags för oss att åka på semester. Ska försöka hålla koll på vad som händer här inne, men i fall att internet krånglar å så vill jag bara önska er lycka till med förlossningar å ultraljud :)

2v är vi borta så tycker att åtminstone 1 bebis borde tittat ut tills dess :)

• Sagan12345

Hoppas ul går bra på torsdag, småblödningar är ju helt normalt under en graviditet. De har väl inte ökat?

Hoppas verkligen de inte stämmer med att man går över med små bebisar för vår lille rackare är liten ;)

Men jag är rätt förberedd på de..

Eid, jag befinner mig i Dubai just nu och på torsdag åker vi till Thailand. När var de bm för dig?

• Sagan12345
    hoppitossa skrev 2016-10-20 14:42:16 följande:

Vi har ett ma. Är helt förstörd.

Fy fasen vad trist att höra, beklagar verkligen :(

Fick precis som dig vid mina MA men mina bruna flytningar ökade..

Förstår att allt känns förjävligt just nu :(
  • Sagan12345
    hoppitossa skrev 2016-10-20 16:14:23 följande:

Hur lång tid tog det för allt komma ut? Lång tid innan ni ni blev gravida igen? Tack allihopa. <3 Känner mig så lurad av kroppen, alla symtom på graviditet har ökat men inget har växt på 2 veckor. Känner mig så skyldig, maken är så ledsen.  Och vi som var på inskrivning imorse. Det är ju "bara ett vanligt missfall" men för varje person/par som behöver genomlida det är det ju supersvårt. Jag har ju inte börjat blöda "på riktigt" så imorgon kl 8 ska jag till sjukhuset för att få cytotec och sedan vara där hela dagen för att avsluta det hela.. Och eftersom jag inte har egen äl blir det Provera om ca 4 veckor och sedan äl-stimulerande direkt. 

Usch förstår verkligen hur jobbigt nu har de..

Man känner sig sjukt lurad och att man inte kan lita på kroppen :(

Jag fick mitt första MA i v 8 och de märktes i v 11-12 på ul.

Då hade av fått bruna flytningar som ökade..

Jag fick också cytotec och krävde att de kollade efteråt att allt var ute, de var de inte men de var så lite (7mm) att läkarn trodde de skulle komma ut av sig själv. Men slutade med att jag fick ta fler cytotec typ 5 dagar senare. Efter de var allt borta.

Tror det var på 5e äl jag blev gravid igen. Tyvärr MA igen, så då fick vi gå på utredning och fick inte ens försöka. När vi fick fritt fram blev jag gravid andra äl. (fjärde äl efter MA 2)

Vill tillägga att det är inte många procent som får två MA på rad, så försök att inte oroa dig för de.

De kommer gå bra i morgon och är du orolig be dem kolla efteråt, de har jag gjort båda gångerna. Senaste gången fick jag vänta 1v på kollen.
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend