Inlägg från: happylife |Visa alla inlägg
  • happylife

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Symetrical skrev 2016-09-27 05:53:39 följande:

Jag åt också gravidtillskott, men de hjälpte in mot den huvudvärken. Kan därför varmt rekommendera rena magnesiumtabletter. De flesta har tydligen lite underskott av just magnesium.

Tack ska testa!
  • happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-26 22:01:58 följande:

Hade skrivit ett väldigt långt svar till dig Colombus men så hängde sig det jävla FL som vanligt och orkar inte skriva om sllt på mobilen.

Kort sagt: hade ömma bröst från äl+4 som plötsligt försvann nån vecka efter plus och hade då inga symptom. Googlade och frågade alla på FL men då får man bara de dåliga historierna. Det jag fann ut till slut var att det är vanligt att ha ömma bröst i starten och sen i slutet när mjölkproduktionen kommer igång. Vad gäller andra symptom är du fortfarande så tidigt att de flesta inte fått riktiga symptom som illamående och trötthet ännu - och i tillägg är det ju några som aldrig får det. Alltså jag kan såklart inte lova dig att allt är bra MEN jag kan lova dig att statistiskt sett är det inget som talar för att nått är fel för att du inte har symptom än eller för att brösten slutat ömma.

Mina bröst ömmar inte ens nu när jag är höggravid förutom när jag blir kall.

Så gulligt av dig att ta dig tid att lugna <3

Fantastisk tråd det här!

Jag är med i bf maj men är inte aktiv där, känns så opersonligt å många människor.
  • happylife
    hoppitossa skrev 2016-09-26 23:24:37 följande:

Idag har vi flyttat, alltihop upp  2 trappor utan hiss. Har som sagt haft huvudvärk hela dagen men inte blev det bättre av att springa i trappor. Fick även en typ av yrsel, som när man går på en båt som gungar. Kanske är dags att börja lyssna på kroppen och vila lite.. Inte van att behöva lyssna på kroppen!

ja man är inte som man brukar! Ta det lugnt
  • happylife

Hörrni NU börjar jag bli otålig och nervös!
    Imorgon bitti har jag mitt tidiga ultraljud.
    Jag är nervös för att inte se ett hjärta, att inte se något överhuvudtaget, att de är fler än ett foster (hjälp!!!!). Vilken martyr denna väntan är, kommer skaka i gynstolen! Tog/tar ni med era partners in i rummet?
    Första VUL satt min utanför sen ropade vi in honom och visade honom bilderna,
    Andra gången var han med in på VUL så även han fick se.
    Är lite kluven, vill inte att det ska bli så kliniskt för honom, samtidigt som vi märkte sist att det enda han (och jag) tittar på är skärmen och ingenting annat. Man glömmer liksom bort vad som försigår down there.
    Kan förutspå hur min redan kassa nattsömn kommer bli inatt...

• happylife
    Loppan84 skrev 2016-09-27 13:29:41 följande:
    För mig var det självklart att ha honom med. Han har varit med på alla UL/vul och det var superfint ögonblick att dela. Efter han såg hjärtat ticka blev det mer verkligt för honom också. Plus att OM man skulle få tråkigt besked vill jag verkligen ha honom med, vi är ju två om det här vare sig det går bra eller dåligt och rör honom minst lika mycket som mig var som sker med vår bebis. Men har inte haft honom med på kontroller utan UL det klarar jag själv ;)
    Ja, är det positivt besked vill jag att han är med.
    Men efter alla misslyckanden har jag fått dåligt självförtroende och det är jättekonstigt men det är nästan så jag skäms och känner mig skyldig om det inte är en lyckad graviditet. Då vill jag "skydda" honom från den besvikelse som kommer över mig. Jag hör ju att det låter helt sjukt men det är så jag känner =/
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-27 15:17:55 följande:

Åh nu är det verkligen snart dags! Förstår att du är skitnervös, jag är detsamma inför fredag. Håller verkligen verkligen tummarna att allt går bra! Gällande partner så vet jag inte riktigt, är själv kluven där. För mig är det ju dock första graviditeten och första ultraljudet nånsin men jag har sagt att min sambo får göra som han vill nu när jag bokat ett tidigt. Han tycker nog inte heller det är skitkul att se själva gynundersökningsbiten så vi får se hur det blir nu vid första. Vilken tid skulle du dit imorgon? Visst var det ganska tidigt?

8:20!
  • happylife
    columbus skrev 2016-09-27 16:17:57 följande:
    Skönt ändå! Mitt är 13.30 på fredag. Nog för att tiden går segt redan nu men fredag förmiddag lär ju vara rena mardrömmen :D
    Haha ja, alltså just nu är de jobbigast, känns som sekundrarna är timmar här!
  • happylife
    Bäbiiiis skrev 2016-09-27 15:26:41 följande:

Jag har bara gjort två vul i mitt liv i sammband med mitt första missfall. Då ville min man absolut vara med och se och få all info och att vi då kunde trösta varandra. Han stod ju uppe vid huvudänden av gynstolen så han såg ju inte så mycket och kollade ändå mest på skärmen. Men jag tyckte det var skönt att han också fick förstahandsinformation så jag slapp återberätta.

Ja det är med återberätta är alltid svårt, skönare att dom för förstahandsinfon!
    Han får nog snällt följa med in ändå
  • happylife
    Symetrical skrev 2016-09-27 14:28:41 följande:
    Min sambo följde med, men väntade utanför. Jag är som ett djur där; när något känns jobbigt vill jag vara själv. I alla fall till en början. Som när jag fick mitt MA. Då satt jag själv inne på toaletten och vaggade fram och tillbaka, tidvis krystandes i nästan fyra timmar, medan han fick sitta ute i soffan och spela wordfeud med mig. Ja, ni hör ju själv hur "normal" jag är. ;'P
    Ja jag håller med, vill också va själv när det är som jobbigast.
    När jag smältit det lite vill jag gärna ha sällskap.
    Haha ja men lite sött ändå att han satt utanför å spelade med dig <3
  • happylife
    misslina skrev 2016-09-27 19:18:09 följande:

Lycka till i morgon! Ska hålla alla tummar jag har;)

Jag är tyvärr inte så aktiv här nu! Mår så jäkla dåligt! Så jag orkar inte.... Men läser allt ni skriver och hejar på er alla!

Jag hoppas att detta jäkla illamående lättar snart! För jag håller på att bli tokig!

Tack gulle!

Stackare
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend