Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-03-19 11:03:03 följande:

Nä jag ropade hej för tidigt, får inte behålla nått idag heller. Har en känsla av att potatis skulle va gott men det har vi inte hemma.

Snälla dela med er av det som funkar bäst för er. De saker som jag klarat ok innan men inte funkar alls idag är smörgås med bara smör, salta kex, risgrynsgröt, apelsin. Känslan är att bakad potatis med majs skulle va gott. Nått mer förslag?

Kiwi och gröna äpplen funkade som sagt för mig. Även ibland funkar konstigt nog flötmat, dvs typisk bakfyllekäk. Vaniljglass kanske?

Lider så med dig! <3
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-19 13:56:28 följande:

Ul är 1510 min tid så eran tid 1610.. Uppdaterar direkt :))

Väntar med spänning!
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-19 17:47:40 följande:

Så då kanske dom går ner igen? Det hade vart skönt... :P just nu sitter inget som det ska upptill!

Jag har skytt bh:ar som pesten sedan jag plussade, så har dessvärre inget bra tips. :-P
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-19 17:00:04 följande:

Allt är bra!!!!! Skriver mer sen

Det här missade jag! Så skönt.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-19 21:22:05 följande:

Här är lilla älsklingen.. 19mm O blev framflyttade från 8+1 till 8+3...

Men så underbart!!!

Och inte helt oväntat att du blev framflyttad lite med tanke på hur galet starka plus du fick tidigt. Du har en riktigt stark liten fighter där inne! <3

Då hamnar ju för övrigt du och loppan på exakt samma dag nu ju!
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-20 07:24:03 följande:

Åh tack fina ni :) ja funderade på att lägga upp bilden i tempar tråden O typ skriva inspo för er med pcos..kolla de går :) Men samtidigt vill ja inte sticka ngn i ögonen lr göra de värre..

De är svårt ibland att vara på andra sidan, en av mins vänner pratar inte med mig längre men jag messar henne då O då den andra är faktiskt lika intresserad av min baby som jag av hennes ivf :)

Ja, det där är en svår balansgång. Samtidigt så tycker jag att positiv inspiration bör vara något bra. Tar man det på nåt annat vis får man faktiskt själv välja att hålla sig borta från sådana här sidor.
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-20 11:15:27 följande:

Ok tjejer. Jag måste fråga experterna. KAN inte släppa detta. Mamma tror de är en liten bebis/att de mätte fel.

Gyn flyttade bak mig 2 v vilket skulle betyda att första plusset var på äl+8, andra på äl+9 och tredje på äl+13. Det var vanliga stickor från gravidkollens egna. Dvs de mäter från 25.

Jag är orolig att de ska vara medicinen jag åt som saktade ner allt, men att bebis klarade sig eftersom hjärtat slår och kanske kan växa på nu och att de ändå är så som jag räknat.

Är nått av allt de här logiskt?

Lägger med bild på hur starkt jag plussat! (Svagt om de är som jag räknat äl+18, men billiga testerna brukar inte vara så tydliga väl?!)

Jag vill släppa de här men är förvirrad och när folk tar upp de med mig grubblar jag på nytt. Vad tror ni???

Personligen tror jag på ett mellanting. Att du kanske plussade på typ äl +11, +12 och +16 och att de mätte lite fel. Räcker ju som sagt med någon mm för att det skall slå fel på några dagar, samt att bebis kan vara liten. Det är tydligen vanligare än man tror med individuella skillnader i storlek redan hos så små foster.
  • Symetrical
    eagle87 skrev 2016-03-20 14:53:43 följande:

Mamma jeans hm... Hur fina!!!!

Superfräscha! Tycker att du gör rätt i att ta din riktiga strl. Klart man kan gå upp en del över lår och rumpa, men helst ska man ju inte göra det alltför mycket (förutom möjligtvis i slutet om man binder galet mycket vätska, men då kommer å andra sidan inte någonting sitta bekvämt/snyggt).
  • Symetrical
    Längtar88 skrev 2016-03-20 11:50:13 följande:

Om jag inte slarvade helt att skriva (vilket jag inte var så noga med efter att jag Plussade men TROR jag skötte fram till dess) hade vi inte sex nån av de dagarna. Utan de är äl+18/17 eller äl +8/7 de finns chans vad jag har skrivit. Mamma säger att hon flyttades massa när hon gjorde ul men de var ju så länge sedan. Gyn kvinnan var så säker på deras tid trots att bebis låg slimmad mot väggen, men de känns fel. Har mått blä några veckor innan jag plussade och trott att de är stress, ömma bröstvårtor (som jag för övrigt sällan har vid äl/mens) kan väl inte bli innan äl? Ingenting känns vettigt alls. Och jag är en sån jobbig person som vill förstå och ha svar på allt :(

Men även om ni hade sex så att det matchar med att du plussade på äl +17-18, kan du ju ha haft äl 2-3 dagar senare och att det ändå tog sig! Skulle ju innebära att du plussade kring äl +14-15. Inte helt otrovärt. Du kan ju även haft en lite sen infästning, säg på äl +10-11, vilket är anledningen till att du inte fick starkare streck på första testet..!?

Förstår precis hur du känner. Jag är likadan, varför jag nog inte hade kunnat låta bli att boka ett privat vul om nån vecka. Men det kanske inte finns i ditt landsting..?
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend