Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Nu tycker jag allt att den börjar växa lite igen!

• Symetrical
    201405 skrev 2016-03-11 12:15:46 följande:

Blev inte gravid som jag misstänkte, hoppas allt kommer igång ordentligt snart då så jag inte behöver skrapas eller dylikt :(

Håller tummarna att kroppen sköter det fint själv. Är ju som bekant ovanligt med skrapning vid så tidiga MF. Kram på dig
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-11 14:55:25 följande:

Ja. :)

Jodå. Är trött som döden. Brukar ha svårt att sova men nu somnar jag vid 19-20 om kvällarna. :)

Den där brutala tröttheten känner jag igen. Satt i ända till v 12 för mig. Nu är den lite mer överkomlig.

Övertygad om att det rosa kommer från undersökningen. De brukar ju varna en för att det kan komma lite blod efteråt.
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-11 16:13:33 följande:

Mys mage!! Hoppas att jag också får en sån fin mage! :-*

Tack, vad gulligt skrivit. :-*

Jag har hört om flera som har som en liten blodansamling inne i livmodern, skilt från fostret och det skall inte vara någon fara. Han ville säkert bara förbereda dig så att du inte skulle börja noja ifall det kom ut lite blod vid något tillfälle längre fram.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-11 18:21:43 följande:

Har varit och köpt sea band. Hoppas det hjälper annars går jag i dvala en månad. Har kört till jobbet sista veckan pga illamående men tog bussen till jobbet idag för sambon behövde bilen, var helt omöjligt att ta bussen hem kräktes så mycket första 200 meterna redan att folk såg ut och vilja lyncha mig för de va väl rädda att få maginfluensa. Sambon 25 mil bort så var bara att börja traska 2,5 timme promenad hem. Nu är jag helt slut. Tack gode Gud att det är helg.

Usch fy för i bövelen! Lider verkligen med dig. Kanske läge att få lergigan comp utskrivet annars och testa..?
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-11 19:25:31 följande:

Huuh. Jag ser inte fram emot att vara trött så länge. Haha. Stackars sambon har fått tagit över allt efter klockan 19-20. Han har blivit hemma karl! :)

Ja det var så otroooooooligt lite ljust rosa i nyansen så jag känner mig löjlig som nojar. Det har inte kommit mer. Skönt att du hört fler som haft en blodansamling! Ska försöka släppa det nu och tänka på att hjärtat slog och att jag faktiskt blev erbjuden ett sånt tidigt vul med bilder. :) och snart kan jag förhoppningsvis njuta av en lika fin mage som dig!

Tack för att ni är så fina och svarar!

Hur mår du nu förresten? Släppte alla jobbiga symptom i v.13? :)

Haha. Låter exakt som här hemma! Allt fick råddas av sambon i flera veckor efter kl 17, för då självdog jag pga illamående, yrsel och trötthet. :-P Har ni barn sedan innan?

Helt rätt att fokusera på det positiva! Har du bokat in något mer vul längre fram? Kanske kan vara skönt ifall det nu skulle få för sig att börja blöda lite igen pga blodansamlingen han såg..!?

Självklart svarar man om man har något att bidra med. Japp, i princip alla jobbiga symptom (förutom lite trötthet och smått illamående till och från) försvann som över natten till v 13+0. Knäppt egentligen!
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-12 09:11:56 följande:

En lite äcklig fråga - sorry - men är det mm av er andra som spytt galla när ni kräkts? Trots att jag småäter hela tiden spyr jag bara galla, aldrig mat. Tycker det är lite konstigt, borde inte va helt tomt i magen när jag ätit salt kex för 10 minuter sen t.ex?

Tror jag ska gå till läkaren på måndag och se om jag kan få prova lergigan Comp. Har det hjälpt nån här inne? Kommer ihåg att sagoskog inte ville ta dem pga biverkningar hur var det för alla andra?

Tänk på att dricka mycket, raring! Även vätskeersättning. Inte bra att spy galla, så se till att i alla fall ha magen full med vätska (om det går). Dessutom extremt viktigt att inte bli uttorkad som gravid! <3
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-03-12 09:14:56 följande:

Haha! Skönt att veta att det är normalt för jag tycker lite synd om honom. Speciellt i veckorna då vi båda är hemma vid 16-17 och sen är det laga mat och sova för mig. :P Det är vårat första barn så vi har inga ungar att passa upp på iaf! :)

Jag Funderar på att boka in ett vul men vet inte alls hur man går tillväga eller vart man vänder sig. Det vi fick nu bar bara en bonus vid cellprov. :) ska till bm första gången på måndag så funderar på att fråga henne då. :)

Otroligt, va märklig kroppen är! Hoppas att det blir något liknande för mig med sen. :)

Aha, men det är ju skönt i alla fall! Här lämnade jag ju allt roddande med sonen till hans pappa också. ;-P

Ja, men hör med bm. Hon borde ju veta! Du kan ju även höra med henne angående blodansamlingen gynekologen såg vid ditt vul. Bara för att ge all info, liksom. Då kanske hon själv erbjuder ett vul för att kolla upp det..!?
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-03-12 18:01:49 följande:

Sorry! Blandar ihop det då. Sorry, är lite förvirrad.

Har faktiskt postafen hemma (använder dem till åksjuka i vanliga fall). Är det nån som fått besked om att använda dem? I bipacksedeln står det att set ska används endast efter ordination från läkare under graviditet. Men på nätet ser jag att det verkar va många som fått dem rekommenderade för gravidillamående. Någon här som fått det?

Det var nog både jag och misslina som tyckte att biverkningarna (skakningar, hjärtklappning mm) av lergigan comp var lite obehagliga i början. Dock vande jag mig efter ett tag och tycker verkligen att det tog udden av illamåendet när det var som värst. Ogillar att ta läkemedel, så tog verkligen bara när det var som värst och alltid bara en om dagen (rek maxdos är tre st). Testade på läkarens inrådan postafen först, men tyckte verkligen inte att det hjälpte! Blev om nåt bara ännu tröttare av dem och eftersom illamåendet i mitt fall (och även i många andras efter vad jag hört) står i direkt relation till hur trött jag är, blev det snarare en motsatt effekt. :-/
  • Symetrical
    Reflexen skrev 2016-03-13 07:32:29 följande:

Hej på er!

Ville bara säga hej, jag har följt er så länge i vanliga tråden men inte letat upp denna!

Det är så fantastiskt att se att så många av er är gravida nu, efter allt kämpande med ältest, analyserande av kurvor och alla förstörda sovmornar på grund av tempningen

Själv är jag på sluttampen av graviditeten, är i vecka 39, så har förhoppningsvis en liten bäbis här inom kort.

Nej, men hej! Så kul att du hittat hit!

Sjukt att du redan är i v 39. Önskar dig all lycka till! <3
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend