Inlägg från: Sajocawa |Visa alla inlägg
  • Sajocawa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-06-12 21:21:33 följande:
    Vi tänkte ha en spjälsäng emot sängen med ena sidan borta så man bara kan luta sig över och amma om nätterna! :) Vågar inte ha bäbisen i sängen. Jag är en slagskämpe i sömnen. Så känns bra att det blir mer avskilt. :)
    Haha man anpassar sig! Det är som att kroppen undermedvetet vet att det ligger en skör bebis ingosad i armhålan så man kan inte röra sig i sömnen. :)
    sen måste jag tillägga att när jag ammade på nätterna höll jag mig inte vaken en enda gång, jag vaknade till, drog fram tutten och efter 5 sekunders amning hade jag slocknat igen. Brukade oftast vakna nästa gång med dyngsur säng för att tutten "legat framme" hela natten så att det läckt lite här och var.
    Däremot känns det som att vi däremot kanske måste försöka anamma den idén med en spjälsäng bredvid vår säng så jag kan amma i sängen på nätterna, hålla mig vaken(!), och sen lägga tillbaka bebis, för vi har fortfarande en sjövild (snart) 2-åring som jag är helt säker på att vi inte kommer få in i hennes egna rum innan november och hon vet nog nog inte undermedvetet att man helt plötsligt ska ligga helt stilla när man sover..
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-12 21:08:54 följande:

Ja jag har gjort det en gång, det var toppen. Får man göra det när man är gravid?

I vanliga fall kör jag Bikramyoga så då blir man av med all vätska, det är mitt ess i rockärmen för att komma i form efter graviditeten tänker jag :)

Jadå, manuell massage i alla fall. Sen finns det ju alla möjliga varianter och där finns det säkert restriktioner beroende på vilken metod det är. Men gammal hederlig manuell vävnadadränage är bara bra för att få igång systemet igen. Sen kanske vissa ställen har egna restriktioner för att dom inte vill utföra behandlingar på gravida öht.
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-14 11:07:07 följande:

Ja eller hur, kommer gå så bra så :)

Vecka 22 idag, så precis passerat halva tiden :)

Angående hur långt gången du är loppan, räknar du i svenska mått eller norska? Alltså tänker du att du ska föda 39+6 eller räknar du bf som 40+2? Nu är det ju såklart inget som säger att du kommer föda någon av dessa dagar men blev bara nyfiken på hur du tänker :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-14 12:19:44 följande:

Jag vet inte riktigt längre - är så förvirrande med de olika längderna haha. men appen är ställd in på sista mensdagen utifrån när jag vet att äl va + svenska inställningar och där får jag bf 25/10 - och på rul fick jag samma datum. Så oavsett hur de nu räknat har de kommit fram till samma datum så utgår från det.

Haha bäst att inte tänka för mycket på det kanske, skönt att det blev samma datum bara ;)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-15 18:05:04 följande:

Alltså hoppas ni tar ironin ovan, är inte sur på riktigt på er "dumma" grupp ;) bara undrar om det är värdt att aktivera fb för.

Såklart det är värt ;)
  • Sajocawa
    eagle87 skrev 2016-06-17 18:54:53 följande:

Någon som har förlossnings rädsla? Ja får ångest bara jag tänker...

Hör i Sverige finns även aurora-mottagningar för de som är rädda inför förlossningen, så att man kan få stöd och hjälp under graviditeten samt om man behöver hjälp med en plan inför förlossningen. Bör ju finnas något liknande i England :)
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-18 11:44:39 följande:

Hur många här har fått läckande bröst redan?

Har inte sett nån vätska men har sista veckan varit små "kristaller" som ser ut som grova saltkorn ungefär som sitter i bröstvårtan så räknar med att det är torkad mjölk eller nått sånt? Aldrig sett det förr iaf.

Nån som har liknande?

Känner igen det du skriver men vet inte vad det är haha.

Däremot (en helt annan sak egentligen) så slutade jag amma 7 månader innan jag blev gravid den här gången och jag hade fortfarande mjölk kvar i brösten under hela den tiden, men så fort jag blev gravid så försvann det plötsligt, mysko..
  • Sajocawa
    Loppan84 skrev 2016-06-20 17:29:40 följande:

Här har det börjat rinna till i brösten. Är bara några droppar här och där, men borde man ha någon sorts inlägg eller nått? Eller behöver man inte det förrän efter förlossningen? Var köper man det isåfall?

Vanliga engångs-amningsinlägg brukar finnas på apotek eller välsorterade matbutiker, sen finns det lite mer fancy alternativ, kolla på internet :)
  • Sajocawa

Hallå är jag den enda som typ dör av nyfikenhet hur det går för capy när hon inte uppdaterat något mer på hela dagen!? Jag är i bara i vecka 20 men längtar såååååååå såååå tills jag också får föda, helt klart världens bästa grej!

• Sajocawa
    Sagan12345 skrev 2016-06-21 09:36:44 följande:

Spännande att se hur olika stora era magar är :)

En fråga till er lika längre fram, när avtog er trötthet?

Min trötthet avtog nog runt vecka 15-17, alltså började minska gradvis och nu känner jag mig hyfsat "pigg" men trött på andra sätt istället, alltid varm och flåsig med tunga ben.. Haha
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend