Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Åh vad kul med alla UL :) grattis till pojke frestelsen <3

• Loppan84
    Sagan12345 skrev 2017-02-02 17:53:26 följande:

Ingen bebis här, inga känningar heller så vi får snällt vänta :)

Heja heja!! Hur många dagar till bf nu?!
  • Loppan84
    eid skrev 2017-02-05 12:03:28 följande:

Hej,

Här kommer en liten uppdatering från mig- vår dotter föddes i torsdags (2/2) klockan 21.43 på kvällen. Hon vägde 3218 gram och var 50 cm lång- hon är helt perfekt <3

Underbart! Stort grattis och hoppas ni mår bra <3 Ta hand er om er ordentligt nu.
  • Loppan84

Och om ni behöver snacka lite om förlossningen, amning, känslorna eller egentligen vad som helst så kom till mammatråden också. Vi chattar mycket på snap, och de andra snackar kanske också på fb så är kanske lite tyst där nu men vi följer ju alla tråden så bara att skriva där om det är nått eller lägg till oss på snap <3

• Loppan84

Malin vad händer?!!!! Är du gravid. Blir så jävla glad att jag dör. (Grattis grattis grattis en miljon gånger <3

Sigge är född 28e oktober så kanske du prickar hans ettårsdag

• Loppan84

Och vi berättade för familjen i vecka 8 när vi sett hjärtat picka på vul. För mina nära tjejkompisar berättade jag med en gång när jag plussade. Orka hålla hemligt, skulle det gå dåligt ville jag ha prata om det ändå tänkte jag.

• Loppan84

Hehe och grattis till alla andra som plussat också såklsrt. Sorry blev bara så exalterad över Malin som man ändå haft kontakt med i typ 2 år nu

• Loppan84

Det kommer komma ett plus till snart. Vi plussar ju alltid 4 och 4 i fertilitet friend gruppen Så nu är jag färdig med att spamma hahah

Over and out

• Loppan84
    Malin 845 skrev 2017-02-20 07:34:29 följande:

Tack för alla tipsen! Ska prata med bm idag, då jag genomgått behandlingar hos dem så vill de veta om mensen kommer eller om jag blivit gravid. Hoppas på tidigt vul så oron kan lugna sig lite..

Nu på morgonen fick jag först en minimal ljusbrun/genomskinlig flytning och sen en som var väldigt ljus men lite rosaaktig. Var väldigt lite, och väldigt ljust rosa. Läste att det är vanligt så tidigt? Att kroppen inte fattat att den är gravid?

Man blir ju ändå orolig :(

Förstår att du blir orolig. Så länge du inte blöder kraftigt och/eller har ont är det säker bara nån slemhinna så som blöder - de blir ju så sköra. Kan blöda lite ljusrosa efree sex, cykling eller träning pga skavsår tex

Men ja be om tidigt VUL i vecka 6-7, är så skönt att se att det är ok.
  • Loppan84
    Malin 845 skrev 2017-03-18 09:12:20 följande:

Ja det var så häftigt! Den lilla räkan rörde på sig och läkaren såg hjärtat direkt. Var så i chock så kunde inte se det först :).

Det lugnade ner mig en hel del att få se den :) om du kan få ett vul så rekommenderar jag det! <3

Har det kommit mer?

Så länge du inte får väldigt ont, eller börjar blöda färskt blod så är allt säkert bra!

Jag fick höra det av dem i Facebook gruppen då jag fick rosa- bruna flytningar i veckan.

Hur går det Malin? Inte sett att du skrivit på länge. Mår du bra!
  • Loppan84

Hoppas alla mår bra. Brukar titta in ibland när jag är inne på fl, men inte så ofta längre. När är det dags för nästa fl och vem är i tur?

• Loppan84

Hoppas alla mår bra. Brukar titta in ibland när jag är inne på fl, men inte så ofta längre. När är det dags för nästa fl och vem är i tur?

• Loppan84
    happylife skrev 2017-03-31 18:54:50 följande:

Precis som Columbus säger ang turordningen spännande nu!

21/5 har jag. Mår helt ok men de är tungt och jag sover helkasst!

Hur går de med din bebis?

Vad kul! Närmar sig sjukt fort.

Allt går bra. Har börjat få en del rutiner pch är så roligt nu när han fått massa personlighet. Han är 5 månader nu, helt sjukt hur fort tiden går.
  • Loppan84
    misslina skrev 2017-03-31 22:42:13 följande:

Ja jag tror jag är först ut med 3/5, då kommer jag bli snittad! Gahhh känns verkligen märkligt att veta. Men samtidigt skönt! Jag jobbar 1.5 vecka till sen är jah ledig i drygt tre innan bebben kommer :)

Jaha oj! Har du valt det eller är det nått medicinskt? Ska komma ihåg att titta in här då. Skönt med ledigt jag hade tre veckor ledigt också och blev ju igångsatt på bf så stämde bra. Otroligt skönt att man hade den tiden att vila upp sig på. Det behöver man
  • Loppan84

Men grattis bääääbis!!! Hur mår ni? Är det liks mycket bubbla nu andra gången?

Så spännande, börjar verkligen dra ihop sig för de flesta här nu? Ska titta in lite oftare nu när det är dags för nästa bebisgäng <3

Här är en liten maskerad bild från träff med höstgänget i förra veckan :)

• Loppan84

Hej alla! Nej ör inte på fb, men väldigt aktiv på snap så det är där jag håller kontakten med alls typ :) lägg till mig där!

• Loppan84
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-24 15:48:32 följande:

Tack! Tog ett nytt test idag, ett som mäter från 100mlu, starkare än teststrecket till och med :) nä nu är jag nog gravid på riktigt :)

Sååå gravid! Stort grattis och trevlig resa. Tror inte du behöver oroa dig föe illamående än, vad jag kan komma ihåg så har ingen här inne åkt på det före vecka 7 <3
  • Loppan84
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:22:33 följande:

Han kom 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Lite sent ute men stort grattis!! Vad skönt att allt gått så bra. Hoppas ni fått landa lite hemma nu <3
  • Loppan84
    pugsnotdrugs skrev 2017-07-16 09:19:37 följande:

Någon av er som har astma? Min läkare sa jag inte skulle ta bufomix/symbicort längre utan istället ta pulmicort. Han sa: jag tror inte din astma är så dålig så du verkligen behöver symbicort. Ja nu går ja hemma o har svårt att andas, tog bricanyl igår kväll men är dålig nu på morgonen igen och bricanyl sa han att jag skulle vara väldigt försiktig med. Hoppas någon av er har erfarenhet av medicinerna.

Hej! Jag hade pulmicort och bricanyl innan jag blev gravid vid behov vid tex förkylning och blev tillsagd att det är jätteviktigt att fortsätta med det om jag kände behov då obehandlad astma är farligt för fostret. Jag fick senare andningsbesvär som inte berodde på astma men pga bebisen låg på mina lungor under en lång period och kag va otroligt täppt i näsan, och blev då väldigt uppföljd med sömnregistrering etc eftersom det va så farligt med eventuella andningsproblem. Tycker du ska höra med en annan läkare ellee mvc samt kolla janusinfo (där står atr det är vitkigt att fortsätta med medicinerna jag hade iallafall)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend